آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

چراغپور: ایران برای برد به سیستم کلاسیک نیاز داشت



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,چراغپور

کارشناس فوتبال ایران معتقد است اگر تیم ملی با سیستم کلاسیک مقابل سوریه قرار می‌گرفت، می‌توانست به برتری برسد.

  به  گزارش  ایلنا  ؛جلال چراغپور: بازی ایران و سوریه از دید اکثر مردم به دلیل شرایط جوی و زمین مسابقه چیزی برای تحلیل و آنالیز نداشت اما به نظر من این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این کلاس از زمین و مدل بازی در فوتبال کلاسیک تعریفی دارد که از آن به نام مدلیگیم ( بازی در زمین گل آلود ) یاد می‌کنند. با این که تکنولوژی چمن و زمین فوتبال در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است اما مدلی گیم ( بازی در زمین گل آلود ) هنوز در بعضی از زمین‌های فوتبال اتفاق می‌افتد.

 

در کتاب‌های فوتبال کلاسیک برای مدلی گیم ( بازی در زمین گل آلود ) دو روش بازی تعریف شده است. در روش اول تیم‌ها باید با دو سانتر فوروارد کلاسیک بازی کنند و تیم‌ها نیازی به هافبک دفاعی ندارند. در این سیستم مدافعان وسط به دلیل اینکه همه توپ‌ها بلند ارسال می‌شود جای هافبک‌های دفاعی را پر می‌کنند. در میانه زمین باید با چهار هافبک خطی و به نوعی 2-4-4 کلاسیک و فوتبال انگلیسی بازی کرد. هافبک‌های راست و چپ نباید اصراری به نفوذ داشته باشند و سانترهای زودهنگام و متعدد بر روی سر سانتر فورواردها ارسال کنند. این سبک از بازی که مطرح شد جزو کلاسیک‌ترین روش‌هایی است که در کتاب‌های فوتبال و برای بازی در چنین زمین‌هایی آموزش می‌دهند.

 

با توجه به اینکه از یک هفته قبل می‌دانستیم که این بازی مدلیگیم ( بازی در زمین گل آلود ) خواهد بود و حتی بازی تدارکاتی تیم ما با حریف گمنام آفریقایی خود در چنین شرایطی برگزار شد، جای تعجب داشت که کادر فنی تیم ملی به سراغ آرایش کلاسیک و سیستم کلاسیک نرفت. یعنی از بازی با دو سانتر فوروارد بدون هافبک دفاعی ، چهار نفر در خط میانی و ارسال‌های بلند بر روی دروازه حریف امتناع کرد.

 

وقتی این سیستم برای بازی انتخاب نشد و با روش قبلی خود بازی کردیم نشان می‌داد که در این بازی چیز زیادی به دست نخواهیم آورد و همان طور که مشاهده شد تیم ایران زمین مسابقه را با یک امتیاز ترک کرد در مجموع فکر می‌کنم اگر کادر فنی فوتبال کلاسیک‌تری از خود به نمایش می‌گذاشت این بازی را با پیروزی به پایان می‌رساند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------