مسی، ناجی همیشگی آلبی سلسته



علیرغم پیروزی شیرین آرژانتین با درخشش خیره کننده لیونل مسی، این تیم هنوز هم نمایش قانع کننده ای برای هوادارانش ارائه نداده است.

 به گزارش  گل، بعد از شکست دردناک برابر برزیل، آلبی سلسته برای بازگشت نیاز به عکس العملی سریع داشت و چه کسی بهتر از لیونل مسی می تواند مرکز ثقل بازگشت آرژانتین به جاده صعود به روسیه باشد. اما با این نتیجه هم ایرادات بازی شاگردان بائوسا هنوز به قوت خود باقی مانده است.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,مسی

گرچه هنوز و در طول تاریخ، آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی در خاک برزیل پیروز نشده است، اما این هرگز نمی تواند توجیه مناسبی برای نمایش آزاردهنده آنها در برابر سلسائو باشد. در دیدار بلوهوریزنته، یک بار دیگر ثابت شد که اگر مسی در اوج نباشد، آرژانتین چاره ای جز شکست ندارد و شاید آنها باید تنها از دریافت 3 گل راضی باشند زیرا نتیجه می توانست از این هم دردناک تر باشد.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,مسی

بعد از دیدار برابر برزیل، شاگردان بائوسا به شدت به پیروزی برابر کلمبیا نیاز داشتند و قطعا اگر سرمربی این تیم زیر تیغ تند انتقادات قرار داشت، درست یا غلط، لیونل مسی نیز یک بار دیگر متهم به عدم درخشش در عرصه ملی شده بود. 

 

اما لیونل مسی به کرات نشان داده است که در روزهای بحرانی می تواند در نقش منجی ظاهر شود و بامداد امروز نیز در همان ابتدای بازی و با استفاده از استعداد غریزی خود و نواختن ضربه آزادی غیرقابل مهار، آرژانتین را از حریف سرسخت خود پیش انداخت. کلمبیا درست در منطقه ای که حوزه تخصصی مسی محسوب می شود، موقعیت خوبی به حریف تقدیم کرد و دارنده 5 توپ طلای فوتبال نیز با ضربه ای غیرقابل مهار، گل اول بازی را به نام خود به ثبت رساند.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,مسی

اگرچه این گل را می توان تنها نتیجه نبوغ فردی مسی دانست، اما کلمبیا خیلی زود قافیه را به حریف واگذار کرد و حاضران در استادیوم، تنها 23 دقیقه بعد از شروع بازی، شاهد به ثمر رسیدن گل دوم آرژانتین نیز بودند. این بار ستاره شماره 10 در نقش گلساز ایفای نقش میکرد و ارسال بی نقص او با ضربه سر لوکاس پراتو همراه بود. 

  

با تصمیم ادگاردو بائوسا، گونسالو ایگواین و سرخیو آگوئرو بازی را از روی نیمکت آغاز کردند و پراتو با به ثمر رساندن این گل، تصمیم سرمربی آلبی سلسته را توجیه کرد. اور بانگا، بازیگردان خط میانی آرژانتین در این دیدار، به شکل محسوسی باعث پیشرفت روند بازی آنها شد. ستاره این روزهای اینتر که به جای انزو پرز که نمایش ناامید کننده ای در برابر برزیل داشت، در ترکیب قرار گرفت، نمایش بسیار خوبی داشت و کیفیت بازی او باعث شد تا آنخل دی ماریا نیز روز خوبی را تجربه کند و بیشتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. نتیجه این تغییر تاکتیکی، به ثمر رسیدن گل سوم آرژانتین در دقایق پایانی بازی توسط وینگر تند و تیز پاری سن ژرمن بود.

  

البته نقش لیونل مسی در گل سوم نیز غیرقابل انکار بود و او موفق شد از غیبت جیسون موریو نهایت استفاده را برده و موقعیتی بسیار مناسب را برای هم تیمی خود فراهم کند.

   

با این تفاسیر و حتی با پیروزی دلنشین و به موقع نیز نمی توان از ضعف های بزرگ تیم بائوسا چشم پوشی کرد. هنوز هم فضای خالی زیادی در بین خط میانی آرژانتین دیده می شود و علیرغم درخشش اور بانگا، خلا فضاسازی از سوی هافبک های این تیم به شدت حس می شود.

 

 در نهایت و همانگونه که پکرمن، سرمربی تیم نگون بخت کلمبیا در پایان بازی اعتراف کرد، حضور فوق ستاره ای به نام لیونل سی در میدان، تفاوت ها را به شکل محسوسی رقم زد اما جدول مسابقات مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی موید آن است که آرژاتین هنوز هم جایی در بین 4 تیم بالایی ندارد و با ادامه این روند، باز هم بازی های دشوار و سرنوشت سازی در انتظار آنها خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------