سیمئونه انتقام فینال لیگ قهرمانان را از رئال مادرید می‌گیرد؟



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , لیگ قهرمانان

اتلتیکومادرید امشب فرصت دارد علاوه بر انتقام فینال لیگ قهرمانان اروپا نخستین شکست مادرید را در این فصل رقم بزند.

  به گزارش ایسنا، نخستین داربی شهر مادرید در هفته دوازدهم بین دو تیم اتلتیکومادرید و رئال مادرید در ویسنته کالدورن امشب(شنبه) برگزار می شود. مادرید زین الدین زیدان در حالی برابر قرمز سفیدپوشان قرار می گیرد که آخرین شکستش در لالیگا به دیدار برابر این تیم در فصل گذشته باز می گردد. 27 فوریه سال 2016 سفیدپوشان با تک گل آنتوان گریزمان مغلوب همشهری خود شدند. با این حال صدرنشین لالیگا نمی خواهد امتیازی از دست بدهد چون ممکن است جایگاه خود را نیز از دست بدهد.

 

فینال میلان

176 روز از آخرین تقابل این دو تیم می گذرد. 28 می سال جاری اتلتیکو و مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا در میلان  برابر هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با قهرمانی سفیدپوشان به پایان رسید. مادرید توانست این بار با هدایت زیدان تیم سیمئونه را شکست دهد. این دو تیم در سال 2014 نیز فینالیست لیگ قهرمانان بودند. در فینال میلان ابتدا سرخیو راموس در دقیقه 15 دروازه اتلتیکو را باز کرد و یانیک کاراسکو گل مساوی را در 11 دقیقه به پایان به ثمررساند. در نهایت مادرید در ضربات پنالتی با گل کریستیانو رونالدو جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

10 داربی اخیر

سهم هر یک از دو تیم مادریدی از 10 داربی اخیر در لالیگا چهار پیروزی است. دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسید. سفیدپوشان از فصل 11-2012 قدرتمند شروع کردند و در دو بازی رفت و برگشت چهار بر یک پیروز شدند. در فصل بعد نیز ابتدا دو بر صفر و سپس دو بر یک حریف خود را شکست دادند اما در سه فصل اخیر نتایج قرمز سفیدپوشان بهتر از آن ها بود. اتلتیکو توانست چهار پیروزی و دو تساوی را کسب کند.

 

مقایسه عملکرد سه مهاجم هر دو تیم

سه مهاجم مادرید (رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما) عملکرد ضعیف تری در این فصل  نسبت به سه مهاجم اتلتیکو(گریزمان، کاراسکو و کوین گامیرو) داشته اند. BBC (سه مهاجم مادرید) در این فصل لالیگا تنها 14 گل به ثمر رساندند که این بدترین رکورد آن ها از سال 2011 است. سهم BBC از گل های مادرید تنها 46 درصد است. بیل(پنج)، بنزما(چهار) و رونالدو( پنچ) گل تا این جای فصل وارد دروازه حریفان کردند. در مقابل 64 درصد گل های اتلتیکو توسط گریزمان، گامیرو و کاراسکو به ثمر رسیده است. 16 گل قرمز و سفیدپوشان را این سه مهاجم وارد دروازه حریفان کردند. گریزمان(6)، کاراسکو(پنج) و گامیرو(پنج) بار برای تیمشان گلزنی کردند.

 

ویسنته کالدورن

کسب امتیاز برای هر تیمی در ورزشگاه ویسنته کالدورن سخت است. پس از حضور دیگو سیمئونه در اتلتیکو آمار این تیم در این ورزشگاه بهتر شده است. قرمز و سفیدپوشان در این فصل در کالدرون تا به حال مغلوب هیچ تیمی نشدند. آخرین شکست این تیم برابر مادرید در این ورزشگاه به سال 2014 در کوپا دل ری باز می گردد. در این دیدار مادرید با دو گل میزبانش را شکست داد. در لالیگا نیز در فصل 13-2012 این اتفاق رقم خورد. در آن بازی مادرید دو بر یک پیروز شد.

 

کریستیانو رونالدو

رونالدو برابراتلتیکو آمار خوبی در گلزنی دارد. مهاجم پرتغالی تاکنون 15 بار دروازه تیم همشهری را باز کرده است. او در لالیگا هشت بار برابر این تیم گلزنی کرده است اما مدت هاست در ویسنته کالدورن نتوانسته گلی به ثمر برساند. 349 دقیقه از آخرین گلش در این ورزشگاه می گذرد. زمانی که مادرید در سال 2014 دو بر یک از حریفش عقب بود رونالدو در دقیقه 82 گل مساوی را به ثمر رساند تا مادرید همچنان صدرنشین باقی بماند. مهاجم پرتغالی تاکنون 10 بار به کالدرون رفته و هفت گل به ثمر رسانده است. اما آمار عجیب این بازیکن برابر اتلتیکو به گل هایی است که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. او از 15 گل خود 7 ضربه را از فاصله 11 متری وارد دروازه حریف کرده است.

 

وضعیت  بازیکنان

رئال مادرید چند بازیکن اصلی خود را در این بازی به همراه ندارد. پس از آسیب دیدگی تونی کروس، چهارشنبه هفته گذشته باشگاه مادرید اعلام کرد که آلوارو موراتا(مهاجم اسپانیایی) را نیز تا یک ماه در اختیار نخواهد داشت. این درحالی است که وضعیت کریم بنزما، دیگر مهاجم آسیب دیده رئال مادرید مشخص نیست. هنوز معلوم نیست مهاجم فرانسوی می تواند در ترکیب اصلی حضور داشته باشد یا نه. اگر کاسیمرو به این بازی نرسد مادرید از کواچیچ در ترکیبش بهره خواهد برد. خبر خوش برای سفیدپوشان بازگشت سرخیو راموس، کاپیتان تیم به میادین است. در مقابل اتلتیکو که نگران وضعیت آنتوان گریزمان بود می تواند از مهاجم فرانسوی اش در این بازی استفاده کند. غایبان مادرید در این دیدار به خصوص درخط هافبک ممکن است برای این تیم دردرساز شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------