سلطانی‌فر: تسهیلات "صندوق کارآفرینی امید" شامل باشگاه‌های فوتبال نمی‌شود



  اخبارورزشی  ,خبرهای   ورزشی  ,وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در مراسم امضای تفاهم‌نامه این وزارتخانه با صندوق کارآفرینی امید گفت: تسهیلات این صندوق شامل باشگاه‌های فوتبال و لیگ برتر نمی‌شود زیرا سقف آن‌ محدود است.

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان با هدف توسعه ورزش همگانی، ایجاد و توسعه کارگاه‌های کوچک و ساخت تجهیزات ورزشی تفاهم‌نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید امضا کرد. این تفاهم‌نامه امروز (دوشنبه) با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مناف هاشمی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در محل وزارتخانه به امضا رسید.

 

این تفاهم‌نامه یک ساله و با نرخ 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله برای باشگاه‌های خصوصی است که متناسب با نیازها و خواسته‌های آنان سقف آن 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای تمام رشته‌های ورزشی به طور یکسان توزیع خواهد شد یا خیر افزود: این تسهیلات متناسب با تقاضای باشگاه‌ها بررسی خواهد شد و یک سهمی برای هیچ کدام از بخش‌ها به طور ویژه در نظر گرفته نشده است.

 

وی گفت: هر بخشی اعم از فدراسیون‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای گرفتن این تسهیلات سریع‌تر اقدام کنند، این تسهیلات به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد.

 

وی همچنین  تصریح کرد: هیچ گونه اولویت بندی در این زمینه صورت نگرفته و طی سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتیم به دلیل زیاد بودن تقاضاها برای خرید تجهیزات، از ما درخواست وام‌هایی با بهره کم می‌کردند به همین خاطر با لطفی که اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به ما داشت سعی کردیم این تسهیلات را با سود کم جذب و در اختیار باشگاه‌های مختلف قرار دهیم.

 

سلطانی‌فر در پایان پیرامون این پرسش که آیا باشگاه‌های فوتبال نیز از امکانات و تجهیزات این تسهیلات بهره‌مند خواهند بود یا خیر خاطرنشان کرد: چون سقف این تسهیلات محدود است و به درد باشگاه‌های فوتبال و لیگ برتر نمی‌خورد، ما سعی کردیم این تسهیلات را به باشگاه‌های بخش خصوصی بدهیم تا برای ورود آنها به حوزه ورزش ایجاد انگیزه شود بنابراین این تسهیلات شامل حال باشگاه‌های فوتبال و لیگ برتر نمی‌شود.

 

وزیر ورزش و جوانان هم‌چنین در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید، سقف تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات متناسب با نیازها و خواسته‌های باشگاه‌های مختلف به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

 

سلطانی‌فر گفت: امسال را چون مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند، ما نیز در همین هدف سعی کردیم حرکت کنیم تا با فعال کردن اقتصاد ورزش در سالی که به این نام، نامگذاری شده است، اقدام و عمل را در این عرصه پیگیری و عملیاتی کنیم.

 

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی که در دنیا فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش انجام داده‌اند. در ایران باید جدی‌تر به اقتصاد ورزش توجه شود. اقتصاد ورزش در همه کشورهای دنیا یک اقتصاد فعال است.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از باشگاه‌ها به عنوان محل درآمد و نه هزینه در اقتصاد کشورهای مختلف ایفای نقش می‌کنند و برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌کنند اما در ایران سازوکار مناسبی در این زمینه فراهم نیست و جدی به این مقوله پرداخت نشده است.

 

وزیر ورزش اضافه کرد: بنگاه‌هایی که در ایران و در عرصه ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حقیقت این سرمایه‌گذاری برای آن‌ها محل هزینه تلقی می‌شود نه درآمدزایی، به همین دلیل استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در ورزش وجود ندارد.

 

سلطانی‌فر ادامه داد: اگر بخواهیم در آینده خود را به اعتبارات دولتی محدود کنیم نمی‌توانیم تحول و توسعه جدی در ورزش داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: خیرین نیز از سه سال پیش برای توسعه ورزش گام‌های خوبی را برداشته‌اند. هر زمان که نهادهای مرتبط و بویژه بخش خصوصی وارد عرصه ورزش شده‌اند، بخشی از منابع خود را هزینه ورزش کرده‌اند و مابقی را از منابع دولتی و موسسات مختلف به عنوان تسهیلات برای توسعه در امر ورزش کمک کرده‌اند. به همین دلیل با امضای این تفاهم‌نامه تلاش کردیم در جهت توسعه و گسترش ورزش گام‌های موثری برداریم.

 

وزیر ورزش افزود: بنا داریم صندوق توسعه ملی را در آینده فعال کنیم.

 

سلطانی‌فر گفت: در گذشته باشگاه‌های بخش خصوصی در ورزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما به خاطر مشکلات عدیده‌ای که برای تامین سرمایه در گردش خود پیدا کرده‌اند دیگر وارد عرصه ورزش نشده‌اند، بنابراین ما سعی داریم با عقد تفاهم‌نامه همکاری با این صندوق، بار دیگر بتوانیم در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

 

سلطانی‌فر ادامه داد: مدت این تفاهم‌نامه یک ساله و با نرخ 4 درصد سود و بازپرداخت 5 ساله است که فکر می‌کنم یکی از ارزان‌ترین تسهیلاتی است که برای باشگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: حتی اگر بتوانیم این تسهیلات را 6 ماهه جذب کنیم، دوباره آن را تمدید خواهیم کرد.

 

در ادامه این مراسم، نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز درباره این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به رسالتی که داریم و در جهت حمایت از باشگاه‌ها این انگیزه وجود داشت تا به صورت هدفمند و با کمک وزارت ورزش به توسعه این باشگاه‌ها کمک کرده تا ورزشکاران حرفه‌ای را تربیت کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------