افشاگری جلالی درباره پیشنهاد پروین برای سرمربی گری پرسپولیس




اخبار ورزشی - افشاگری جلالی درباره پیشنهاد پروین برای سرمربی گری پرسپولیس

سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی که چند سال پیش به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران نامه‌ای نوشته بود، نگارش این نامه را بی فایده دانست.

اخبار,اخبار ورزشی,سرمربی پرسپولیس

 

مجید جلالی در گفتگو با برنامه ورزش از نگاه دو درباره آخرین اتفاقاتی که برای وی در باشگاه تراکتورسازی افتاده بود توضیح داد. وی همچنین با مرور حوادث و اتفاقات سال‌های گذشته ضمن اشاره به نامه نگاری‌اش با محمود احمدی‌نژاد، از برخورد علی پروین با وی برای سرمربیگری پرسپولیس ابراز ناراحتی کرد و گفت که رفتار پروین باعث شد، وی چند روزی دچار شوک شدید شود.

* یک طیف در تبریز مخالف من بودند
جلالی ابتدا درباره انتخاب باشگاه تراکتورسازی تبریز در این فصل اظهار داشت: «من قبل از شروع فصل، از شش باشگاه لیگ برتری پیشنهاد داشتم ولی احساس کردم بعد از یکسال استراحت انگیزه زیادی دارم و برای همین به تراکتورسازی رفتم. با این حال از هفته‌ای که در تبریز مشغول کار شدم احساس کردم یک طیف مخالف من است. آنها یک سایت هواداری هم داشتند. این طیف سی‌دی بازیکنان خارجی را به من می‌دانند تا از آنها بازیکن بگیرم در حالیکه این بازیکنان واقعا خوب نبودند.»

* مشکل از وقتی به صدر رسیدیم، شروع شد
وی ادامه داد: «با این حال به مرور تیم ما بهتر شد. من اعتقاد داشتم تیم ما ظرفیت‌های زیادی دارد و معتقد بودم می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم. با این حال مشکل از وقتی شروع شد که به صدر جدول رسیدیم. یکسری از مشکلات از درون باشگاه بود. همه علیه من مصاحبه می‌کردند. من چند بار با آنها صحبت کردم و گفتم که اگر می‌خواهید کار به جایی برسد، به این شکل درست نیست. تراکتورسازی تنها تیمی بود که وقتی از صدر جدول پایین آمد، از هم پاشید.»

 * در لیگ برتر مدعی اصلی قهرمانی بودیم
سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تاکید کرد: «اگر این مشکلات پیش نیامده بود، ما غیر از جام حذفی در لیگ برتر هم مدعی اصلی قهرمانی بودیم. من چون ظرفیت تیمم را می‌شناختم این حرف را می‌زدم.»

* صحبت‌های دادکان کم لطفی است
جلالی در ادامه درباره اینکه محمد دادکان گفته بود "بهترین مربی ایران بیشتر از 40 میلیون تومان نمی‌ارزد و مربیان ما در سطح افغانستان هستند"، تاکید کرد: «این خیلی کم لطفی است که درباره مربیان‌مان این صحبت‌ها زده شود. اگر کسی به علم مربیگری احاطه داشته باشد، این حرف را نمی‌زند. ما باید ظرفیت‌های بومی خودمان را قبول داشته باشیم. به عنوان مثال تیم فولاد خوزستان به عنوان قهرمانی رسید زیرا نیرو و بازیکن جوان را قبول کرده است.»

 * نامه‌ام به احمدی‌نژاد فایده‌ای نداشت
وی که اوایل روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران در نامه‌ای به او خواستار مبارزه با تفکر وابسته در فوتبال شده بود، این نامه را بی‌فایده دانست. وی در این خصوص گفت: «من خودم تصمیم گرفتم آن نامه را بنویسم. الان هم اعتقاد دارم باید آن کار را می‌کردم. ما باید به ظرفیت‌های داخلی خودمان اعتماد کنیم، در غیر اینصورت پیشرفت نمی‌کنیم. هرچند نامه من فایده‌ای نداشت ولی اگر به آن زمان برگردم باز هم به احمدی‌نژاد نامه می‌نویسم. من در این مدت ثابت کرده‌ام چیزی برای خودم نمی‌خواهم و آنچه به صلاح فوتبال است باید گفته شود.»

* دفاع از رقم بالای قرارداد مربیان!
جلالی در ادامه به دفاع از رقم بالای قرارداد مربیان پرداخت و تصریح کرد: «رقم بالای قرادادها، یکی از ارکان ثبات کار مربیان در ایران است. تجربه نشان داده مدیران بیشتر پای مربیانی می‌ایستند که رقم قرداد بالایی دارند. اگر شما به عنوان مربی بگویید حاضرید با هر رقمی کار کنید، دیگر روی شما حساب نمی‌کنند.»

* تکذیب قرارداد یک میلیارد و 800 میلیونی در تراکتورسازی
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه گفته می‌شود قراردادش در این باشگاه یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است، تاکید کرد: «چنین چیزی نبود. قرارداد من و سایر مربیان تراکتورسازی که هفت نفر بودیم، روی هم یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود.»

* تمارض بازیکنان با "عکس برگردان"!
سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، به تلاش برخی مربیان برای کسب نتیجه از هر طریقی اشاره کرد و گفت: «یک سال بازیکن یکی از تیم‌ها را به خدمت گرفتیم. این بازیکن خودش به من گفت که روز قبل از بازی مربی آن تیم "عکس برگردان" به پای ما می‌چسباند و از ما می‌خواست تا در صورتی که تیمشان جلو بود، در دقایق پایانی خودشان را زمین بزنند و با نشان دادن کبودی عکس برگردان، داور را فریب بدهند. این رفتارها در فوتبال مردود است.»

 * طیفی از مربیان جوان، آینده فوتبال ایران را تغییر می‌دهند
وی همچنین به مربیان جوانی که تحت نظر وی در کانون مربیان هستند اشاره کرد و افزود: «ما طیفی از مربیان جوان را تحت پوشش داریم که همه جوانان سالم و خوبی هستند و با دیدگاه جوانمردانه کار می‌کنند. این مربیان آینده فوتبال ایران را تغییر خواهند داد.»

* داستان سرمربیگری پرسپولیس و رفتار "شوکه کننده" پروین
جلالی همچنین به داستان مذاکره‌اش با علی پروین برای حضور در پرسپولیس اشاره کرد و در این خصوص خاطرنشان کرد: «پروین چند سال پیش با من برای سرمربیگری پرسپولیس صحبت کرد. به پروین گفتم که پرسپولیس الان مدیرعامل ندارد و بهتر است اول مدیرعامل انتخاب شود و بعد درباره سرمربی تصمیم بگیرند. به پروین گفتم شاید مدیرعامل جدید مرا نخواهد.»

 * پروین زیر حرفش زد
وی اضافه کرد: «با این حال پروین گفت "هر کسی بیاید باید با من کنار بیاید"! در پایان جلسه با پروین حتی عکاسان و خبرنگاران هم حضور داشتند. وقتی بعد از پایان جلسه به سمت میدان شهدا می‌رفتم حتی روی بیلبوردها خبر سرمربیگری‌ام در پرسپولیس را دیدم ولی فردای آن روز پروین زیر حرفش زد و گفت "جلالی این حرف‌ها را از خودش زده است".»

* مدیون پروین بوده و هستم
سرمربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز افزود: «پروین در محله عارف چیز دیگری بود. من خیلی جاها مدیون پروین بوده و هستم ولی توقع نداشتم او اینگونه صحبت کند. بعد از آن ماجرای شوکه کننده، تلفنم را قطع کردم و پنج روز خوابیدم. تلفنم را هم قطع کردم تا بتوانم استراحت کنم.»

 * رفتنم به تیم شهید قندی خودکشی بود!
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر انتخاب تیم شهید قندی و سقوط با این تیم به لیگ دسته اول، خاطرنشان کرد: «من به بابایی رئیس هیات فوتبال استان یزد ارادت داشتم و به خاطر اصرار زیاد وی حاضر شدم به تیم شهید قندی بروم. گفتم اگر به این تیم بروم، می‌توانم کاری انجام بدهم ولی در حرفه کاری، این تصمیمم مثل خودکشی بود.»

* نهادهای امنیتی وارد شوند، به خیلی چیزها می‌رسند
جلالی همچنین درباره بحث فساد در فوتبال و درخواستش برای حضور نهادهای امنیتی در این مسائل، گفت: «اگر این نهادها وارد این عرصه شوند، به خیلی چیزها می‌رسند. مسائلی هست که اگر نهادهای امنیتی وارد آن شوند، ضرر نمی‌کنند. فوتبال ویترین است و اگر این ورزش سالم باشد، خیلی چیزهای جامعه هم سالم می‌شود.»
اخبار ورزشی - مهر
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------