دادخواهی فدراسیون عراق از دادگاه فدرال علیه لابی سعودی‌ها



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال عراق پس از تغییر رای فیفا از سوی دادگاه بین‌الملل ورزش با لابی سعودی‌ها در آخرین اقدام خود به دادگاه فدرال سوئیس شکایت کرد.

 به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال عراق رسما علیه رای صادره از سوی دادگاه عالی ورزش(CAS) به نفع سعودی‌ها به دادگاه فدرال سوئیس شکایت کرد تا حق خود را از آنها بگیرد.

 

دادگاه بین الملل ورزش دو روز پیش در موضوع اختلاف بر سر میزبانی بازی برگشت عراق با عربستان رای فیفا را تغییر و به نفع سعودی‌ها رای داد تا بازی برگشت این دو تیم در ریاض برگزار شود.

 

سعودی‌ها پیش از این با بهانه تراشی‌های فراوان اعلام کرده بودند برای بازی با عراق به تهران نمی آیند. در مقابل مسئولان عراق شرط بر این گذاشتند تا در صورت عدم برگزاری بازی عراق با عربستان در تهران آنها نیز بازی خانگی خود را در کشوری ثالث برگزار کنند. در نهایت فیفا رای خود را در این درگیری به نفع عراق داد. فدراسیون جهانی فوتبال در طی نامه ای رسمی به هر دو فدراسیون اعلام کرد که بازی رفت و برگشت آنها در کشوری ثالث برگزار می شود.

 

اما این پایان کار نبود سعودی ها پس از بازی با عراق به میزبانی مالزی دوباره بهانه جویی خود را آغاز کردند و از حکم فیفا سرپیچی کردند. آنها به دادگاه بین الملل ورزش علیه این حکم فیفا شکایت کردند و در نهایت با پول های خود موفق به تغییر رای فیفا به نفع خود شدند.

 

مسئولان فدراسیون عراق پیش از این نیز در مصاحبه های خود چندین بار اعلام کرده بودند که در صورت صدور رای به نفع عربستان از سوی دادگاه بین الملل ورزش آنها به مراجع بالاتر شکایت خواهند کرد و به هیچ وجه حاضر به بازی در ریاض نخواهند شد و در نهایت به این وعده خود جامه عمل پوشاندند تا منتظر رای دادگاه فدرال سوئیس باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------