افشاگری بزرگ درباره فرار مالیاتی ستاره ها



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , ستاره ها

گروهی از رسانه های اروپایی با انتشار گزارش هایی، ادعا کردند که چهره های سرشناس دنیای فوتبال از جمله کریس رونالدو، ژوزه مورینیو و مسوت اوزیل، مرتکب تخلف مالیاتی گسترده شده اند.

به گزارش  ورزش سه ، در این گزارش ها که هفته نامه آلمانی اشپیگل و روزنامه اسپانیایی ال موندو هم آن را انعکاس داده اند، آمده که براساس مدارکی که سایت فوتبال لیکس منتشر کرده، بعضی از بازیکنان و مربیان فوتبال تخلفات مالی مرتکب شده اند.

 

   اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , ستاره ها

این گروه رسانه ای که به "همکاری تحقیقاتی اروپا" موسوم است، اعلام کرده که در چند روز آینده، جزئیات بیشتری از این پرونده منتشر خواهد کرد. در مقابل، کمپانی ژستیفوته، متعلق به ژرژ مندس، که کریس رونالدو و ژوزه مورینیو با آن قرارداد دارند، انجام هرگونه تخلف توسط این دو را رد کرد.

 

 در بیانیه این کمپانی آمده است:"کریس رونالدو و ژوزه مورینیو به تعهدات مالی شان در اسپانیا و بریتانیا پایبند هستند. کریس رونالدو و ژوزه مورینیو هرگز در هیچ جرم مالی و فعالیت غیرقانونی نقش نداشتند."

 

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , ستاره ها

 همچنین در این بیانیه اعلام شده که علیه هرگونه اتهام زنی و توهین به رونالدو و ژوزه مورینیو، اقدام قانونی صورت خواهد گرفت. این در حالی است که در چند سال گذشته، بازیکنانی مانند نیمار و لیونل مسی به دلیل اتهامی مشابه، بارها در دادگاه حضور پیدا کردند. 

 

در ماه جولای گذشته، مسی و پدرش به دلیل فرار مالیاتی به 21 ماه زندان محکوم شدند اما با توجه به قوانین اسپانیا، در محکومیت های زیر 2 سال، فرد راهی زندان نخواهد شد.

 

همچین نیمار و پدرش هم به اتهام کلاهبرداری مالیاتی، هر یک به دو سال زنده و 10.6 میلیون دلار جریمه روبرو شدند؛ اتهامی که به انتقال جنجالی این بازیکن در سال 2013 از سانتوس به بارسا مربوط می شود.

 

مدتی پیش هم مقامات اسپانیایی اعلام کردند در حال بررسی احتمال 10 سال زندان برای ساموئل اتوئو به دلیل فرار مالیاتی در زمان حضورش در بارسا هستند.

 

خاویر ماسچرانو و آدریانو، بازیکنان فعلی و سابق بارسا هم به دلیل اتهامات مشابه، با جریمه هایی مواجه شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------