دخالتی در انتخاب سرمربی تیم امید هم نداریم/ خادم حق امضا ندارد



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی,کیومرث هاشمی

.رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال گفت: در انتخاب سرمربی تیم امید و حتی تامین هزینه‌های جذب آن، همانند دیگر رشته‌ها هیچ نقشی نداریم.

 به گزارش مهر، کیومرث هاشمی در پایان مراسم تقدیر از سارا سادات خادم الشریعه که صبح امروز شنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد اظهار داشت: حرکت جوانمردانه ای که خادم الشریعه در رقابت های گرند پری انجام داد برگرفته از ذات این شطرنج باز بود. شاید خود او هم فکر نمی کرد که این حرکت چنین بازتابی داشته باشد. در مسابقات مختلف ورزشکاران موفق به کسب موفقیت ها و مدال هایی می شوند که پس از مدتی فراموش می شود اما حرکت های اخلاقی و جوانمردانه همیشه به یاد می ماند.

 

وی در مورد معرفی خادم الشریعه به کمیته بین المللی المپیک به عنوان بازیکن جوانمرد سال گفت: طی مکاتبات رسمی این موضوع را پیگیری می کنیم تا این حرکت خادم الشریعه را در کمیته بین المللی المپیک حفظ و ضبط کنیم. ما امروز با برگزاری این مراسم از حرکت سارا که قابل تقدیر هم بود، تقدیر کردیم اما در واقع کار بزرگی انجام ندادیم.

 

کیومرث هاشمی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده گفت: منابع مالی دولت محدود است. ما باید با همین منابع محدود و حداقل اعتبارات در کار خود بیشترین بازدهی را داشته باشیم. سال آینده دو رویداد بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات داخل سالن آسیا همراه با هنرهای رزمی آسیا را به عنوان مهمترین برنامه در پیش داریم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوانیم برای این دو رویداد بهترین آماده سازی را داشته باشیم.

 

رئیس کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه سرپرست کاروان های اعزامی به هر یک از این دو رویداد مشخص شده اند خاطرنشان کرد: سعی ما این است کاروانی کیفی به آذربایجان و ترکمنستان اعزام کنیم و با حداقل نفرات بتوانیم بهترین نتیجه را از این مسابقات بگیریم. در مورد بودجه امسال هم در ردیف اصلی رشد داشتیم اما در ردیف متفرقه نیاز به توجه داریم. شنبه آینده نشست هیات اجرایی را با حضور وزیر ورزش برگزار می کنیم و در آن قطعا در مورد بحث بودجه نیز بررسی هایی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به پرسشی که در رابطه با صحبت های وزیر ورزش مبنی بر برگزاری انتخابات فدراسیون ها تا پایان سال مطرح شد و اینکه آیا این موضوع بی ارتباط با اصلاح اساسنامه ها نیست، یادآور شد: هر کدام از این موضوعات مسیر خاص خود را دارد. با نگاه خوبی که وزیر ورزش و جوانان دارد اصلاح اساسنامه در دستور کار قرار گرفته و روند انجام آن در حال پیشرفت است تا دغدغه هایی که فدراسیون ها از این بابت دارند برطرف شود. باید این واقعیت را پذیرفت که در اصلاح اساسنامه فدراسیون ها، استانداردهای مدنظر قرار بگیرند و در کنار استانداردهای بین المللی همزمان قوانین داخلی که مورد توجه دولت است نیز لحاظ شود. با حضور سلطانی فر قطعا این مشکل برطرف می شود.

 

هاشمی در این رابطه و در مورد پیگیری اصلاح اساسنامه توسط کمیته ملی المپیک تاکید کرد: این جزو وظایف ما نیست اصلاح اساسنامه در وهله اول باید توسط خود فدراسیون ها انجام شود و کار منطقی هم همین است.

 

کیومرث هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با تیم امید مطرح شد و اینکه با وجود واگذاری تیم امید به فدراسیون فوتبال آیا کمیته المپیک همچنان در بحث انتخاب سرمربی نظارت خواهد داشت، تاکید کرد: باید این موضوع را بگویم انتخاب سرمربی برای تیم ها همیشه بر عهده فدراسیون ها بوده؛ نه تنها در مورد فوتبال بلکه در مورد دیگر فدراسیون ها. از گذشته این کار توسط مسئولان خود فدراسیون انجام می شد تا اینگونه استانداردها رعایت شود. وقتی در اساسنامه تاکید می شود که فدراسیون به عنوان مرجع باید پاسخگو باشد یعنی باید خود فدراسیون  وظیفه همه کارها را دارد تا از نظر فنی هم بتواند پاسخگو باشد. به همین دلیل طی نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم که این فدراسیون همانند دیگر فدراسیون ها باید در بحث انتخاب سرمربی نقش داشته باشد.

 

وی در این رابطه یادآور شد: البته در گذشته و طی مقاطعی، کمیته ملی المپیک بر حسب ضرورت در مورد انتخاب سرمربی تیم امید وارد عمل می شد اما با نامه ای که اخیرا ارسال کردیم تاکید کردیم که خود فدراسیون فوتبال مسئولیت انتخاب سرمربی تیم امید را دارد. ما حتی برای المپیک ریو هم هیچ گونه دخالتی در رابطه با معرفی سرمربی تیم امید نداشتیم. با همه اینها و در زمان لازم برای رویدادهایی مثل بازی های آسیایی و المپیک همکاری لازم را خواهیم داشت و آنجا که لازم باشد و موردی برای تقویت به ذهن مان بیاید دریغ نمی کنیم.

 

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر که در رابطه با تامین بودجه برای جذب سرمربی در رشته های مختلف و به خصوص تیم فوتبال امید مطرح شد، گفت: کمیته ملی المپیک هزینه جذب مربی به هیچ فدراسیونی نمی دهد. البته در گذشته چنین کمکی انجام می شد اما تامین هزینه های این مهم بر عهده خود فدراسیون است. اگرچه کمیته ملی المپیک بر حسب فعالیت های صورت گرفته در هر یک از فدراسیون ها و در قالب اعتبار سالیانه که در اختیار آنها قرار می دهد کمک هایی را ارائه می دهد.

 

به گزارش مهر، صدور حکم سرپرست خزانه داری برای رسول خادم و اینکه وی به خاطر عدم صدور حکم از طرف خزانه داری کل کشور هنوز حق امضای چک و اسناد را در کمیته ملی المپیک ندارد و این مسئولیت همچنان بر عهده محمدعلی شجاعی است پرسش دیگری بود که توسط خبرنگار مهر از کیومرث هاشمی پرسیده شد.

 

وی در این رابطه تاکید کرد: در قوانین بین المللی عنوان خزانه دار برای مسئول مالی تعریف شده است و در داخل کشور عنوان ذی حسابی هم مطرح است، ذی حساب از طریق خزانه دار کل کشور تعیین می شود. بنابراین خزانه دار کمیته ملی المپیک در واقع با دو حکم مسئولیت می گیرد، حکمی که رئیس کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست برای وی صادر می کند و حکمی که از طرف خزانه دار کل کشور برای مسئولیت ذی حسابی او صادر می شود. تا زمانی که این حکم، حکم ذی حسابی صادر نشود ذی حساب قبلی وظیفه دارد این کار را انجام دهد. این مورد در دوره های قبلی و در زمان خزانه داری کرباسیان و شجاعی هم مطرح بود.

 

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: حکم ذی حسابی رسول خادم هنوز صادر نشده است اما مشکلی نیست کمااینکه وی همکاری خود را با کمیته آغاز کرده و در حال برنامه ریزی های مالی است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------