عابدینی: مالکیت نه، مدیریت استقلال و پرسپولیس خصوصی شود



  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی ,عابدینی

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مدیریت استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شود، گفت: تیم ملی فوتسال از لباس اسپانسر قبل استفاده کرد چون نمی توانستیم سفارشات آنها را دور بریزیم! 

امیر عابدینی در گفتگو با  مهر به مسائل مختلفی از جمله عملکرد محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش و جوانان، اولویت‌های مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش، اختلاف نظرش با مسئولان باشگاه پرسپولیس و همچنین تصمیم جنجالی کمیته اخلاق برای انتشار یک عکس پرداخت. عابدینی در خصوص تفاوت لباس تیم ملی فوتبال ایران با سایر تیم های ملی هم گفت که قرار است به زودی اتفاقات خوبی رخ بدهد.

 

مشروح این گفتگو در زیر می‌آید:

 

طبیعی است با سلطانی فر به فوتبال خوشبینتر باشیم

نمی‌توان محمود گودرزی را با مسعود سلطانی‌فر مقایسه کرد. شخصیت‌های این دو از همدیگر متفاوت است. سلطانی‌فر یک مدیر اجرایی است و ورزش را به گونه‌ای دیگر می‌شناسد. درواقع سلطانی‌فر مدیریت کلان داشته و ورزش را یک‌بعدی نمی‌بیند. نوع رفتارهای وزیر جدید مثل محمود گودرزی آکادمیک نیست بلکه بیشتر تجربی و اجرایی است. طبیعی است با انتخاب سلطانی‌فر می‌توانیم به فوتبال خوشبین‌تر باشیم. البته وزیر جدید برای ابعاد مختلف ورزش برنامه دارد و صرفاً به یک رشته خاص نگاه نمی‌کند. مطمئنم سلطانی‌فر به تمام ورزش‌ها از جمله فوتبال روی خوش نشان داده است و برنامه‌هایی دارد که می‌تواند عملیاتی کند.

 

نمی دانم منشا اختلاف گودرزی و روحانی چه بود

راجع به محمود گودرزی منفی نگوییم. او آمد، کارش را انجام داد و رفت. گودرزی تحصیلکرده و استاد دانشگاه بود. ایشان آنقدرها هم بد نبود و ما باید خودمان را هم در بعضی بخش‌ها مقصر بدانیم. نمی‌دانم منشأ اختلاف گودرزی چه بود که از وزارت ورزش رفت ولی این را می‌دانم که آقای روحانی بر اساس سیاق مدیریتی بالا به این نکته می‌رسد که با یک وزیر کار کند یا خیر.

 

درباره عملکرد گودرزی در استقلال و پرسپولیس حرفی ندارم

اختلافات من با گودرزی طبیعی بود، ایشان نظرات خودش را داشت و من هم او را به چالش می‌کشیدم. باید این باور را پیدا کنیم که معنای مناظره، تقابل دو اندیشه است؛ نه دو نفر. درباره عملکرد گودرزی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حرفی ندارم. صحبت کردن درباره فردی که رفته، بی‌فایده است؛ ما حرف‌هایمان را قبلاً زده‌ایم.

 

فدراسیون ها باید حرفه ای شوند

آقای سلطانی‌فر اول باید مشکلات قانونی ورزش را به صورت لوایح حل کند. یکسری لوایح باید به مجلس داده شود تا ورزشمان قانونمندتر دنبال شود، مثل تفسیر فدراسیون آماتور و حرفه‌ای. در قانون مجلس، فدراسیون‌ها، آماتوری دیده شده‌اند که زیر نظر فرهنگ هستند. ما لایحه‌ای می‌خواهیم که فدراسیون‌های حرفه‌ای تابع قوانین عمومی کشور ولی خاص قانون جهانی باشند و قوانین فدراسیون‌های جهانی را اجرا کنند. درواقع تصویب اساسنامه‌ها در دولت به معنای دولتی بودن آن فدراسیون نیست، بلکه به این معناست که آن فدراسیون با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت ندارد.

 

اعلام اولویت های ورزش

اولویت ورزش ما باید ورزش‌های المپیکی باشد. وفاق با کمیته المپیک ضروری است. در کنار آن توسعه ورزش بانوان، قرابت با ورزش دانشگاهی و دانش‌آموزی، توجه به تیم‌هایی که جام جهانی دارند مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال و سرمایه‌گذاری در سایر سطوح‌ ورزشی.

 

مدیریت استقلال و پرسپولیس خصوصی شود

استقلال و پرسپولیس جزئی از کل فوتبال نیست بلکه درصد بالایی از فوتبال ما را شامل می‌شود. پیشنهاد من به وزیر این است که مدیریت این دو تیم به سمت مدیریت خصوصی سوق داده شود نه مالکیت خصوصی.

 

سامانه سازمان لیگ موازی کاری نبود

قبلاً هم گفتم که بحثی برای حضور در باشگاه پرسپولیس ندارم، اجازه دهید همین کاری را که شروع کردیم، به سرانجام برسانیم (باخنده). طاهری دارد کارش را در پرسپولیس انجام می‌دهد. قطعاً عملکردش هم نمره دارد. حالا دلیل نمی‌شود چون با من بد است، به او نمره منفی بدهیم. باید از نظر درآمدزایی به پرسپولیس کمک کرد تا موفق باشد. هر چند گفته می‌شد که طاهری از دست ما برای راه‌اندازی یک سامانه پیامکی دیگر ناراحت است اما من برعکس این اعتقاد دارم. ما به خاطر استقلال و پرسپولیس از درآمدزایی دیگر باشگاه‌ها جلوگیری کردیم و صلاح بود که سامانه ۳۰۴۰ را راه بیندازیم. این سامانه موازی و مقابل سامانه پرسپولیس نبود.

 

نمی توانیم سفارشات جیوا را دور بریزیم

درباره اینکه چرا تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی باید برخلاف تیم ملی فوتبال، لباس جیوآ بپوشند، باید بگویم که قرار است اتفاقات خوبی رخ بدهد. ما نمی‌توانیم بعضی از سفارش‌های شرکت جیوآ را دور بریزیم. البته مسئولیت رسیدگی به مسائل این شرکت بر عهده علی کفاشیان است، ولی انشاءالله با تصمیم مهدی تاج، تصمیم جدیدی برای کلیه تیم‌های فوتبال و فوتسال اتفاق خواهد افتاد.

 

هواداران فوتبال در خارج ایران محجبه نیستند

مهدی رحمتی را مدت زمان زیادی است که می‌شناسم. اگر بگویند چند نفر از بازیکنان متدین را نام ببر، رحمتی قطعاً جزو این نفرات خواهد بود. به هر حال هواداران فوتبال ایران در خارج از ایران محجبه نیستند. این اتفاقات به هر حال رخ می‌دهد چون آنها هم دوست دارند با بازیکنان مورد علاقه خود عکس بگیرند. با شناختی که از مسئول کمیته اخلاق دارم، قطعاً بحث برخورد شدید با رحمتی نبوده است. بحث این بوده که تذکر شفاهی داده شود چون بازیکنان در هر صورت الگوی جامعه هستند.

 

بحث محرومیت رحمتی سناریو نبوده است

به ضرس قاطع می‌گویم که مطرح شدن بحث محرومیت رحمتی قبل از بازی با تراکتورسازی به هیچ عنوان سناریو نبوده است. چون آقای تورک فردی است که مسئولیتش را به نحو احسن انجام می‌دهد و اصلاً در این وادی‌ها قرار نمی‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------