برانکو، طارمی را به داگ هوس می فرستد؟



برخی مربی کروات را تشویق می کنند برای وارد کردن شوک،طارمی را روی نیمکت بنشیند و به نوعی او را به doghouse بفرستد شاید قدر خودش را بداند.

  مهرماه سال 87 افشین قطبی به برنامه 90 آمده بود. فارسی حرف زدنش شیرین بود. پر از اصلاحات انگلیسی و معادل سازی های فارسی دوست داشتنی. اصلاً گفتگوهای مطبوعاتی اش گاهی از بازی تیمش بیشتر به دل می نشست.

 

عادل فردوسی پور از او در مورد مهاجم سنگالی پرسپولیس پرسید. ابراهیم توره که از پیکان به پرسپولیس آمده بود، مرخصی چند روزه اش را به تعطیلاتی دو هفته ای تبدیل کرده بود و بر نمی گشت! افشین قطبی گفت: اگر توره برگردد او را به داگ هوس باشگاه می فرستم!

  اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی ,طارمی

 

چشم های فردوسی پور گرد شده بود. او هم احتمالاً یاد خودروهایی افتاده بود که روی بدنه شان درُشت می نویسد: «dog house». برای همین وقتی بعد از یک رفت و برگشت دوربین به استودیو احتمالاً معادل فارسی اش را برای افشین قطبی توضیح داد. قطبی تلاش کرد این ذهنیت را پاک کند. چیزی که چندان در آن موفق نبود.

 

در اروپا و آمريكا سگ‌هاي ولگرد در خيابان‌ها هر روز توسط يك سيستم مكانيزه جمع‌آوري مي‌شوند، چون سگ‌ها داراي شناسنامه هستند اگر گم شوند توسط ماشين‌هاي مخصوص كه به اين كار اختصاص دارند پيدا مي‌شوند كه در صورت شناسنامه‌دار بودن به صاحبانشان پس داده مي‌شوند و درغير اين صورت به «dog house» برده مي‌شوند، جايي كه محل نگهداري سگ‌هاست و به نوعي دارالتأديب سگ‌هاي ولگرد به شمار مي‌رود. 

 

اما doghouse به هم چسبيده يك اصطلاح است. معني اين اصطلاح دقيقاً اين است كه وقتي يك نفر در يك اداره، تيم، شركت يا هر جاي ديگر كه كار گروهي در حال انجام‌شدن است، مرتكب اشتباهي شود با رئيس اداره، سرمربي تيم يا مديرعامل شركت وارد «Doghouse» شده است. به زبان ساده تر يعني اينكه به مشكل خورده است. حتي اگر رابطه دو دوست هم به‌هم بخورد doghouse اتفاق افتاده است. اصطلاح doghouse نه ربطي به dog دارد و نه ربطي به house!

 

مهدی طارمی این روزها شرایط آرامی ندارد. نه تنها موقعیت های مناسب را هدر می دهد و از سوی برخی رسانه ها به عنوان «گل نزن» شناخته می شود بلکه شایعات دعوت او از سوی سردار آزمون هم بلای جانش شده است و مدام باید آن را تکذیب کند.

 

پسر آرام بوشهر حالا تندخو به نظر می رسد. درک اینکه فشارهای خُردکننده روی شانه هایش سنگینی می کند دشوار نیست. تجربه فوتبال ایرانی در چنین شرایطی نشان داده است که بازیکنان تنها می ماندند و آنقدر درون خودشان فشرده می شوند که بخش بزرگی از توانمندی شان را تا مدت ها از دست می دهند.

 

محرم نویدکیا سال 82 پس از مصدومیتی آزاردهنده و چند جراحی وقتی پس از تلاش برای بازگشت به میادین به در بسته خورد دچار افسردگی شد. ایمان مبعلی بعد از جام ملت های چین و هدر دادن پنالتی به یک بازیکن منزوی تبدیل شد که از زدن ضربات پنالتی فرار می کرد و جواد کاظمیان که در نتیجه غرق شدن برادرش در استخر منزل، فوتبال را در برهه کوتاهی ترک کرد و حتی آنقدر در هم شکست که برخی گمان می کردند ممکن است دست به انتحار بزند.

 

  اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی ,طارمی

در چنین شرایطی چه کسی می تواند به طارمی کمک کند؟ به نظر می رسد او و برانکو رابطه دوستانه تنگاتنگی ندارند و برخی مربی کروات را تشویق می کنند برای وارد کردن شوک،طارمی را روی نیمکت بنشیند و به نوعی او را به doghouse بفرستد شاید قدر خودش را بداند. اما آیا این مهمترین راهکار است؟ برانکو می گوید طارمی به روانشناس نیاز ندارد و باید بیشتر و بهتر تمرین کند تا پایش دوباره به گلزنی باز شود.

 

مهدی طارمی هنوز هم یک مهاجم خطرناک به شمار می رود. از آن دست بازیکنانی که تمام طول بازی مدافعان از آنها می ترسند و می دانند که با گام های بلند یا پرش های سریع می توانند خطرساز باشند. او به آرامش بیشتری نیاز دارد تا دوباره پایش به گلزنی باز شود و مچ دست چپش را ببوسد و به طرف هواداران پرسپولیس برود که هنوز او را به واسطه گلزنی هایش مقابل استقلال دیوانه وار دوست دارند.

 

 اخبار  ورزشی  -  عصرایران/احسان محمدی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------