کدام تيم برنده خواهد شد؛رئال مادريد - بارسا؛ فينال ال‌کلاسيکويي کوپا‌دل‌ري



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال اسپانيا

 
اخبار ورزشی - کدام تيم برنده خواهد شد؛
رئال مادريد - بارسا؛ فينال ال‌کلاسيکويي کوپا‌دل‌ري

رئال مادريد و بارسلونا در فينال رقابت‌هاي کوپا‌دل‌ري فردا شب به مصاف هم مي‌روند.

رئال مادريد و بارسلونا تاکنون 6 بار در رقابت‌هاي کوپا‌دل‌ري با يکديگر ديدار کردند که سهم هر يک از دو تيم سه پيروزي بوده است.

کوپا‌دل‌ري تاکنون 6 فينال ال‌کلاسيکويي در تاريخ 112 ساله‌اش برگزار کرده اما هفتمين ال‌کلاسيکو بين دو قدرت اسپانيا فردا شب ساعت 24 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

مادريد بدون اينکه حتي يک گل دريافت کند به فينال کوپا‌دل‌ري رسيد و در دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه پنج بر صفر، همشهري خود اتلتيکو مادريد را شکست داد. به هر حال همه خبرها براي آنچلوتي خوب نيستند و او احتمالا کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي تيمش را به دليل مصدوميت در اين ديدار نخواهد داشت.

به نظر مي‌رسد مشکلات بارسلونا پيش از ديدار چهارشنبه شب از اين هم بيشتر باشد. کاتالان‌ها هفته گذشته توسط اتلتيکو مادريد از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا حذف شدند و با شکست مقابل گرانادا نيز اميدهاي خود براي رسيدن به قهرماني در لاليگا را کمرنگ‌تر ديدند. شاگردان مارتينو تنها يکي از مسابقات خود را در مسير رويارويي با رئال مادريد در فينال با پيروزي پشت سر نگذاشتند و آن هم تساوي يک بر يک مقابل رئال سوسيداد بود. آبي‌اناري‌ها اميدوارند که نتيجه دو ال‌کلاسيکوي قبلي را تکرار کنند.

اولين باري که بارسلونا در فينال کوپا‌دل‌ري با رئال ملاقات کرد، به سال 1936 تنها يک ماه پيش از شروع جنگ داخلي اسپانيا برمي‌گردد که رئال مادريد با نتيجه 2 بر يک به پيروزي رسيد و جام را به خانه برد. بارسلونا مجبور بود سه دهه منتظر بماند تا بار ديگر مقابل اين تيم به ميدان برود. اين تيم در 1968 در فينال ال‌کلاسيکو توانست در برنابئو تلافي کند و با پيروزي يک بر صفر قهرمان شود.

سومين رويارويي دو تيم به سال 1974 برمي‌گردد. مادريد در يک بازي يک‌طرفه با نتيجه 4 بر صفر در ويسنته کالدرون به پيروزي رسيد. 9 سال بعد در ديداري پرحاشيه بارسلونا با نتيجه 2 بر يک رئال مادريد را در ساراگوسا شکست داد. بارسا يک‌بار ديگر در سال 1990 در ديداري که با گل‌هاي نيمه دوم گيلرمو آمور و خوليو ساليناس به پيروزي بارسلونا مقابل رئال مادريد که در اين ديدار در نيمه اول با اخراج هيرو 10 نفره شد، انجاميد، بار ديگر قهرمان شد.

ژوزه مورينيو در سال 2011 در مستايا اولين قهرماني خود را به عنوان سرمربي رئال مادريد با قهرماني در کوپا‌دل‌ري به دست آورد. کريستيانو رونالدو پس از 90 دقيقه تساوي بدون گل توانست در وقت‌هاي اضافه گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر برساند.

بارسلونا و رئال مادريد چهارشنبه شب بار ديگر در مستايا مقابل يکديگر به ميدان بروند تا نتيجه هفتمين ال‌کلاسيکو در فينال رقابت‌هاي کوپا‌دل‌ري مشخص شود.
اخبار ورزشی - ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------