کفاشیان استقلال و سپاهان را تهدید کرد



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - کفاشیان: شما که در آسیا نتیجه نگرفته‌اید، حداقل می‌گذاشتید تیم ملی نتیجه بگیرد!

 رئیس فدراسیون فوتبال می گوید: «منتظر بمانید تا ببینید با استقلال و سپاهان برخورد می کنیم یا نه!»

  کم اتفاق می افتد که علی کفاشیان قیافه جدی بگیرد و تند حرف بزند؛ مگر اینکه یک استقلال و سپاهانی پیدا شوند و به تیم ملی بازیکن ندهند! حالا که این اتفاق افتاده، رئیس فدراسیون فوتبال وقتی تلفن همراهش را در مالزی پاسخ می دهد، سریعا علیه این دو باشگاه موضع می گیرد و از علی فتح الله زاده گلایه می کند. کفاشیان در لابلای حرف هایش به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید: «شما که در آسیا خوب نتیجه نگرفتید، حداقل به تیم ملی بازیکن می دادید نتیجه بگیرد!» با او در حالی در مالزی همکلام می شویم که مشغول جمع کردن چمدانش برای بازگشت به تهران است.

*در روزهایی که به مالزی رفته اید در تهران بلوایی به راه افتاده است. استقلال همین چند دقیقه قبل بازیکنان ملی پوش خود را به عربستان برد و سپاهان اعلام کرد به تیم ملی بازیکن نمی دهد.
والا ما من که دیشب(یکشنبه شب) به مالزی رسیدم و امروز(دیروز) هم در جلسه بودم و همین الان وقتم آزاد شده است. امروز هم به تهران برمی گردیم تا ببینم چه خبر است. ولی مگر قرار نیست تیم ملی امروز به آفریقا برود؟ پس چرا بازیکنان شان را به تیم ملی ندادند؟ باید می دادند.

*ولی ندادند.
جدی می گوئید؟ یعنی استقلال بازیکن خود را به جده برد؟ ما از این باشگاه، سپاهان و سایر باشگاهها خواهش کرده بودیم بازیکنانش را به تیم ملی بدهند. حالا عجیب است که این کار را نکرده اند. احتمالا پس از این بازی ها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار می دهند.

*پس از نظر شما مشکلی ندارد، درست است؟
نه چرا مشکلی ندارد، اتفاقا خیلی هم مشکل دارد. ما گفته بودیم 100 درصد باید بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهید. اینکه بازیکن را نداده اند خود مشکل است. حتی ما گفتیم مسئولیت بازیکن دادن به تیم ملی با فدراسیون فوتبال است و مشکلی از این بابت نیست. نمی دانم چرا واقعا تیم ملی برایشان اهمیت ندارد.

*مگر شما با آقای فتح الله زاده یا مدیرعامل سپاهان مذاکره نکرده بودید.
چرا، ما صحبت کردیم که بازیکنان خود را به تیم ملی بدهند. به ما قول هایی داده بودند ولی در هر صورت بازیکنان شان را ندادند....

قول داده بودند؟
والا ما با آقای فتح الله زاده صحبت کردیم و خواستیم که بچه ها را در اختیار تیم ملی قرار دهند. گفتیم این کار را کنند که تیم خیلی ناقص به آفریقای جوبی نرود. اینها چهارشنبه بازی دارند؟

بله.
خب با دو سه روز تاخیر بازیکنان را به اردوی تیم ملی می فرستند که این از نظر ما مشکل است.

آقای فتح الله زاده گفته بود اگر فدراسیون مسئولیت شکست مقابل الشباب را قبول کند به تیم ملی بازیکن می دهد.
چه اشکالی داشت، ما قبول می کردیم ولی بازیکن می دادند. در طول فصل چند بازی در آسیا و لیگ باختند و مسئولیت با خودشان بوده، یک بار هم می باختند و ما مسئولیتش را قبول می کردیم! ترسی از این بابت نداشتیم. مگر جام جهانی هر چند سال یک بار است؟ مگر تیم ملی هر روز بازی دارد؟ بعد از 8 سال تیم ملی می خواهد به جام جهانی برود و برای مردم اهمیت زیادی دارد. یک بار از آنها خواستیم که به تیم ملی توجه کنند ولی این کار را نکردند.

 

شما ببیند هر سال تیم های ما به لیگ قهرمانان می روند و شرکت می کنند، آیا جام جهانی هم این طور است؟! تازه نتایج استقلال هم در لیگ قهرمانان خوب نبوده. شما که در آسیا خوب نتیجه نگرفته اید، حداقل بازیکنان تان را به تیم ملی می دهید تا هم خدمت کرده باشید و هم تیم ملی بتواند نتیجه بگیرد. حتی وزارت ورزش هم تاکید کرد که باید تیم ملی در اولویت باشد ولی متاسفانه دیدید که دو باشگاه ما سرپیچی کردند و به تیم ملی بازیکن ندادند.

آنها می گوید حضور در آسیا دست کمی از بازی های ملی ندارد. آقای فتح الله زاده گفته بودند که دیگر از دست آقای کروش خسته شده اند.
خیلی جالب است. اتفاقا در این مدت اغلب برنامه های تیم ملی تعطیل بوده و بازی های لیگ منظم برگزار شده است. چطور می گویند کروش به کار آنها ضربه زده است؟ اتفاقا آقای کروش است که باید ناراحت باشد و اتفاقا ناراحت است. او مدام گلایه داشت که باشگاهها بازیکنان را برای تیم ملی آماده نمی کنند. حالا چه باید بگویم. این حرف هایی است که آقای فتح الله زاده زده است.

آقای قلعه نویی گفتند که فدراسیون نباید در دولت تدبیر و امید آنها را تهدید می کرد.

چه تهدیدی؟ کی ما شما را تهدید کردیم آقای قلعه نویی؟ تا حالا کی را تهدید کرده ایم؟ اتفاقا به آنها نامه نوشتیم و گفتیم بازیکنان تان را بدهید. این تهدید است؟ گفتیم همکاری کنید. آقای فتح الله زاده هم به ما گفت که اینها حل می شود و مشکلی نیست. ولی دیدید که بازیکن ندادند. شما که در آسیا خوب نتیجه نگرفتید، واقعا نمی توانستید به خاطر تیم ملی به ما بازیکن بدهید؟

شما گفته بودید هر باشگاهی به تیم ملی بازیکن ندهد، با او برخورد می کنید. البته چندبار دیگر هم گفته بودید و با یک تماس تلفنی از سوی مدیرها مشکل حل شده بود. این بار هم آن تماس تلفنی در کار خواهد بود دیگر؟
شما ما را باور ندارید؟ عیبی ندارد، نگاه کنید که ما با باشگاه استقلال و سپاهان برخورد می کنیم یا نه. نیازی به توضیح من نیست، منتظر بمانید.

یعنی واقعا برخورد می کنید؟ این مصاحبه را در آرشیو نگه می داریم.
بله، وزارت ورزش هم تاکید داشت که باید به تیم ملی کمک شود. وقتی همه گفتند باید کمک شود و نشد، شما مطمئن باشید برخورد می کنیم.

یعنی محرومیت و جریمه و .... در انتظار خواهد بود؟
فعلا ندانید بهتر است. هر وقت جریمه کردیم و مشخص شد، آنوقت همه چیز را می فهمید.
  اخبار ورزشی - خبر آنلاین
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------