آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

شب یلدای فوتبالی ایران؛ منصوریان دوباره به نفت رسید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۴ بازی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و در این میان مصاف استقلال و نفت تهران حساس‌ترین بازی این مرحله است.

 به گزارش ایسنا، در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران روز سه‌شنبه سه دیدار و روز چهارشنبه یک دیدار برگزار می‌شود تا چهره چهار تیم پایانی این رقابت‌ها مشخص شود.

 

* سپاهان – سایپا

تیم فوتبال سپاهان بعد از پیروزی برابر تراکتورسازی در لیگ برتر نشان داد که از توانایی‌های زیادی برخوردار است. آن‌ها برای جام حذفی برنامه دارند و بر روی کاغذ شانس پیروزی‌شان برابر سایپا بیشتر از حریف است. سایپا ولی در لیگ برتر روزگار خوشی ندارد و مشخص نیست که چقدر جام حذفی را جدی می‌گیرد. پیشتر حسین فرکی گفته بود به جام حذفی به عنوان راهی آسان‌تر برای قهرمانی نگاه می‌کند و شاید نمایش متفاوتی از این تیم در جام حذفی شاهد باشیم.

 

سپاهان برای رسیدن به این مرحله ابتدا فضای سبز مشهد را ۴ بر صفر برد، سپس پارس جم جنوبی را یک بر صفر و در نهایت آلومینیوم اراک را ۲ بر یک شکست داد. تیم فوتبال سایپا هم ابتدا ۲ بر صفر بادران نوین تهران را برد و بعد از آن ۲ بر یک از سد بادران تهران گذشت و در نهایت با حساب ۲ بر یک نفت مسجد سلیمان را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.

 

* نفت تهران – استقلال

دیدار نفت و استقلال حساس‌ترین بازی این مرحله است. نفت تهران با هدایت علی دایی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده و مطمئنا حریف سختی برای استقلال خواهد بود. استقلالی که از ابتدای فصل روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و به جام حذفی به عنوان یک فرصت بزرگ برای آسیایی شدن و قهرمانی نگاه می‌کند.

 

علیرضا منصوریان در حالی باید مقابل شاگردان خودش قرار بگیرد که در ابتدای فصل به سختی توانست از نفت تهران یک امتیاز بگیرد. به نظر می‌رسد که او از اهمیت این بازی آگاه است چرا که در اظهارات اخیرش درباره جام حذفی بارها و بارها صحبت کرده است.

 

فرشید اسماعیلی و یعقوب کریمی محرومان استقلال در این بازی هستند. استقلال در صورت پیروزی برابر نفت تهران از فضای فعلی‌اش خارج می‌شود و می‌تواند با آرامش و استرس کمتری به رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فکر کند.

 

نفت تهران برای رسیدن به این مرحله ابتدا ۷ بر یک مهرگان دره شهر را برد و بعد از آن با حساب یک بر صفر نساجی مازندان را شکست داد. در نهایت شهرداری فومن برابر نفت تهران تن به شکست ۴ بر صفر داد اما تیم استقلال ابتدا ۲ بر صفر ملوان نوین را شکست داد و در ادامه با یک گل از سد مس کرمان گذشت. در نهایت صبای قم در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شد تا آبی‌های پایتخت به این مرحله گام بگذارند.

 

* نفت و گاز گچساران – تراکتورسازی

آخرین بازی روز سه‌شنبه جام حذفی فوتبال ایران را نفت و گاز گچساران و تراکتورسازی برگزار می‌کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از شکست برابر سپاهان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به این نتیجه رسیده‌اند که نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرند. آن‌ها با توجه به اظهارات امیر قلعه‌نویی رقابت‌های جام حذفی را جدی گرفته‌اند. قلعه‌نویی در تمرین شنبه این تیم از بازیکنانش خواسته که فقط به فکر پیروزی برابر نفت و گاز باشند و به هیچ وجه این تیم را دست کم نگیرند. تیم تراکتورسازی در این بازی سروش رفیعی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما امیر قلعه‌نویی آنقدر بازیکن دارد که بتواند جای خالی او را پر کند.

 

نفت و گاز گچساران در مرحله اول رقابت‌های جام حذفی دست به کار بزرگی زد و استقلال خوزستان را یک بر صفر شکست داد. سپس با انصراف تیم راه آهن به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت و در ضربات پنالتی این تیم را هم از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و نشان داد که توانایی حذف تیم تراکتورسازی را هم دارد. تراکتورسازی برای رسیدن به این مرحله ابتدا فولاد یاسوج را ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه با یک گل از سد ملوان گذشت. آن‌ها در نهایت با حساب ۲ بر صفر برق جدید شیراز را شکست دادند.

 

* گسترش فولاد تبریز -  ذوب آهن

آخرین بازی این مرحله را دو تیم گسترش فولاد و ذوب آهن در روز چهارشنبه برگزار می‌کنند. هر دو تیم شروع ناامید کننده‌ای را در رقابت‌های لیگ برتر داشتند اما رفته رفته به تیم قدرتمند و ساختاریافته تبدیل شدند. با توجه به نمایش‌ هفته‌های اخیر این دو انتظار می‌رود که بازی جذابی را از هر دو تیم شاهد باشیم.

 

تیم فوتبال گسترش فولاد برای رسیدن به این مرحله ابتدا با حساب ۵ بر صفر امید شهرداری اراک را پشت سر گذاشت و بعد از آن با انصراف مس رفسنجان و شهرداری ماهشهر به این مرحله رسید. در سوی دیگر تیم ذوب آهن ابتدا در ضربات پنالتی و به سختی شهرداری بوشهر را حذف کرد و در ادامه با یک گل اکسین البرز را پشت سر گذاشت و سپس موفق به شکست ماشین‌سازی تبریز با حساب ۳ بر ۲ شد.

 

*‌ اسامی داوران و برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به این شرح است:

 

سه شنبه ۳۰ آذر

فولاد مبارکه سپاهان – سایپا – ساعت ۱۳:۳۰ – نقش جهان اصفهان

 

تورج حق وردی – حسن ظهیری – جلیل شعرانی – روح اله شریفی – ناظر: سعید بطحایی

 

نفت و گاز گچساران – تراکتورسازی تبریز – ساعت ۱۴ – شهدا نفت گچساران

 

رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – براتعلی مولوی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج نظری

 

نفت تهران – استقلال تهران – ساعت ۱۶:۲۰ – تختی تهران

 

اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمی – سعید قاسمی – محمد ملکی – ناظر: هدایت ممبینی

 

چهارشنبه اول دی

گسترش فولاد – ذوب آهن – ساعت ۱۳:۳۰ – بنیان دیزل تبریز

 

بیژن حیدری- مهدی الوندی – یعقوب حجتی – وحید صالحی – ناظر: محسن قهرمانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------