انتقادات پیشکسوتان از برانکو منصفانه نیست/ نیمکت پرسپولیس خوب نیست/ منصوریان نیاز به زمان دارد



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی , فوتبال ایران

کارشناس فوتبال ایران گفت: مربی که در چهل بازی اخیر، تیمش فقط دو باخت داشته قطعاً نسبت به بقیه بهتر است و این خیلی دور از انصاف است که بخواهیم با یک باخت تا این اندازه از او انتقاد کنیم.

 هومن افاضلی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایلنا در مورد شکست دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته چهاردهم لیگ برتر گفت: در فصلی که یک تیم باید بیش از 30 بازی انجام بدهد، طبیعی است که در برخی از بازی‌ها شکست بخورد و این مساله در همه جای دنیا همین شکل است. باخت پرسپولیس و تراکتورسازی چیز عجیب و خارج از عرفی نبود و قطعاً‌ این آخرین شکست انها در فصل نبود و باز هم در ادامه لیگ چند بازی را می‌بازند.

 

او ادامه داد: حالا اینکه یک مقدار این مساله برای مردم و کارشناسان عجیب بوده فقط به دلیل شرایط این دو تیم است. پرسپولیس و تراکتورسازی هر دو در این فصل نسبت به سایر تیم‌ها شرایط متفاوتی دارند و با توجه به بازی‌های خوبی که تا الان از آنها دیده‌ایم، باخت اول آنها در لیگ کمی هواداران را متعجب کرد و شاید برای آنها غیرقابل انتظار بود.

 

افاضلی در واکنش به این مساله که اغلب پیشکسوتان پرسپولیس شکست این تیم مقابل ذوب‌آهن را ناشی از تصمیمات اشتباه برانکو دانسته‌اند تصریح کرد: من موافق این مساله نیستم. پیشکسوتان پرسپولیس نباید فکر کنند که می‌توانند با اولین باخت شروع به انتقاد کردن کنند تا شاید بتوانند جای برای خود در تیم باز کنند. مربی که در چهل بازی اخیر، تیمش فقط دو باخت داشته قطعاً نسبت به بقیه بهتر است و این خیلی دور از انصاف است که بخواهیم با یک باخت تا این اندازه از او انتقاد کنیم. تصمیمات برانکو در بازی با ذوب‌آهن کاملاً فنی بود و باید به نظر او احترام گذاشت. او بهتر از هر کسی در جریان شرایط تیمش قرار دارد و قطعاً برای تصمیمات خود دلیل قانع کننده‌ای دارد.

 

سرمربی اسبق تیم ملی امید در رابطه با تعویض رامین رضائیان در بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن که باعث انتقاد اکثر پیشکسوتان به برانکو شد نیز خاطرنشان کرد: رضائیان بازیکن خوبی است که به دلیل شرایطش در چند ماه اخیر، نیاز به زمان دارد تا به حد و اندازه سال گذشته خود برسد. اینکه بگویم رضائیان باید به دفاع راست می‌رفت و ماهینی در دفاع وسط بازی می‌کرد، فقط حرف‌های عوام پسندانه است. برانکو به خوبی می‌دانست که ذوب‌آهن در کناره‌ها بازیکنان خوبی دارد که در فضای پشت دفاع خیلی خوب بازی ‌می‌کنند‌ و اگر رضائیان را به دفاع راست می‌برد در ضد حملات حتی این امکان وجود داشت که پرسپولیس گل دوم را هم بخورد. به همین دلیل او با تعویض رضائیان سعی کرد عقب زمین را حفظ کند. ضمن اینکه او برای گل زدن دنبال ارسال از کناره‌ها نبود و می‌خواست از راه عمق به گل برسد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس در حد و اندازه بازیکنان ترکیب اصلی هستند یا خیر عنوان کرد: نیمکت پرسپولیس در مجموع خوب نیست و این موضوعی است که نمی‌شود انکارش کرد. بازیکنان ذخیره پرسپولیس اغلب جوان و کم‌تجربه هستند و تنها علی علیپور، عالیشاه و نورالهی در اندازه بازیکنان اصلی هستند که با رفتن نورالهی در نیم فصل، نیمکت پرسپولیس خالی‌تر هم خواهد شد و باید نیمکت این تیم تقویت شود.

 

یکی از موضوعاتی که باعث انتقاد هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس از برانکو شده است، بازی کردن محمد انصاری در پست غیرتخصصی دفاع وسط است. افاضلی در واکنش به این مساله گفت: خط دفاع در وهله اول وظیفه‌اش دفاع کردن است و پرسپولیس با آمار کمترین گل خورده در لیگ، عملکرد موفقی در این مورد داشته است. این غیر منطقی است که فقط به مسائل هجومی فکر کنیم. نمی‌شود فقط گفت مدافعان کناری پرسپولیس باید نفوذ کنند تا تیم در حملات پرتعداد باشد. اولویت اول در هر تیمی گل نخوردن است و بعد از آن باید به فکر گل زدن بود. وگرنه شرایط می‌شود مانند سال گذشته که تیم خوب گل می‌زد ولی خیلی راحت در ضد حملات گل می‌خورد و به همین دلیل قهرمانی را از دست داد.

 

پرسپولیس در این فصل در خط حمله هم آمار خوبی ندارد و در چهارده بازی تنها 15 گل زده است. کارشناس فوتبال ایران در این خصوص اظهار داشت: این به دلیل این است که شیوه بازی پرسپولیس تغییر کرده است. فصل گذشته پرسپولیس از تمام نقاط زمین حمله می‌کرد و بازی تیم بیشتر تماشاگرپسند بود اما به دلیل اینکه راحت گل می‌خورد خیلی وقت‌ها ناکام بود. بعد از اتفاقات فصل گذشته از نظر برانکو شیوه فصل پیش جواب نداده بود و سیستم بازی پرسپولیس در این فصل تغییر کرد. تیم مانند سال قبل بازی نمی‌کند ولی در نتیجه‌گیری بهتر عمل کرده و آمار این را می‌گوید که نسبت به سال گذشته عملکرد پرسپولیس خیلی بهتر بوده است. طبیعتاً گرفتن سه امتیاز با پیروزی یک بر صفر خیلی بهتر از باختن بازی با نتیجه پنج بر چهار است. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم پرسپولیس هنوز هم هجومی بازی می‌کند ولی در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهد.

 

هومن افاضی در رابطه با شرایط علیرضا منصوریان در استقلال نیز خاطرنشان کرد: هیچ مربی بدون حمایت باشگاه موفق نخواهد بود. مدیران استقلال اگر می‌خواهند منصوریان موفق باشد باید تحت هر شرایطی از او حمایت کنند. این شرط اول است. مساله بعدی هم این است که او تازه چند ماه است که به استقلال آمده است و نیاز به زمان دارد. باید به او فرصت بدهند. منصوریان قطعاً استقلال را از این شرایط خارج خواهد کرد. حضور آنها در جمع 6 تیم بالای جدول قطعی است اما برای کسب رتبه بهتر استقلال نیاز به آرامش دارد. فاکتوری که فعلاً در تیم وجود ندارد. تنش که باشد مربی به جای تمرکز روی مسائل فنی به فکر جواب دادن به صحبت‌های دیگران خواهد بود و این قطعاً به تیم ضربه خواهد زد.

 

وی در مورد پیش‌بینی خود از جایگاه استقلال در پایان فصل نیز عنوان کرد: استقلال در حال حاضر نوسان دارد. اول باید این مشکل حل شود و هر وقت تیم به ثبات رسید و شرایط عادی شد باید در این مورد حرف زد. با این حال چیزی که مشخص است این است که استقلال برای گرفتن سهمیه از طریق لیگ کار بسیار سختی دارد. تیم‌های مدعی زیاد هستند. ذوب‌آهن، فولاد، پیکان، نفت و استقلال خوزستان تیم‌هایی هستند کار را برای استقلال سخت می‌کنند و تا زمانی که استقلال به ثبات نرسد نمی‌تواند در لیگ به جمع 4 تیم بالای جدول برسد.

 

هومن افاضلی، در پایان در مورد آینده پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس قطعاً در پایان لیگ جزو سه تیم اول خواهد بود اما قهرمان شدن آنها بستگی به نیمکت این تیم دارد. نیمکت پرسپولیس باید تقویت شود و در صورتی که این مساله رخ ندهد با شروع لیگ قهرمانان این تیم به دلیل نداشتن نیروی کافی برای استفاده چرخشی در ترکیب، به مشکل خواهد خورد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------