رقابت سخت ایران با کره و ازبکستان برای صعود به جام جهانی



  اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, جام جهانی 2018

سایت AFC از رقابت سخت ایران، کره جنوبی و ازبکستان برای صعود به جام جهانی 2018 خبر داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از AFC، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به نیمه راه خود رسیده و تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروه خود با کسب یازده امتیاز از پنج بازی در صدر جدول قرار گرفته است.

 

تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان نیز از این گروه توانسته‌اند امتیازهای خوبی را جمع‌آوری کنند تا بالاتر از قطر و چین در رده‌های بعدی قرار گیرند.

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی دو گروه انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخته است که در آن آمده: "جمهوری اسلامی ایران در حال‌ حاضر صدرنشین گروه A است و عربستان امیدوار است که بعد از غیبت نسبتا طولانی بار دیگر به جام جهانی راه یابد. این تیم اکنون در صدر جدول گروه B انتخابی جام جهانی قرار گرفته است.

 

ایران توانست از همان بازی نخست با برتری دو بر صفر برابر قطر در صدر جدول قرار گیرد. این تیم اکنون تنها تیم بدون شکست در انتخابی جام جهانی محسوب می‌شود. ایران از پنج دیدار خود به سه برد و دو تساوی دست یافته است و هنوز گلی نیز دریافت نکرده است. آماری که هوشیاری کارلوس کی‌روش پرتغالی و شیوه نتیجه‌گرا بودن او را به خوبی نشان می‌دهد. در واقع ایران آنقدر در سال 2016 میلادی خوب بود که این سال را بدون شکست به پایان رساند.

 

رکوردی که مربی آن یعنی کارلوس کی‌روش به کسب آن افتخار می‌کند. او درباره این موضوع گفت‌: تیم من هر سال بهتر از قبل می‌شود. وقتی هدایت تیم فوتبال ایران را قبول کردم تنها یک بازیکن در اروپا داشتیم،  ولی اکنون 11 لژیونر داریم. باید به کارمان ادامه دهیم اگر بخواهیم به چیز غیر ممکن که هدف‌مان است به آن دست یابیم. (صعود پیاپی به جام جهانی برای اولین بار).

 

کره جنوبی با برتری برابر چین، قطر و ازبکستان و تساوی برابر سوریه و البته شکست برابر ایران در رده دوم گروه قرار گرفته است. بعد از نمایش متزلزل برابر چین و سوریه که باعث شد اولی اشتلیکه، سرمربی آلمانی روی لبه تیغ قرار گیرد، آنها برابر ازبکستان بازگشت به نمایش روزهای خوب شان را داشتند. ازبکی که به نظر می‌رسد نزدیکترین رقیب برای کره جنوبی محسوب می‌شود. ازبک‌ها نیز بعد از کسب دو برد ابتدایی به نظر می‌رسد که با افت روبرو شده است.

 

سوریه با وجود این که در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بوده است، یکی از شگفتی سازان این گروه نام گرفته که در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. کسب برد برابر چین باعث شد که ایمن حکیم، سرمربی این تیم به سایت فیفا بگوید "انگیزه و اعتماد به نفسی که به دست آوردیم باعث شد به این موفقیت دست یابیم. اینها با وجود شرایط سختی که در کشور داریم به دست آمده است."

 

دو تیم قطر و چین نیز تیم‌هایی بودند که در میانه راه دست به تغییر مربی خود زدند. خورخه فوساتی اروگوئه‌ای با حضور در تیم فوتبال قطر جای دانیل کارینو را گرفت و همچنین مارچلو لیپی که با ایتالیا قهرمان جهان شده بود، نیز هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال چین را بر عهده گرفت.

 

بازی‌های ابتدایی انتخابی جام جهانی در سال 2017 از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و تیم‌های بالانشین به خوبی می‌دانند که با فاصله کمی که با تیم‌های رده بعدی دارند چاره‌ای جز پیروزی در بازی‌های خود نخواهند داشت. قطعا اتفاقات بزرگی در سال 2017 در انتخابی جام جهانی رخ خواهد داد و قاره آسیا امیدوار خواهد بود برای اولین بار پنج تیم در جام جهانی داشته باشد.

 

تیم سوم دو گروه بعد از برگزاری یک بازی پلی‌آف به مصاف نماینده قاره آمریکای مرکزی – کونکاکاف خواهد رفت و می‌توان امیدوار بود که این دوره از رقابت‌ها در قاره آسیا پنج تیم در جام جهانی داشته باشد".

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------