آشتیانی:از منصوریان حمایت کنند،این استقلال سیزدهم نمی‌شود!/بعد از ما دیگر نظمی در مدیریت باشگاه ندیدیم



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی , باشگاه استقلال

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:به نظرم باشگاه باید از منصوریان حمایت کند چون قطعا اگر حمایت شود رتبه سیزدهمی تکرار نمی‌شود.

امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلاتی که این روزها در باشگاه استقلال از لحاظ مدیریتی مشاهده می‌شود، گفت: متاسفانه استقلال و پرسپولیس همچنان دو تیم فوتبال هستند اگرچه اساسنامه آنها این دو را باشگاه نامیده است. اگر در چنین مجموعه‌های بزرگی مدیریت مناسبی حاکم نباشد و برنامه‌ها توسط افرادی که مسئولیت دارند، پیگیری نشود مجموعه دچار چالش خواهد شد. اعضای هیأت مدیره باید در تصمیمات کلان حضور داشته باشند و اگر سلسله‌وار موارد رعایت نشود و هر کسی جایگاه خودش را نداند مطمئنا همه چیز دچار چالش خواهد شد. 

 

وی افزود: برداشت من درباره اتفاقات در ابتدای فصل تا امروز این است که ضعف در تصمیم‌گیری در مجموعه هیأت مدیره را شاهد بودیم. آنها باید نقش استراتژیست‌ها را ایفا کنند اما متاسفانه به جای برداشتن بار خودشان باری روی دوش مجموعه شده‌اند که این مجموعه خودش یک چالش جدی محسوب می‌شود. 

 

آشتیانی افزود: متاسفانه صحبت‌ها و مصاحبه‌هایی که در رسانه‌ها شده این بهانه را به دست کادر فنی داده و طرفین یکدیگر را متهم می‌کنند. اینجاست که باید گفت پیدا کنید پرتقال فروش را. به اعتقاد من چالش مدیریتی و هیأت مدیره نقش اول را در تخریب تیم استقلال داشته است. در این مقطع و برای حل مشکلات باید یک کمیته فنی کارآمد که حب و بغض نداشته باشد انتخاب شود و نگاه آنها نگاه حمایتی باشد. اینکه تصور کنیم بازیکن گرانقیمت جذب استقلال شده و همین مسئله باعث موفقیت تیم می‌شود یک ایده کاملا اشتباه است. اصلا نمی‌دانم این چه رفتاری است که اعضای هیأت مدیره استقلال باید در مورد مسائل فنی صحبت کنند. این حرف زدن‌ها چه حاصلی دارد.

 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: مدیرعامل وظیفه دارد اخبار را به رسانه‌ها انتقال دهد و به عنوان یک سخنگو مردم را در جریان اخبار تیم قرار دهد. ولی پارادوکس‌هایی که در این بین به وجود می‌آید خوراک رسانه‌ها است و طبعا آنها روی اینگونه مسائل مانور می‌کنند. 

 

آشتیانی در خصوص اینکه بعضی از اعضای هیأت مدیره استقلال معتقدند افتخاری یک تنه حرکت می‌کند و او از منصوریان حمایت‌های کورکورانه دارد،‌ گفت: این انتقاد اصلا وارد نیست.اگر اعضای هیأت مدیره انتقادی دارند نباید به افتخاری بلکه باید به وزیر ورزش منتقل کنند. اگر از ابتدای فصل جایگاه‌ها را به درستی می‌دیدند و در همین جایگاه‌ها کارشان را پیش می‌بردند و اشکالات را در جلسات رسمی خودشان مطرح می‌کردند کار به اینجا نمی‌کشید. من نظرم این است اگر افتخاری منصوریان را نزد وزیر برده بحثش حمایت از او نبوده است.

 

وی ادامه داد: بعضی از اعضای هیأت مدیره استقلال مرتب صحبت از شوک می‌کردند اما اگر شوک وارد شده چرا استقلال سینوسی نتیجه می‌گیرد؟ من پیشنهاد به وزیر ورزش این است که اگر قرار است در ترکیب هیأت مدیره استقلال تغییراتی ایجاد شود افرادی را انتخاب کنند که جایگاه خودشان را بدانند و یا جایگاه مدیریت را بدانند. به طور مثال اگر مدیرعامل مصوبات نشست هیأت مدیره را اجرا نکرد اعضا می‌توانند آن را استیضاح کرده و حتی او را عزل کنند. این قانون تجارت است. زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم به دوستان هیأت مدیره گفتم که انسجام و وحدت را سرلوحه قرار دهند و شما دیدید در دوره من اعضای هیأت مدیره کمترین مصاحبه را انجام می‌دادند و اگر هم مصاحبه‌ای صورت می‌گرفت در راستای حمایت از باشگاه بود. من فکر نمی‌کنم این مجموعه مدیریتی با این شیوه بتواند استقلال را به جایی برساند چون نظمی در آن وجود ندارد.

 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با فارس افزود: صادقانه می‌گویم از زمانی که ما از استقلال رفتیم نظم و انضباط در استقلال ندیدم. نمی‌گویم ما سرلوحه مدیریت بودیم و چنین ادعایی ندارم اما به گواه کارشناسان و طرفداران همیشه نظم و انضباط را در تیم مدیریتی ما دیدید و بعد از ما هیچ وقت از لحاظ مدیریتی استقلال منسجم نبود و شاهد بودید بدهی‌های میلیاردی برای استقلال رقم خورد.در زمان ما اگر مربی بازیکنی را می‌خواست حتما دلیلی برای جذب او نمی‌دیدیم و بعضا اتفاق می‌افتاد که می‌گفتند شاید مربی بهانه بیاورد ولی من روی اصولم بودم و می‌گفتم ما بر اساس توان مالی‌مان بازیکن جذب می‌کنیم. هیچ گاه به این فکر نبودم که باشگاه را مقروض کنم. 

 

آشتیانی در ادامه تاکید کرد:‌جالب است می‌شنوم می‌گویند یک عضو هیأت مدیره حتما باید فنی باشد ولی آیا آن یک نفر فنی آنقدر قوی است که همه به آن اطمینان داشته باشند؟ این مسئله باید در هیأت مدیره بررسی شود و اتفاقا کمیته‌ای به نام کمیته فنی تشکیل شود و اصلا ربطی به اعضای هیأت مدیره ندارد. وظیفه هیأت مدیره نیست که بگوید یک نفر به کادر فنی اضافه شود یا مثلا کادر فنی تغییر کند. 

 

وی تاکید کرد:‌در زمان حضور من در استقلال مرحوم غلامحسین مظلومی مدیر تیم بود و من اعتقاد داشتم مدیرعامل نباید مستقیم با سرمربی صحبت کند. آیا مسئولیت مدیر تیم این است اتوبوس بگیرد یا کنار زمین بایستد؟ ما در آن زمان اصلا از آقای مظلومی نمی‌خواستیم دنبال هتل برود و واحد پشتیبانی ما این کار را انجام می‌داد. وقتی ساختارها درست انجام نشود همین می‌شود.

 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه با اعلام این خبر که پیشنهادی برای وزیر ورزش و جوانان دارد، گفت: اگر می‌خواهند استقلال و پرسپولیس با انضباط مالی مواجه شوند هیأت مدیره‌ای انتخاب کنند که اسامی آنها در ثبت شرکت‌ها مستند شود و برای آن بازرس قانونی بگذارند و حسابرسی سالانه داشته باشند. مثلا اگر امروز هیأت مدیره انتخاب شد از همین امروز تقویم حسابرسی راه‌اندازی کنند تا در پایان سال به حساب باشگاه رسیدگی شود. آنجا متوجه می‌شوند که حساب‌ها بر اساس استانداردهای مالی صورت گرفته یا خیر. در بحث دوم اگر حساب‌های مالی بر اساس استانداردها نبود و به قولی حساب‌ها رد شد اسم آن را «علی‌الرأس» می‌گذارند. یعنی حساب‌ها استاندارد مالی ندارد. در بحث بعد مثلا عنوان می‌شود حساب‌ها مشکوک است اینجاست که رئیس مجمع گزارش را مطالعه می‌کند و به نتیجه می‌رسد هیأت مدیره موفق بوده یا خیر. آنجا ماحصل بدهی و یا راندمان هیأت مدیره مشخص می‌شود. اینجا است که رئیس یک مجمع به نتیجه می‌رسد که استقلال یا پرسپولیس مدیر عاملان خوبی داشتند یا خیر. اگر وزیر این فرمول را انجام دهد اطمینان داشته باشید هیچ هیأت مدیره‌ای جرات نمی‌کند بر خلاف بودجه تصویب شده هزینه کند و یا به یک باره تصمیم بگیرد 6 بازیکن بخرد. 

 

آشتیانی در پایان گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که پیشنهادش در این مقطع چیست، گفت: وقتی یک مربی جوان انتخاب می‌شود باید از او حمایت هم صورت بگیرد. چون مربیان جوان دیگر اطمینان کنند که به آنها فرصت داده می‌شود و نگاه آنها نباید تخریب شود. مربی کشی چیزی است که قطعا همه شاهد آن خواهند بود و من خطاب به باشگاه استقلال و نه اعضای هیأت مدیره توصیه می‌کنم پای مربی‌شان بایستند چون نباید برای فرار از فشار به روی مدیریت دست به تغییرات زد. نظر من این است. این استقلال شرایطی دارد که قطعا سیزدهمی را تکرار نخواهد کرد! 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------