قلعه‌نویی : در موفقیت‌ تراکتورسازی، قلعه‌نویی کمترین نقش را داشته/ به سروش گفتم حالا وقت مناسبی برای جدایی نیست



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,  قلعه‌نوی

سرمربی تراکتورسازی گفت: به راه افتادن این هجمه علیه تراکتورسازی، مصداق بارز آن مثال است که می‌گوید قطار در حال حرکت سنگ می‌خورد. ما در حال رشد هستیم و طبیعی است که این موج علیه ما راه بیفتد.

 امیر قلعه نویی، سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در گفت‌وگو با ایلنا در مورد شرایط کلی این تیم در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: داستان نیم فصل فراز و نشیب زیادی داشت. با توجه به اینکه بازی‌ها مداوم نبود و وقفه‌های زیادی در لیگ داشتیم، تیم‌ها به شرایط آرمانی خوبی نرسیدند. به غیر از 6 هفته آخر که بازی‌ها پشت سر هم برگزار شد و مسابقات کیفیت خوبی داشت، در بقیه هفته‌ها لیگ به دلیل اینکه تیم‌ها اکثراً شکل تیمی خوبی نداشتند، کیفیت خیلی بالایی نداشت. تراکتور هم از این قاعده مستثنی نبود. مخصوصاً اینکه ما تیمی هجومی هستیم و تیم‌هایی مثل ما در این تعطیلات بیشتر از بقیه ضرر کردند.

 

به همین دلیل من اعتقاد دارم اسم مسابقات نیم فصل اول را نمی‌شد لیگ گذاشت و امیدوارم در نیم فصل یه جوری برنامه‌ریزی کنند که مسابقات با پیوستگی بیشتری برگزار شود تا حداقل شبیه لیگ باشد.

 

تراکتور در نیم فصل اول نزدیک به اهداف خود بود

 

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: در مورد خودمان هم اعتقاد من این است که در پایان نیم فصل نزدیک به اهدافی که از پیش معین کرده بودیم قرار گرفتیم. از نظر کیفی وضعیت خوبی داشتیم و حتی در چند بازی که مساوی کردیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم. در مجموع از همه عوامل باشگاه تشکر می‌کنم. هم از بازیکنان تیم و همکارانم در کادرفنی و هم از مدیریت باشگاه و هواداران که خیلی خوب از ما در طول نیم فصل اول حمایت کردند. یک تشکر ویژه هم از سردار آجرلو می‌کنم که به تنهایی بار این تیم را به دوش می‌کشد.

 

آماده نبودن ورزشگاه یادگار به ما ضربه زد

 

قلعه‌نویی در مورد برگزاری دیدارهای خانگی تراکتورسازی در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه یادگار امام تبریز نیز تصریح کرد: بازی کردن در یک زمین تمرینی آسیب بزرگی برای ما بود. من یقین دارم اگر یک زمین مثل استادیوم آزادی داشتیم خیلی شرایط فرق می‌کرد. ما یک بازی در تهران مقابل استقلال انجام دادیم و همه دیدند که چه بازی با کیفیتی انجام دادیم. تیم ما روی زمین بازی می‌کند و اگر یک زمین مناسب‌تر در اختیار داشتیم، قطعاً فوتبال بهتری را ارائه می‌دادیم.

 

در موفقیت‌های اخیر تراکتورسازی، قلعه‌نویی کمترین نقش را داشته

 

وی در مورد روند رو به رشد تراکتور در طی یک سال اخیر خاطرنشان کرد: تمام اینها به لطف و عنایت خدا است و در موفقیت‌های اخیر تراکتورسازی، قلعه‌نویی کمترین نقش را داشته است. وقتی یک مجموعه می‌خواهد موفق شود همه ارکان آن باید همدل باشند. وقتی همه در قالب یک تیم باشند موفقیت حاصل می‌شود اما اگر اینطور نباشد، قطعاً نباید توقع نتیجه گرفتن داشت. سال گذشته کاردوسو مدافع برزیلی ما می‌گفت تراکتور یک تیم نیست و همدلی در تیم وجود ندارد. ما به لطف خدا اول این مشکل را برطرف کردیم و تبدیل به یک تیم واقعی شدیم و بعد هم با صداقت کاری و تلاش زیاد توانستیم به این جایگاه برسیم. ضمن اینکه واقعاً نباید از نقش بازیکنان بزرگ تیم نیز بگذریم که در شرایط سخت خیلی به ما کمک کردند.

 

این که می‌گویند تراکتورسازی پرمهره است را قبول ندارم

 

اغلب کارشناسان اعتقاد دارند تراکتورسازی این فصل پرمهره‌ترین تیم تمام تاریخ خود را در اختیار دارد. سرمربی سرخپوشان تبریزی در واکنش به این موضوع عنوان کرد: اصلاً همچین چیزی نیست. خیلی تیم‌ها هستند که هم سی درصد بیشتر از ما هزینه کرده‌اند و هم پرمهره‌تر از ما هستند. در همین بازی دیروز مقابل نفت، 4 بازیکن ما نبودند و سه، چهار بازیکن جوان مثل علی طاهران و محمد نادری روی نیمکت ما بودند. اتفاقاً ما تیم پرمهره‌ای نیستیم و خیلی‌ها قصد دارند با مطرح کردن این حرف‌ها فشار را روی تیم ما زیاد کنند. خیلی تیم‌های لیگ هم از ما پرمهره‌تر هستند و هم بیشتر هزینه کرده‌اند. ما فقط یک تیم خیلی خوب هستیم. تیم ما یک ستاره دارد و آن هم تیم تراکتورسازی است.

 

قطاری که در حال حرکت باشد سنگ می‌خورد

 

احمد نورالهی و امید عالیشاه، دو بازیکن پرسپولیس در نیم فصل برای سپری کردن دوران مقدس سربازی عازم تراکتورسازی خواهند شد. این مساله نه تنها باعث ایجاد موجی منفی علیه باشگاه تراکتورسازی شده بلکه اعتراض برخی از تیم‌های نظامی دیگر مانند ملوان را نیز در پی داشته است. قلعه‌نویی در خصوص این مساله اظهار داشت: من یک سوال دارم. فرشاد احمدزاده که الان در پرسپولیس بازی می‌کند و جزو مهره‌های کلیدی این تیم است، در کدام تیم احیا شد؟ مگر غیر از این است که در تراکتورسازی به اوج رسید؟ این درست است که الان ما بخواهیم بگویم چرا سامانه 3090 ماهی دو میلیارد به پرسپولیس پول می‌دهد؟ به راه افتادن این هجمه علیه تراکتورسازی، مصداق بارز آن مثال است که می‌گوید قطار در حال حرکت سنگ می‌خورد. ما در حال رشد هستیم و طبیعی است که این موج علیه ما راه بیفتد. خیلی تیم‌ها از 3090 درآمد دارند یا از بخش‌های صنعتی کمک مالی می‌گیرند اما تراکتورسازی هیچ‌کدام از اینها را ندارد و به سختی به راهش ادامه می‌دهد. این صحبت‌ها به نظر من غلط است. تیم‌ها باید به جای پیش کشیدن این مسائل، فکر و تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارند.

 

جواب طاهری را نمی‌دهم

 

سرمربی تراکتورسازی در رابطه با اظهارات علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص رفتار باشگاه تراکتورسازی در موضوع جدایی عالیشاه و نورالهی تصریح کرد: آقای طاهری مدیرعامل پرسپولیس است و من نمی‌توانم جواب او را بدهم. من در کادرفنی هستم و او در کادر مدیریتی و سردار آجرلو باید پاسخگوی صحبت‌های آقای طاهری باشد. من اصلاً در جریان هم نیستم که طاهری چه صحبتی در مورد تراکتورسازی کرده است. ولی من از حق تیمم دفاع می‌کنم. مگر همین دوستان از چند ماه پیش با سروش رفیعی مذاکره نکردند؟ دروغ که نمی‌شود گفت. مدت‌ها است دنبال سروش هستند و ما هم هیچ گلایه‌ای نکردیم. آنها دنبال منافع تیمشان بودند و می‌خواستند تیمشان را تقویت کنند. چطور برای آنها خوب است اما برای ما بد است؟

 

به سروش گفتم نیم فصل، موقع خوبی برای جدایی از تراکتور نیست

 

وی در مورد حضور سروش رفیعی در اردوی تیم پرسپولیس بعد از بازی این تیم مقابل سیاه‌جامگان و شایعاتی که در خصوص توافق او با صدرنشین فعلی لیگ به گوش می‌رسد خاطرنشان کرد: بالاخره نزدیک نقل‌وانتقالات است و طبیعی است که بازیکن پیشنهادهایش را سبک و سنگین می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند. ولی خود من که با سروش صحبت کردم به او توصیه کردم اگر قرار است جایی بروی، بهتر است اول فصل بروی تا دو ماه وقت داشته باشی از هر نظری با تیم جدیدت هماهنگ شوی. به او گفتم الان در نیم فصل که بروی ده روز بیشتر زمان برای تطبیق پیدا کردن با شرایط نداری و شرایط سخت خواهد بود. ضمن اینکه اینجا مردم آذربایجان دوستت دارند و با این صحبت‌ها تا حدودی قانع شد ولی باز هم تصمیم‌گیرنده خودش است و باید به نظر او هرچه که بود احترام گذاشت.

 

دو بازیکن از سه بازیکن مدنظرمان را جذب کردیم

 

سرمربی تراکتورسازی در رابطه با برنامه‌های خود برای تقویت این تیم در نیم فصل نیز گفت: ما برای تقویت تیم سه بازیکن را مدنظر داشتیم که دو نفر از آنها را جذب کردیم و یک بازیکن دیگر هم مدنظر ماست که مذاکرات‌مان را هم انجام دادیم و منتظر هستیم یک جابجایی در تیم انجام شود تا بتوانیم این بازیکن را جذب کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------