نگاه ای اف سی به موفقیت آسیایی ها در سال 2016/ تاریخ سازی ایران در فوتسال جهان



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , کنفدراسیون فوتبال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا ( ای اف سی) در گزارشی از موفقیت های تیم های آسیایی در سال 2016، به یازدهمین قهرمانی تیم فوتسال ایران در قاره کهن و مقام تاریخی و سومی ایران در جام جهانی فوتسال کلمبیا پرداخت.

  به  گزارش ایرنا   ؛تارنمای خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی که به پایان سال 2016 میلادی نزدیک می شویم، در گزارشی به بررسی 12 ماه گذشته و ادامه رشد فوتبال در قاره کهن پرداخته است. اعلام چشم انداز و ماموریت جدید ای اف سی در هفت محور در اولین ماه سال میلادی 2016 آغازگر سال شگفت انگیز دیگری برای آسیا بود.

 

در جریان مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۶ در قطر،‌ تیم فوتبال ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ برابر کره جنوبی به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

 

تیم ملی فوتسال ایران در ماه فوریه 2016 به یازدهمین قهرمانی خود در آسیا دست یافت. تیم ایران در دیدار فینال برابر ازبکستان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. علی حسن زاده به خاطر عملکرد فوق العاده اش در تمام طول این تورنمنت، جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را کسب کرد. تئونکلان بازیکن تایلندی به خاطر به ثمر رساندن 4 گل، بهترین گلزن نام گرفت.

 

در مارس - ژوئن ، مسابقات قهرمانی منطقه ای فوتبال دختران زیر 14 سال برگزار شد. اردن در منطقه غرب آسیا، بنگلادش در مرکز و جنوب آسیا، کره شمالی در شرق آسیا و تایلند در منطقه آسه آن به قهرمانی دست یافتند.

 

در ماه ژوئیه، تیم ناگویا اوشنز ژاپن برای سومین بارعنوان قهرمانی رقابت های فوتسال باشگاه های آسیا را از آن خود کرد.

 

فرهاد توکلی بازیکن ایرانی تیم فوتسال نفت الوسط عراق جایزه ارزشمندترین بازیکن این مسابقات را کسب کرد.

 

در ماه اوت ، تورنمنت فوتبال بازی های المپیک ریو 2016 برگزار شد. کره جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت فوتبال مردان رسید، در حالی که چین و استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک زنان راه یافتند.

 

علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمد منصوری از جمهوری اسلامی ایران اولین داوران آسیایی بودند که فینال فوتبال المپیک مردان را سوت زدند و بدین گونه تاریخ ساز شدند.

 

در ماه سپتامبر، تیم ایران با نمایش رشد فوتسال آسیا، عنوان تاریخی سوم جام جهانی فوتسال 2016 کلمبیا را بدست آورد. احمد اسماعیل پور بازیکن تیم ملی فوتسال ایران توانست جایزه توپ برنزی این جام را از آن خود کند.

 

در مسابقات قهرمانی فوتبال نوجوانان (زیر 16 سال) آسیا به میزبانی هند، تیم فوتبال عراق موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 برابر ایران به پیروزی برسد.

 

در ماه اکتبر، تیم فوتبال جوانان ژاپن در دیدار فینال رقابتهای قهرمانی زیر 19 سال آسیا با شکست عربستان در ضربات پنالتی، برای اولین بار قهرمان آسیا شد.

 

کره شمالی برای دومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال دختران زیر 17 سال در اردن شد. کره شمالی توانست در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 از سد ژاپن بگذرد و فاتح جام شود.

 

در ماه نوامبر،‌ جام همبستگی فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد و نپال قهرمان این جام شد.

 

در رقابتهای ای اف سی کاپ، باشگاه ایر فورس عراق اولین تیم عراقی بود که موفق شد با برتری برابر بنگلورو اف سی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

در فینال لیگ قهرمانان آسیا، تیم چونبوک موتورز کره جنوبی برای دومین بار فاتح این جام شد. این تیم با نتیجه 3 بر 2 برابر العین امارات به برتری رسید.

 

در ماه دسامبر جوایز بهترین های سال کنفدراسیون فوتبال آسیا اعطا شد. عمرعبدالرحمن هافبک تیم امارات متحده عربی بهترین بازیکن سال 2016 آسیا شد و کایتلین فورد استرالیایی در رقابت با هموطن خود و یک بازیکن چینی جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال آسیا را از آن خود کرد.

 

در جام جهانی زیر 20 سال زنان ، کره شمالی با برتری 3 بر یک برابر فرانسه، قهرمان جام شد.

 

در جریان برگزاری جام باشگاههای جهان در ژاپن، تیم کاشیما آنتلرز ژاپن به فینال راه یافت و در این مرحله با نتیجه 4 بر 2 مغلوب رئال مادرید شد. این مسابقات پایان بخش 12 ماه هیجان انگیز فوتبال آسیا بود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------