تمجید سایت world archery از زهرا نعمتی



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,زهرا نعمتی

سایت world archery، در شروع بهترین لحظات ورزش تیروکمان در سال ۲۰۱۶ از عملکرد زهرا نعمتی سخن گفت‌.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، این سایت نام تعدادی از ورزشکاران را به عنوان خالقان بهترین لحظات ورزش تیروکمان در سال ۲۰۱۶ بر شمرد. اولین فردی که از او در این گزارش نام برده شده، زهرا نعمتی است.

 

در این گزارش آمده است:

«در سال ۲۰۱۶ داستان‌هایی اتفاق افتاد که ذهن و قلب مردم را فرا گرفت. زهرا نعمتی، فردی بود که قلب‌های تماشاگران را ربود. چند هفته‌ بعد از حضور او برای دومین بار در  المپیک او در پارالمپیک ریو مدال طلا کسب کرد. او پیش از این در  المپیک لندن نیز مدال طلا کسب کرده بود. نعمتی یکی از دو ورزشکاری بود که هم در المپیک و هم در پارالمپیک حضور داشتند اما تنها فردی بود که در هر دور بازی‌ها شرکت کرد و با مدال طلا به خانه رفت. او در پنجمین ست از بازی‌های یک چهارم نهایی، امتیاز عالی ۳۰ را به دست آورد. سپس یک ۳۰ امتیاز دیگر کسب کرد تا بتواند به فینال برود و با دو چونیال رقابت کند.»

 

نعمتی در این باره گفت‌ه بود: این احساس را داشتم که امروز پیروز می شوم. به همین دلیل آرام بودم. می دانستم که می‌توانم داستان زهرا نعمتی در زمانی که تکواندو کار بود تا زمانی که به قهرمانی المپیک در رشته تیروکمان تبدیل شد را برای همه تعریف کنم.

 

او در مراسم افتتاحیه المپیک پرچم‌دار تیم ایران بود. پیام او بعد از موفقیتش به مردم جهان این بود: هدف من این است که بهترین عملکرد را داشته باشم و به همه بگویم که تمام نشده است. آنها می‌توانند با شرایط بجنگند و بزرگ‌ترین کارها را انجام بدهند. نگذارید ناتوانی هایتان شما را شکست بدهد. ورزش بهترین راه برای شکست ناتوانی است.

 

در این گزارش به داستان‌های ورزشکاران دیگری نیز اشاره شده است، از جمله دیوید دراهونینسکی، ورزشکار تیروکمان پارالمپیک او در مسابقات ریو ۲۰۱۶ همسر خود لیدا فیکاروا را شکست داد. او بعد از این پیروزی گفت‌: خوش شانس هستم که در ریو همسرم را سوپرایز کردم. البته مردم می دانند که زنان این نوع سوپرایز را دوست ندارند. پنج روز دیگر فرصت برای زندگی دارم زیرا زمانی که به کشورم چک برگردم، او من را خواهد کشت!

 

ورزشکار تیروکمان  که از او نام برده شده کیم ووجین است. کیم در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ در مسابقات انتخابی کره قهرمان تیروکمان شد. او توانست در  المپیک رکورد جهانی را بشکند و مدال طلا کسب کند.

 

شاون اندرسن نیز دیگر ورزشکار تیروکمان بود که خبر موفقیت او بسیار مورد استقبال قرار گرفت. او اولین ورزشکار تیروکمان از کشور آفریقای جنوبی بود که در مسابقات پارالمپیک شرکت کرده است.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------