معرفت و قدرشناسی؛ حلقه مفقوده این روزهای فوتبال بی رحم / درخشش‌های رحمتی به این زودی فراموش شد؟



شایعه جدایی مهدی رحمتی از استقلال چهره واقعی خیلی از هوادارنماهای این تیم را معلوم کرد.

  به  گزارش  خبر  انلاین ؛ مهدی رحمتی نامی است که همه فارغ از هرگونه گرایشات رنگی او را از لحاظ فنی تایید و تحسین می کنند. دروازه بانی که با فجرسپاسی به فوتبال ایران معرفی شد و با حضور در استقلال توانست به سطح اول فوتبال این کشور برسد. او که سابقه حضور در تیم های مس و سپاهان را هم دارد در سال 90 بار دیگر به استقلال پیوست.

 

این بار رحمتی در قامت یک دروازه بان مطمئن که لقب عقاب را یدک می کشید به دروازه استقلال بازگشت. دروازه بانی که این بار فقط یک گلر نبود بلکه می شد کم کم نام او را در میان بزرگتر های تیم به حساب آورد. کسانی که تیم را درون زمین رهبری می کنند. سال بعد رحمتی به بازوبند کاپیتانی استقلال رسید و با درخشش هایش نقشی انکار نشدنی در قهرمانی استقلال ایفا کرد. به گونه ای که هواداران استقلال به حضور رحمتی در قفس توری تیمشان افتخار می کردند. رحمتی یکه و تنها کاپیتان آبی ها بود و نقش یک لیدر را در تیم به خوبی ایفا می کرد تا اینکه به دلیل اختلاف با امیر قلعه نویی از استقلال کنار گذاشته شد. بلافاصله همان موقع بازار اهانت و حمله به رحمتی داغ شد.

 

هواداران استقلال که یک طرفه به قاضی رفته بودند تمام زحمات و عملکرد خوب فنی رحمتی را فراموش کردند و به بهانه ترک استقلال بخاطر مسائل مالی او را مورد عنایت خود در صفحات مجازی و سایر مکان ها قرار دادند. بعدها مهدی رحمتی از علت اختلافش با قلعه نویی و جدایی اش از استقلال صحبت کرد و مشخص شد اصلا ماجرای ترک استقلال توسط رحمتی بخاطر پول نبوده است. با بازگشت پرویز مظلومی به استقلال،اولین اقدام وی شد بازگرداندن رحمتی به استقلال. اقدامی که با استقبال گسترده هواداران این تیم مواجه شد. همان هوادارانی که در بازی استقلال-پیکان در استادیوم آزادی با رحمتی به گونه ای دیگر برخورد کرده بودند. فصل گذشته استقلال تحت هدایت پرویزخان به جامی دست نیافت.

 

در لیگ سوم شد و در فینال حذفی بازی را واگذار کرد اما اگر رحمتی نبود معلوم نبود چه اتفاقات بدتری برای استقلال می افتاد. فصل گذشته رحمتی بدون شک بهترین فصل خود را در دوران حرفه ای اش سپری کرد. اگر سوپر واکنش هایش در دربی رفت نبود معلوم نبود استقلال در آن بازی چند گل می خورد و اگر پنالتی گرفتن و سایر واکنش هایش در دربی برگشت نبود چه بسا 6 تای 52 در سال 95 تکرار می شد. در جام حذفی هم استقلال به برکت پنالتی گرفتن های رحمتی رنگ فینال را دید اما در نهایت دستش از جام کوتاه ماند.

 

اما قصه امسال رحمتی و استقلال کمی فرق داشت. علی منصوریان جوان برای هدایت تیم استقلال انتخاب شد. حمایت و پشتیبانی کاپیتان و دروازه بان آبی ها بلاتردید در این انتخاب بی تاثیر نبود. رحمتی همچنین در فصل نقل و انتقالات نقش مهمی در انتقال برخی ستاره ها به استقلال ایفا کرد. منصوریان هم به پاس رفاقت و همبازی بودن با رحمتی روی او حسابی ویژه باز کرد و او را بازوی خود در استقلال نامید.

 

فصل با تمام فراز و نشیب هایش برای استقلال در حال سپری شدن بود تا اینکه کم کم صدای اعتراض رحمتی نسبت به نحوه چینش خط دفاعی استقلال بلند شد. او در بازی با تراکتورسازی و پدیده واکنش ها و رفتارهایی داشت که کاملا مشخص است با خط دفاعی و البته دستیاران علی منصور هماهنگ نیست. شکست مقابل نفت در جام حذفی اختلافات بین رحمتی و دستیاران منصوریان را علنی کرد. اختلافی که دامن رابطه منصوریان-رحمتی را هم گرفت. در نهایت تمام این کشمکش ها منجر به نیمکت نشینی رحمتی در بازی حساس سپاهان-استقلال شد. از این جا به بعد داستان استقلال و رحمتی را هم خودتان بهتر می دانید و قصدمان از این یادداشت روایت اتفاقات یکی دو روز اخیر نیست.

 

روز سه شنبه علی منصوریان برای تعیین تکلیف لیست ورودی و خروجی خود راهی باشگاه استقلال شد و در حالیکه این جلسه به پایان نرسیده بود و هیچ خبری هم از آن به بیرون درز نکرده بود،شایعه ای پخش شد مبنی بر اینکه رحمتی در لیست فروش استقلال است. همین خبر یک خطی غوغایی در فضای مجازی و در بین اهالی فوتبال به پا کرد. بلافاصله دوباره عده ای شروع به قضاوت زودهنگام و توهین و فحاشی به مهدی رحمتی کردند و او را متهم کردند به مافیا بازی و بی غیرتی. رحمتی ای که طی سال های اخیر از ارکان همیشگی تیم استقلال بوده و هر جام و موفقیتی که این تیم کسب کرده رد پایی از او دیده می شود.

 

شایعه جدایی رحمتی از استقلال با وجود اینکه با تماس تلفنی منصوریان با برنامه 90 قوت گرفت اما توسط مدیرعامل باشگاه استقلال و بعد از جلسه ایشان با منصوریان تکذیب شد. رضا افتخاری به صراحت اعلام کرد که من از آقای منصوریان پرسیدم:" آیا می خواهید رحمتی را کنار بگذارید؟ ایشان پاسخ دادند: نه". مهدی رحمتی هم با قاطعیت اعلام کرد که قصد جدایی از استقلال را ندارد و تا پایان قراردادش در این تیم خواهد ماند.

 

در این که مشکلی بین کاپیتان و مربی آبی ها به وجود آمده تردیدی وجود ندارد. اما این مشکل قطعا لاینحل نیست و با گفت و گو در فضایی بی حاشیه و صمیمانه حل خواهد شد. حال این که چرا عده ای به ظاهر استقلالی در فضای مجازی و سایر رسانه ها بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند دلیلش واقعا مشخص نیست.

 

در پایان، یک بیت شعر و چند عکس که شاید تلنگری باشد بر کسانی که خیلی زود سید مهدی و درخشش هایش را به دست فراموشی سپردند:

 

معرفت دُر گرانیست به هرکس ندهند            پر طاووس قشنگ است،به کرکس ندهند

 

   اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی , رحمتی

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی , رحمتی

 

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی , رحمتی

 

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی , رحمتی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------