جزئیاتی از لجبازی دامنه‌دار اماراتی‌ها با فوتبال ایران



  اخبارورزشی, خبرهای ورزشی, فوتبال

 تماشاگران امروز نوشت: لجبـازی اماراتـی‌ها ادامـه دارد آنها رسما اجازه بازی تیم‌ملی در این کشور را ندادند .

 

 لغو بازي دوستانه ايران و مراكش به ميزباني امارات‌؛ بهانه همان بهانه‌هاي قديمي است. اماراتي‌ها به دليل ترس از تحرکات ايراني‌هاي مقيم دبي اجازه برگزاري بازي‌هاي تيم ملي در كشورشان را نمي‌دهند! اين خبري بود كه يكي دو روز قبل يكي از رسانه‌هاي مراكشي با همين تيتر منتشر كرد و زودتر از رسانه‌هاي ايراني خبر از لغو اين بازي دوستانه داد. سناريو تكرار شده است و دقيقاً مشابه آنچه در لغو بازي دوستانه ايران با ساحل عاج اتفاق افتاد براي بازي با مراكش اجرايي شده است. نكته اينجاست كه چند سال قبل هم اماراتي‌ها به بهانه‌اي مشابه بازي دوستانه ما با عراق را لغو كردند تا ثابت كنند كه مخالف هرگونه بازي تيم‌هاي ايراني در كشورشان هستند.

 

نكته اينجاست كه از همان زمان كه شرايط بازي دوستانه با مراكش فراهم شد وزارت امور خارجه در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه موافق حضور تيم ملي در امارات و انجام بازي دوستانه در اين كشور نيست. پس از اتفاقاتي كه براي پرسپوليس در اين كشور افتاد و هيچ‌كدام از تيم‌هاي اماراتي حاضر به انجام بازي دوستانه با اين تيم نشدند سؤال اينجاست كه چرا تا اين اندازه اصرار براي برپايي اردو در كشوري وجود دارد كه تصميماتي نامهربانانه عليه ايران مي‌گيرد و مواضعش به مواضع عربستاني‌ها نزديك است؟ آيا برپايي اردوي تداركاتي در اين كشور آنقدر اهميت دارد كه خيلي از حرمت‌ها شكسته شود و اصلاً آيا كشور ديگري نيست كه بشود جايگزين امارات براي برپايي اردوها شود؟

 

حالا بازي با مراكش هم لغو شده است. آن هم از سوي كشوري كه سال قبل به صورت شفاف اعلام كرد «نه ايراني‌ها به كشور ما بيايند و نه ما به كشور آنها مي‌رويم. مثل عربستان ما هم حاضر نيستيم كه با آنها ارتباط داشته باشيم.» مراكشي‌ها البته خيلي زود دست به كار شدند و مذاكره با دو كشور غنا و اسلوواكي را آغاز كردند تا در امارات با يكي از اين دو كشور بازي كنند. اين دو كشور هم در امارات اردو زده‌اند و اين احتمال وجود دارد كه مراكش به مصاف يكي از آنها بروند.

 

 ماركار آقاجانيان: نمي‌توانم در اين مورد اظهارنظر  كنم

به بهانه لغو اين بازي با ماركار آقاجانيان، دستيار كارلوس كي‌روش تماس گرفتيم. او با ابراز تأسف از اينكه اين بازي دوستانه لغو شده است گفت: «نمي‌دانم بهانه دقيقي كه آورده‌اند چيست اما باید تأسف خورد. برنامه‌ريزي‌هاي زيادي كرده بوديم تا در تاريخ 17 بهمن به مصاف مراكش برويم اما حالا فقط بايد در امارات يك اردو برگزار كنيم.«

 

او اين را گفت و ادامه داد: «در حيطه وظایف من نيست كه در اين مورد توضيح بدهم و از دلايل آن بگويم. مسئولان ذي‌ربط بهتر مي‌توانند از چرايي لغو اين بازي بگويند. من عضو كادر فني هستم و بايد بيشتر در اين مورد حرف بزنم اما لغو اين بازي مشكلات زيادي را به‌وجود مي‌آورد.«

 

 اسلاميان: آقاي ساكت در اين زمينه بهتر توضيح مي‌دهند

محمود اسلاميان، عضو هيأت‌رئيسه فدراسيون فوتبال هم با بيان اينكه زياد در جريان اين موضوع قرار ندارد از ساكت مي‌خواهد تا در اين مورد توضيحات لازم را بدهد. او مي‌گويد: «در حقيقت بايد بگويم كه بنده زياد در جريان امور نيستم و بدون شك  آقاي ساكت مي‌توانند توضيحت دقيق‌تري درباره اين اتفاق بدهند. بنده چند روز قبل هم در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌ها همين حرف را زدم. از من درباره اين بازي دوستانه سؤال شد كه چون اطلاعات دقيقي نداشتم گفتم كه آقاي ساكت به عنوان مدير تيم‌هاي ملي در اين‌باره اظهارنظر  كنند.«

 

  سكوت ساكت!

محمد‌رضا ساكت، مدير تيم‌هاي ملي از زماني كه خبر رسيده بازي دوستانه با مراكش لغو شده است تلفن همراه او هم از دسترس خارج شده است و پاسخ هيچ‌كس را نمي‌دهد. يكي از وظايف ساكت به عنوان مدير تيم ملي پاسخگويي به رسانه‌‌هاست اما پس از بروز مشكلاتي اين‌چنيني و طبق عادتي كه خيلي از مديران ايراني دارند از دسترس خارج شده و سعي مي‌كنند تا با اظهارنظر  نكردن چندان وارد حاشيه نشوند!

 

  شكايت ايران به فيفا‌؛ امارات بايد غرامت بدهد؟

پس از لغو بازي دوستانه ايران و مراكش، آن هم با كارشكني اماراتي‌ها فدراسيون فوتبال قصد دارد دليل لغو اين بازي را به فيفا گزارش بدهد. بر اساس اخبار رسيده اين احتمال وجود دارد كه ارسال اين گزارش به فيفا تبعات منفي را براي فدراسيون فوتبال امارات به همراه داشته باشد و غرامت لغو اين بازي به فدراسيون فوتبال پرداخت شود.

 

  اماراتي‌ها از ايران بدون تماشاگر هم ميزباني نمي‌كنند!

اماراتي‌ها با كارشكني، بازي دوستانه ايران و مراكش را در ابوظبي لغو كردند. چند روز پيش بود كه خبر رسيد بازي پشت درهاي بسته برگزار مي‌شود اما اماراتي‌ها حتي بازي با اين شرايط را نپذيرفتند. كارلوس كي‌روش با سفر به ابوظبي تلاش كرد تا با مسئولان فدراسيون فوتبال امارات در اين باره حرف بزند ولي آنها باز هم نپذيرفتند بازي برگزار شود. آنها در آخرين اظهارنظر  خود اعلام كردند حتي حاضر نيستند از بازي بدون تماشاگر ايران هم ميزباني كنند!

 

  بازتاب لغو جدال ايران و مراكش در رسانه‌هاي عربي

رسانه‌هاي قطري كه از لغو بازي ايران و مراكش متعجب شده‌اند درباره آن نوشته اند: «يك‌بار ديگر بازي‌هاي تداركاتي ايران به عنوان يكي از جدي‌ترين رقيبان قطر در مقدماتي جام‌جهاني‌ 2018 لغو شد، اتفاقي كه قطعاً بازتاب‌ها و واكنش‌هاي تندي از سوي ايراني‌ها در روزهاي آتي در پي خواهد داشت.» روزنامه‌هاي الدوحه، الوطن و الرايه در مطالبي مشابه توضيح داده‌اند كه از لغو اين بازي متعجب شده‌اند و هنوز نمي‌دانند كه دليل اصلي اين اتفاق چه بوده است. آنها خبر مربوط به لغو اين بازي را به نقل از سايت فدراسيون فوتبال مراكش نقل كرده‌اند.

 

اقدام متقابل ایران!

فدراسیون فوتبال ایران در پی کارشکنی اماراتی ها تصمیم گرفته اردوی بعدی تیم ملی در این کشور که قرار بود نوروز آینده باشد را لغو کند!

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------