آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

«تاج» گل فدراسیون فوتبال بر سر اماراتی‌ها



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی ,تاج

برگزاری اردوی ضروری اما بی‌اثر تیم ملی فوتبال در امارات متحده عربی حرف و حدیث‌هایی ایجاد کرده که فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی‌اش باشد.

 به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی امارات متحده عربی شده است، اردویی که از همان آغاز با حرف و حدیث همراه شد. نخستین ایراد اساسی به این اردو از سوی سرمربی پرسپولیس مطرح شد. برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای توفانی به کی‌روش، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تاخت، اما اکنون فارغ از مسائل و اختلافات مربیان بر سر چرایی برگزاری اردو، پرسش این است که آیا برگزاری اردوی تیم ملی در کشور امارات صحیح بوده یا خیر؟

 

در برگزاری اصل اردوی تیم ملی حرفی نیست، به هر حال تیم ملی ایران خود را برای دور برگشت دیدارهای انتخابی جام جهانی 2018 آماده می‌کند و برگزاری اردوی تدارکاتی برای هماهنگ‌تر شدن بازیکنان با یکدیگر بسیار ضروری است. کی‌روش هم به عنوان یک مربی حرفه‌ای تشخیص داده که در این مقطع از سال، تیم ملی به اردو نیاز دارد، همان‌گونه که سایر رقبای ایران هم اکنون در اردو به سرمی‌برند. اما اکنون پرسش اصلی پیرامون شرایط و مکان برگزاری این اردو است که باید فدراسیون فوتبال درباره آن پاسخگو باشد.

 

تیم ملی فوتبال به جز اردو، به انجام بازی‌های تدارکاتی هم نیاز دارد. قرار بود تیم ملی ایران در امارات با ساحل عاج یا مراکش دیدار کند اما هر دو بازی لغو شدند تا این سوال مطرح شود که با لغو بازی تدارکاتی، چرا تیم ملی به امارات رفت؟ آیا نمی‌شد اردوی تیم ملی در ایران و مثلا در جزیره کیش برگزار شود؟

 

نکته بسیار مهم این است که امارات از اساس با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و بارها در امور فوتبالی ایران نیز کارشکنی کرده است. نمونه بارزش این که هرگاه عربستان سعودی علیه ایران موضع گرفته، برادران اماراتی‌اش همواره کنارشان قرار گرفته‌اند و چشم بسته آن مواضع را تکرار کرده‌اند.

 

فراموش نکنیم که بازی تدارکاتی تیم ملی با مراکش در امارات نیز به دلیل دخالت‌های آشکار اماراتی‌ها و تعیین تکلیف درباره تماشاگران دیدار دوستانه تیم ملی ایران لغو شد. آیا فدراسیون ایران نتیجه‌گیری دیگری از مواضع ضد ایرانی امارات دارد؟

 

دعوای سیاسی بین دو کشور به عنوان مانع برگزاری اردوهای ورزشی در امارات وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم وزارت امور خارجه نیز بارها در تذکرهایی مکرر، تیم‌های ایرانی را از برگزاری اردوی غیرضروری در امارات بازداشته‌ است. اکنون باید از مهدی تاج به عنوان رئیس باتجربه فدراسیون فوتبال پرسید که چرا با وجود اطلاع قبلی از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی در امارات و علیرغم هشدارهای وزارت امور خارجه، باید چنین اردویی در امارات برگزار شود؟

 

واقعیت این است، تاج گلی که این روزها فوتبال ایران برای اماراتی‌ها می‌فرستد در آینده سودی برای ما نخواهد داشت، چنان که در گذشته هم چنین اتفاقی نیفتاده است. دشمنی اماراتی‌ها با فوتبال ایران – در نگاه کلان‌تر با کشور ایران – روز به روز بیشتر می‌شود و شاید این خلیفه‌نشین کوچک کرانه خلیج فارس نتواند و جرات نکند در عرصه ملی و سیاسی با ایران درافتد اما تا جایی که می‌تواند، ضعف اقتدار سیاسی‌اش را در روابط فوتبالی بر ایران دیکته می‌کند و متاسفانه ما نیز بدون توجه به تحقیرهای صورت گرفته، همیشه فراموشکار می‌شویم و با لبخند فوتبال ایران را در موضع ضعف قرار می‌دهیم.

 

اتفاقات عجیب پیرامون اردوی امارات به همین جا ختم نمی‌شود. نکته تعجب‌برانگیز دیگر این که فدراسیون فوتبال که طبق قانون، کارمندان بازنشسته خود را برکنار کرده اما در یک مورد هنوز استثنا قائل شده و نه تنها عذر این بازنشسته ذی‌نفوذ را نخواسته، بلکه دامنه اختیارات این فرد نیز هم‌چنان بدون تغییر پابرجا باقی مانده است. فعالیت این فرد که دست بر قضا با علی کفاشیان نسبت فامیلی دارد، در حوزه امور مالی با حرف و حدیث همراه بوده و ابهام‌هایی را ایجاد کرده است. با این وجود در اردوی امارات، مسئولیت امور مالی تیم ملی باز هم به این فرد سپرده شده و او این بار نیز با کیفی پر از دلار همراه تیم ملی راهی امارات شده است. آیا واقعا در فدراسیون فرد دیگری آشنا به امور مالی نیست که همواره و با تمام مسائل مطروحه، اصرار بر همراهی یک نفر در همه امور مالی می‌شود؟

 

با همه این اوصاف در موضوع برپایی اردوی تیم ملی در امارات این پرسش مطرح است که آیا فدراسیون فوتبال در برگزاری اردوهای تیم ملی به منافع ملی هم فکر می‌کند؟ به نظر می‌رسد بخش مدیریتی فدراسیون فوتبال این بار در تعیین مکان اردوی تیم ملی دچار اشتباهی استراتژیک شده است. اشتباهی که به دلیل غیرضروری بودن مکان انتخاب شده و هم‌چنین به هم پیوستگی تبعات و دخالت‌های میزبان در برنامه‌ریزی‌های فدراسیون غیر قابل توجیه و جبران می‌نماید. امید است که فدراسیون فوتبال در ادامه و در سایر تصمیماتش به تمام مولفه‌ها پیرامون آن تصمیم توجه کند تا آسیبی به جایگاه و اقتدار ایران و فوتبال ایرانی وارد نشود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------