تاریخچه اختلاف سرمربی‌های استقلال با بازیکنان در ادوار لیگ برتر



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,اختلاف سرمربی‌های استقلال با بازیکنان

در ۱۵ دوره اخیر لیگ برتر استقلال چندین بار اسیر حاشیه‌های داخلی شده و حداقل ۹ مورد از اختلاف بین سرمربی و بازیکن در این تیم وجود داشته است.

 به گزارش ایسنا، یکی از مهم‌ترین سوژه‌های خبری فوتبال در حال حاضر اختلاف مهدی رحمتی با علیرضا منصوریان و خروج احتمالی این بازیکن از استقلال است. همین مسئله بهانه‌ای شد تا به بررسی برخی اختلافات مهم مربیان و بازیکنان استقلال در ادوار لیگ برتر بپردازیم.

 

* لیگ اول؛ منصور پورحیدری و جواد زرینچه

در نخستین دوره لیگ برتر به دلیل برخی دلخوری‌ها، منصور پورحیدری تلویحا از پایان فوتبال جواد زرینچه صحبت کرد و در نهایت این مسئله باعث رنجش زرینچه شد. زرینچه قبل از شروع لیگ به دلیل اختلاف با مرحوم پورحیدری راهی استقلال رشت شد.

 

استقلال در آن فصل به طور غیرقابل باوری در انزلی، قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد.

 

* لیگ دوم؛ کخ، زرینچه و برومند

در لیگ دوم که زرینچه به استقلال برگشته بود، استقلال نتایج خوبی را نمی‌گرفت. آبی‌ها با چندین ستاره بزرگ ضعیف عمل می‌کردند تا اینکه کخ به سفر رفت و در غیاب او ابراهیم طالبی در مصاف استقلال - سایپا هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت. در آن روز استقلال بازی را واگذار کرد و کخ هم که به ایران برگشت عذر زرینچه و برومند را خواست.

 

البته در اواسط فصل وقتی که کخ برکنار شد، زرینچه در یکی دو بازی سرمربی استقلال شد و بعد از آن هم در کنار پورحیدری تیم را هدایت کرد. استقلال در آن فصل نهم شد.

 

 

* لیگ سوم؛ قلعه‌نویی و همدانی

در لیگ سوم امیر قلعه‌نویی جوان، ترکیبی متفاوت از استقلال را ارائه کرد و دست به تغییرات زیادی در این تیم زد. با این‌حال او در اواخر فصل با ستار همدانی مدافع با سابقه آن روزهای استقلال به مشکل خورد و در نهایت این همدانی بود که استقلال را در پایان فصل ترک کرد.

 

استقلال در آن فصل با وجود رقابت با پاس برای قهرمانی، به نایب قرمانی بسنده کرد.

 

* لیگ چهارم؛ قلعه‌نویی و سامره

در لیگ چهارم قلعه‌نویی اعتقاد ویژه‌ای به زوج اکبرپور و عنایتی داشت و این مسئله فرصت چندانی برای بازی کردن به سامره نمی داد، با این‌حال سامره هرگاه وارد زمین می شد برای استقلال مثمر ثمر بود و این مسئله حتی جو سکوها را کمی علیه قلعه‌نویی برانگیخته بود. با این‌حال در اواسط فصل سامره راهی امارات شد تا این اختلافات بیشتر نشود.

 

ظاهرا سامره در اظهاراتی می گوید اگر در یک بازی تعویض نشوم و ۹۰ دقیقه بازی کنم، آسمان به زمین می آید و این حرف در نهایت خشم قلعه‌نویی را بر انگیخته می‌کند و او خواهان جدایی سامره می‌شود.

 

استقلال در آن فصل به سومی در لیگ برتر قناعت کرد.

 

* لیگ هفتم؛ ناصر حجازی و محمود فکری/ اپیزود اول

هنوز فصل شروع نشده بود که ناصر حجازی تکلیفش را با برخی بازیکنان استقلال روشن کرد. او خیلی راحت درخواست جدایی محمود فکری کاپیتان وقت استقلال را داد و در نهایت فکری به شیرین فراز رفت.

 

فیروز کریمی و وحید طالب‌لو / اپیزود دوم

بعد از شکست سنگین استقلال برابر صنعت نفت آبادان، فیروز کریمی بازیکنانش را جهت تنبیه، مجبور به دویدن دور زمین کرد. این مسئله با واکنش تند وحید طالب لو دروازه‌بان آن روزهای استقلال همراه شد. طالب‌لو مدعی شد که به او گفته‌اند به دلیل فاصله کم تا بازی بعدی، ریکاوری بعد از بازی برگزار می‌شود. این اختلافات ادامه داشت تا کریمی جایش را به قلعه‌نویی داد.

 

  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,اختلاف سرمربی‌های استقلال با بازیکنان

قلعه‌نویی و منصوریان/ اپیزود سوم

حکایت دو پادشاهی که در یک اقلیم نگنجند در رابطه با منصوریان و قلعه‌نویی رخ داده بود. منصوریان و قلعه‌نویی خیلی محترمانه با وجود همه اختلافات کنار هم ماندند تا استقلال قهرمان حذفی شد و منصوریان خداحافظی باشکوهی را انجام داد.

 

منصوریان در جمله‌ای کنایه‌ آمیز بعد از خداحافظی گفت که هیچ‌گاه مرا مقابل استقلال نخواهید دید.

 

  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,اختلاف سرمربی‌های استقلال با بازیکنان

* لیگ دهم/ مظلومی و جباری

در یک بازی جام حذفی وقتی که جاسم کرار از جباری خواست تا او یک ضربه ایستگاهی را بزند میان این دو درگیری شدیدی به وجود آمد و در ادامه جباری در اظهاراتی به شدت علیه مظلومی صحبت کرد. او از نحوه تمرینات تیم انتقاد کرد و از اینکه کرار به زعم او خارج از ادب صحبت می‌کند هم مطالبی را عنوان کرد. در نهایت جباری مدعی شد که استقلالی‌ها در اصفهان با پول یک هوادار پیتزا خورده‌اند. در ادامه این کشمکش‌ها کرار از استقلال جدا شد.

  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,اختلاف سرمربی‌های استقلال با بازیکنان

* لیگ سیزدهم/ قلعه‌نویی و ملی‌پوشان

استقلال فصل قبل درحالی که تا آخرین هفته شانس قهرمانی بود و در نهایت پنجم شده بود، به دنبال تغییر رویه بود. قلعه‌نویی قول استقلال  لیگ پنجم را می‌داد ولی این تیم با وجود شروع طوفانی، به شدت افت کرد. قلعه‌نویی در این میان انگشت اتهام را به سمت ملی‌پوشانش گرفت و دستیاران او هم در این زمینه وارد شدند. اختلافات شدید میان قلعه‌نویی و ملی‌پوشان استقلال منجر به جدایی آندو تیموریان در اواسط فصل شدند و در نهایت استقلال با رتبه نازل ششمی کار را به پایان برد.

 

* لیگ چهاردهم/ مظلومی و عمران‌زاده و فردخاص!

درحالی که استقلال هر روز افت می‌کرد و کم کم پرسپولیس و استقلال خوزستان به این تیم نزدیک می‌شدند، به یکباره خبری منتشر شد که طی آن حنیف عمران زاده به دلیل بی انگیزگی با جریمه مالی روبه رو شده و در نهایت هم افشارزاده مدعی شد این بازیکن به دلیل مصدومیت فصل را از دست داده است. این اتفاق درحالی رخ می‌داد که نوروزی این اظهارات را تکذیب کرد.

 

در پایان این فصل هم مظلومی از بازیکنی نام برد که علیه تیمش کار می‌کرده و به دنبال آوردن مجیدی به استقلال بوده است. البته او به نام بازیکن اشاره نکرد ولی اهالی رسانه متوجه منظور او شدند.

 

* لیگ پانزدهم/ منصوریان و رحمتی

در ابتدای فصل جاری بارها منصوریان از رحمتی به عنوان یکی از دو دستانش در استقلال نام برد ولی بعد از بازی با تراکتورسازی و در ادامه اتفاقات بازی با نفت تهران روابط این دو به شدت تیره شد تا جایی که رحمتی در مقابل سپاهان روی نیمکت نشست.

 

در حال حاضر روابط این دو تا حدی برزخی است و هرگاه اتفاقی مانند افتتاح رستوران منصوریان رخ می‌دهد، انتظار می‌رود کدورت‌ها برطرف شده باشد ولی بعد از مدتی این احتمال کمرنگ می شود. با این‌حال برای دانستن پایان این ماجرا تنها یک راه وجود دارد و آن هم انتظار تا پایان فصل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------