استارت قهرمانی پرسپولیس با سایپا؟/ استقلال در فکر انتقام/ تراکتورسازی در کورس



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, فوتبال

نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. در این هفته پرسپولیس صدرنشین به مصاف سایپا می‌رود و تراکتورسازی میهمان استقلال خوزستان است.

 به گزارش  فارس، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال از امروز(چهارشنبه) با انجام یک دیدار در آبادان بین دو تیم صنعت نفت و صبای قم آغاز می‌شود. این مسابقه بازگشت فیروز کریمی به لیگ برتر است. او در نیم فصل جانشین‌ نادر دست نشان شد. کریمی از لیگ یک به لیگ برتر آمده است. صبای قم هم در رسانه‌ها سرمربی‌اش را تغییر داد! سهراب بختیاری‌زاده جانشین صمد مرفاوی شد اما این تغییر هرگز اجرایی نشد تا مرفاوی همچنان سکان هدایت این تیم را برعهده داشته باشد.

 

در پایان هفته شانزدهم دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در رده اول و دوم باقی خواهند ماند و هیچ تیمی نمی‌تواند به جایگاه این دو تیم برسد. فقط این دو تیم برای صدرنشینی باهم کورس گذاشته‌اند.

 

نگاهی به سایر دیدارهایی که در روز پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود می‌اندازیم:

 

پیکان- گسترش فولاد؛ دو تیم روی خط پیروزی 

 

پیکان با سه پیروزی متوالی به رده چهارم جدول رسید و شاگردان جلالی در این هفته شانس صعود به رده سوم جدول را هم دارند. گادوین منشا مهاجم خارجی پیکان در نیم فصل اول خوش درخشید. گسترش فولاد هم دو برد متوالی داشته باید دید در این مسابقه نوار بردهای کدام تیم قطع می‌شود.گسترش در صورت پیروزی شانس رسیدن به پله پنجم جدول لیگ را هم دارد. نبرد دو تیم در دیدار رفت با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

 

استقلال خوزستان- تراکتورسازی؛ شاگردان قلعه‌نویی مقابل قهرمان تضعیف‌ شده

 

استقلال خوزستان در نیم فصل دوم نه تنها تقویت نشده بلکه بازیکنانی مثل رحیم زهیوی، عزت پورقاز، میثم دورقی را هم از دست داده تا دیگر اثری از قهرمان فصل گذشته نداشته باشد. تراکتورسازی اما با حضور امید عالیشاه و احمد نورالهی خود را تقویت کرده هرچند این تیم هم سروش رفیعی را از دست داده با این حال تراکتورسازی همچنان در کورس قهرمانی است. شاگردان قلعه‌نویی در فاصله 2 امتیازی صدر جدول و پرسپولیس قرار دارند و اگر در این بازی پیروز شوند و پرسپولیس سه امتیاز را به سایپا بدهد شانس صدرنشینی را دارند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید که هر دوگل استقلال خوزستان را زهیوی زد که اکنون از فوتبال ایران و استقلال خوزستان رفته است. 

 

نفت تهران- استقلال؛ آبی‌پوشان در فکر انتقام

 

این بازی تکرار دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی است. همان مسابقه‌ای که علی دایی با علیرضا منصوریان در کنار خط درگیری لفظی پیدا کردند و در نهایت استقلال در چند دقیقه بازی برده را باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. علی دایی اعلام کرده اگر لازم باشد تیمش به عنوان میزبان در ورزشگاه را می‌بندد! البته استقلال روز گذشته در ورزشگاه تختی تمرین کرد. در ورزشگاه تیم میزبان.

 

علی دایی در این مسابقه به دلیل محرومیت حضور ندارد و باید از روی سکوها تیمش را هدایت کند. استقلال هم نسبت به آن بازی شرایطش تغییر کرده و شاید در این بازی سیدمهدی رحمتی نیمکت نشین باشد. البته در این بازی نتیجه مساوی هم وجود دارد و قرار نیست حتما یک تیم برنده شود. آبی‌پوشان تلاش می‌کنند باخت در جام حذفی را جبران کنند و در لیگ برتر هم بتوانند از پله هفتم جدا شوند. استقلال در آخرین بازی نیم فصل اول با نتیجه مساوی مقابل سپاهان متوقف شد اما هوادارانش از شیوه بازی تیم‌شان راضی بودند و منصوریان هم قول داد که استقلال در نیم فصل دوم همین گونه در میدان حاضر شود. نفت هم در خانه مقابل تراکتورسازی شکست خورد. دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود تا منصوریان در این فصل دو بار مقابل تیم سابقش ناکام بماند. این سومین نبرد او با تیم علی دایی خواهد بود.

 

پدیده-سپاهان؛ شاگردان ویسی مقابل صخره

 

پدیده میزبان شاگردان ویسی است. تیم رضا مهاجری در خانه تیم خطرناکی است و سپاهان هم در در هفته پانزدهم لیگ برتر یک امتیاز خانگی به استقلال داد. سپاهان باید  در این مسابقه پیروز شود تا از رده هشتم جدا شود. پدیده هم می‌داند با 16امتیاز نمی‌تواند خیالش راحت باشد و ممکن است در صورت لغزش از رده دوازدهم هم پایین‌تر بیاید. پدیده در دیدار رفت هم سپاهان را با نتیجه یک بر صفر شکست داده بود تا به نوعی صخره‌ای بزرگ برای سپاهان در این فصل محسوب شود.

 

ماشین‌سازی- فولاد خوزستان؛ افتتاحیه چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز

 

9 باخت و یک مساوی حاصل تلاش ماشین‌سازان در 10 بازی آخر نیم فصل اول لیگ برتر است.  شاگردان فرهاد کاظمی با 26 گل زده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما همین تیم مقابل سایپا 3 گل زد تا حداقل عنوان ضعیف‌ترین خط حمله را در اختیار نداشته باشد و نشان بدهد تیمی در حال تغییر است. این بازی افتتاحیه چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز هم هست باید دید شاگردان نعیم سعداوی در این بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرند. فولاد هم در آخرین بازی نیم فصل اول مقابل پیکان 2 بر یک شکست خورده بود. نکته جالب این مسابقه پیروزی ماشین‌سازی در بازی رفت است. تنها برد سبزپوشان تبریزی در اهواز مقابل فولاد رقم خورده بود و اکنون فولاد برای جبران آن باخت وارد میدان می‌شود.

 

ذوب آهن- سیاه جامگان؛ هشتمین برد ذوبی‌ها؟

 

شاگردان مجتبی حسینی برای حفظ رتبه سومی خود در جدول لیگ برتر باید سیا‌ه‌ جامگان را شکست بدهند. ذوبی‌ها اولین باخت خود را در اولین دیدارشان در مشهد مقابل سیاه‌جامگان تجربه کردند. اکنون ذوب آهن یک تیم کاملا متفاوت و مقتدر است که به هیچ تیمی باج نمی‌دهد. روی کاغذ یاران خداداد عزیزی شانس زیادی برای پیروز شدن در این مسابقه ندارند. شاید بتوان این بازی را هشتمین برد ذوبی‌ها در لیگ دانست. ذوب آهن در این مسابقه احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و علی حمام را در اختیار ندارد. سه بازیکن تاثیرگذاری که شاید غیبت آنها به سود سیاه جامگان باشد.

 

پرسپولیس- سایپا؛ استارت قهرمانی شاگردان برانکو

 

پرسپولیس نیم فصل اول را با پیروزی مقابل سایپا آغاز کرد و در نهایت قهرمان نیم فصل شد و اکنون شاگردان برانکو برای رسیدن به قهرمانی باید سه امتیاز دیگر از شاگردان حسین فرکی بگیرند. سرخپوشان قدرتمند‌ترین خط دفاع لیگ را با 5 گل خورده دارند و  در نیم فصل اول فقط یکبار شکست خورده‌اند. با این شرایط به نظر می‌رسد که سایپا کار بسیار سختی را برای امتیاز گرفتن در این بازی داشته باشد. هرچند سایپا بازیکنانی مثل خلعتبری، پورقاز و حامد لک را در اختیار گرفته باشد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بیشتر از یازده بازیکن دارد و هواداران روی سکوها انرژی مضاعفی به سرخپوشان می‌دهند. پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی همچنان صدرنشین باقی خواهد ماند اما مساوی یا شکست فرصت خوبی به تراکتورسازی می‌دهد تا این تیم به صدر برسد. پرسپولیس می‌خواهد استارت قهرمانی را با سایپا بزند.

 

اسامی داوران و برنامه‌ بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر:

 

چهارشنبه 22 دی 95

صنعت نفت آبادان- صبای قم ساعت 15  ورزشگاه تختی آبادان

بیژن حیدری – جلیل شعرانی – محمد هاشمی نسب – روح اله شریفی – ناظر: حیدر شکور

 

پنجشنبه 23 دی 95

پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز ساعت 15 ورزشگاه شهدای شهرقدس

وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – کوپال ناظمی – ناظر: محمدعلی فروغی

نفت تهران- استقلال تهران ساعت  16:35 ورزشگاه تختی تهران

تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسگری

استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز ساعت 15:30 ورزشگاه غدیر اهواز

احمد صالحی – سعید قاسمی – مهدی شفیعی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی

 

جمعه 24 دی 95

ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان ساعت 14  ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

مهدی سیدعلی – یعقوب حجتی – مرتضی کاظمیان – سعاد وفاپیشه – ناظر: مسعود فلاح

پرسپولیس- سایپا ساعت 16:35 ورزشگاه آزادی تهران

محمدحسین زاهدی فر – سجاد طوری – محمد عطایی – کمیل غلامی – ناظر: علیرضا یزدانی

پدیده- فولاد مبارکه سپاهان ساعت 14  ورزشگاه ثامن مشهد

رضا کرمانشاهی – علی اکبر نوری – بابک عباسقلی زاده – علی بای – ناظر: بهرام مهرپیما

ذوب آهن اصفهان- سیاه جامگان مشهد ساعت 15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان

اشکان خورشیدی – حسن ظهیری – براتعلی مولوی – وحید صالحی – ناظر: علیرضا کهوری

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------