بازتاب‌های ۴۸ تیمی شدن جام‌جهانی / ادعای موافقان و مخالفان چیست؟



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,  جام‌جهانی

جام‌جهانی ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم برگزار خواهدشد.

 به گزارش خبرآنلاین؛ همانطور که انتظار می‌رفت شورای ۳۷ نفره فیفا که در راس آنها جیانی اینفانتینو قرار دارد، تغییرات مربوط به فرمت برگزاری جام‌جهانی را رسما اعلام کرد. اینکه جام‌جهانی از سال ۲۰۲۶ به بعد با ۱۶ تیم بیشتر برگزار خواهدشد. این اتفاق بازتاب‌های زیادی در سطح جهان داشت. تغییری که به وجود آمده موافقان و مخالفان زیادی را به خود جذب کرده و اکثر طرفداران فوتبال از این بابت نگران هستند. خیلی‌ها اعتقاد دارند ۴۸ تیمی شدن جام‌جهانی یعنی کم شدن بخش زیادی از جذابیت‌های فوتبال. در مقابل عده‌ای مثل دیگو مارادونا که هم عقیده با رئیس فیفا از این تغییر دفاع کرده، اعتقاد دارند چنین اتفاقی فرصت دیده شدن به کشورهای دیگر که چند درجه پایین‌تر هستند را نیز می‌دهد.

 

بیشتر شدن تعداد بازی‌ها دیگر نکته‌ای است که از نظر خیلی‌ها نتیجه‌ای منفی خواهد داشت. رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و یواخیم لو سرمربی تیم‌ملی این کشور جلوتر از همه اعتراض خودشان نسبت به افزایش تعداد بازی ها از ۶۴ به ۸۰ را اعلام کرده‌اند. اعتقاد آنها بر این است که در این شرایط فشار روی بازیکنان بیشتر خواهد بود. اتفاقی که باعث نگرانی باشگاه‌ها نیز شده‌است.

 

در کنار این‌ها شاید مهم‌ترین عیب برگزاری جام‌جهانی با ۴۸ تیم که می‌تواند همه مزایای آن را از بین ببرد، بازگشت فرصت تبانی در فوتبال خواهد بود. طبق گفته فیفا بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ۱۶ گروه ۳ تیمی برگزار خواهد شد. در این صورت دو تیمی که بازی آخر گروه را برگزار می‌کنند، از نتیجه لازم برای صعود آگاه هستند و می‌توانند برای رسیدن به آن تبانی کنند. نگرانی که از سال ۱۹۹۸ و با ۳۲ تیمی شدن بازی‌ها از بین رفته‌بود. اما حالا دوباره برگشته تا شاید بتواند تلنگری در ذهن ریاست فیفا برای جذاب نبودن این تغییر ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------