حمله تند برانکو به کی‌روش در سایت کروات/با سرمربی تیم‌ملی ایران مبارزه کردم!



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,برانکو ایوانکوویچ

برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با سایت پورتال کرواسی مسائلی را بیان کرد که با آنچه در فوتبال ایران مطرح می‌کند اندکی متفاوت است.

به گزارش  11 نیوز ، برانکو ایوانکوویچ که اخیراً به اردوی آماده سازی تیم ملی ایران خارج از فیفا دی و در غیاب لژیونرها اعتراض کرده بود در مصاحبه ای با سایت "پورتال" از اردوی تیم ملی کرواسی که در همین ایام و در غیاب لژیونرها برگزار شد دفاع کرد!

 

در مقدمه مصاحبه برانکو با سایت پورتال چنین آمده است:

لیگ فوتبال ایران در حال پیگیری است و پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ صدرنشین این رقابت هاست، اگر چه مربیان کروات هنوز هم برای حضور در لیگ های بزرگ مشکل دارند و تنها چند نمونه موفق همچون حضور بیلیچ در وستهام، کوواچ در اینتراخت و یوریچ در جنوا وجود دارد اما در خاورمیانه کروات ها تیم های زیادی دارند و خوب هم نتیجه می گیرند.

 

زلاتکو دالیچ با العین امارات قهرمان شد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رفت، دالیبور استارشویچ با القادسیه در کویت قهرمان شد، زوران مامیچ در النصر موفق بوده و استیماچ برای نجات الشحانیه قطر به این تیم رفته است اما شاید موفق ترین نمونه برانکو ایوانکوویچ بوده که با توجه به وسعت ایران و قدمت فوتبال در این کشور، پرسپولیس را به سوی قهرمانی هدایت می کند. البته پرسپولیس موفقترین تیم فوتبال ایران است هر چند که از سال ۲۰۰۸ تاکنون قهرمان لیگ ایران نشده است. برانکو در این خصوص می گوید: "ما فصل قبل شانس قهرمانی داشتیم، اما با وجود قهرمان نشدن این یک موفقیت برای ما بود، چرا که در پایان فصل با استقلال خوزستان هم امتیاز بودیم و فقط به خاطر تفاضل گل قهرمان نشدیم و اگر قانون بازی مستقیم اعمال می شد پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر می‌برد".

 

برانکو در صورت قهرمان کردن پرسپولیس پس از تومیسلاو ایویچ دومین کرواتی خواهد بود که در لیگ سه کشور قهرمان شده است. گفتگوی سایت پرتال کرواسی با برانکو ایوانکوویچ را در ادامه می‌خوانید:

 

*موفقیت مربیان کروات در خاورمیانه جالب است.

- من ارزش مربیان اسپانیایی و پرتغالی را می دانم اما اینجا ما کروات ها حکومت می کنیم، من هر روز با زلاتکو دالیچ سرمربی العین امارات صحبت می کنم و فقط با او در تماس نیستم، من از صمیم قلب برای موفقیت او در آسیا خوشحالم چرا که این نشان دهنده دانش مربیان کروات است.

 

* حیف که شما در تیم خود از بازیکنان کروات استفاده نمی کنید.

- اینجا قانونی است که به ما اجازه می دهد فقط از سه بازیکن خارجی در کنار یک بازیکن آسیایی استفاده کنیم، ما اکنون در کنار رادوشویچ دو بازیکن اوکراینی هم داریم و در فصل نقل و انتقالات باید فقط به بازیکنان داخلی نگاه کنیم، چرا که در کنار این موضوع اکنون خرید بازیکن خارجی آزاد پر هزینه خواهد بود.

 

* خرید بازیکنان بزرگ جهان توسط چینی ها را چگونه می بینی؟

- مسئولان این کشور فوتبال را دوست دارند و روشن است که می خواهند فوتبال را ترویج دهند اما تنها هزینه میلیاردی کافی نیست، زمانی که من در چین بودم بسکتبال محبوبترین ورزش چین بود، اما اکنون فوتبال در حال مطرح شدن است.

 

*تیم ملی کرواسی در تورنمنت چین شرکت کرد، آیا فکر می کنی حضور در این تورنمنت درست بود؟

- همان طور که گفتم چین به دنبال پیشرفت است و به همین دلیل این تورنمنت را برگزار کرد. این درست است که کرواسی در این تورنمنت نتیجه نگرفت و چهارم شد اما فراموش نکنید که در ضربات پنالتی شکست خورد و حتی می توانست قهرمان شود. با این حال نتیجه مهم نیست و من فکر می کنم فدراسیون فوتبال کرواسی کار درستی کرد که تیم را به این تورنمنت فرستاد، چرا که این تورنمنت فرصت خوبی برای آنته چاچیج (سرمربی کرواسی) بود تا برخی از بازیکنانی که در شرایط دیگر نمی شود آزمود را امتحان کند.

 

شما می دانید که در رقابت های مهم و سخت مقدماتی جام جهانی فرصتی برای آزمایش نیست. البته در شرایطی مشابه من مجبور به مبارزه با سرمربی تیم ملی ایران شدم، چرا که ما باید یک ماه دیگر در رقابت های آسیایی به میدان برویم اما او می خواست بازیکنان مرا به اردو ببرد. اما تا پیگیری لیگ کرواسی یک ماه دیگر زمان باقیست و غیبت بازیکنان به چشم نمی آید.

 

*اما اردوی چین یک هدیه به ریکا بود چون آنها ۶ امتیاز از دینامو پیش هستند.

- ۶ امتیاز اختلاف زیادی است اما ممکن است در دو دیدار جبران شود، اما دینامو هنوز هم یک ماه برای بازسازی خود فرصت دارد.

 

*هفته گذشته از ۴۸ تیمی شدن جام جهانی خبر دادند، شما سرمربی ایران در جام جهانی بوده اید، به نظر شما جام جهانی ۴۸ تیمی برای فوتبال مفید است؟

- من نمی دانم، پیش بینی این موضوع سخت است. با این حال فکر می کنم کیفیت جام جهانی با ۴۸ تیم افت خواهد کرد و ممکن است طرفداران خود را از دست بدهد. از طرف دیگر فرصت حضور در جام جهانی برای تیم هایی که تاکنون تضمینی برای صعود به این رقابت ها نداشتند پیش خواهد آمد. اما نباید فراموش کرد که با افزایش تعداد بازی ها در سال مصدومیت ها افزایش پیدا خواهد کرد بنابر این به نظر می رسد در این تصمیم بیشتر مسایل مالی و اقتصادی دخیل بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------