پرسپولیس برای قهرمانی چند امتیاز کم دارد؟



  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی ,پرسپولیس

پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد و سپس ۳ برد متوالی در شروع نیمه دوم فصل کسب کرد تا همچنان صدرنشین باشد و مدعی شماره یک قهرمانی.

 خبرورزشی نوشت: سرخ‌ها نیم‌فصل اول را با ۳۲ امتیاز به پایان رساندند و حالا با ۹ امتیازی که از ۳ بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم به دست آورده‌اند، ۴۱ امتیازی هستند اما سرخ‌ها در قیاس با قهرمانان فصول اخیر لیگ برتر در پایان هفته هجدهم با چه شرایطی قهرمان خواهند شد؟

 

استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم

فصل قبل یعنی لیگ پانزدهم (۹۵-۹۴) استقلال خوزستان با امتیازی مشابه پرسپولیس این فصل یعنی ۳۲ امتیاز به قهرمانی نیم‌فصل رسید و سپس با ۳ تساوی پشت سر هم در ابتدای نیم‌فصل دوم، در پایان هفته هجدهم ۳۵ امتیازی شد. استقلال خوزستان در پایان فصل با ۵۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. یعنی اگر قرار باشد پرسپولیس همانند آبی‌های خوزستان قهرمان این فصل لیگ شود، باید ۱۶ امتیاز از ۳۶ امتیاز باقی‌مانده از ۱۲ بازی آخر لیگ را به دست آورد تا ۵۷ امتیازی شود. کاری که پرسپولیس احتمالاً انجام خواهد داد. هرچند ۵۷ امتیازی شدن، با توجه به حضور رقیب سرحالی مثل تراکتورسازی ضامن قهرمانی پرسپولیس نخواهد بود.

 

سپاهان، قهرمان لیگ چهاردهم

حال یک فصل عقب‌تر می‌رویم و به لیگ چهاردهم (۹۴-۹۳) رجوع می‌کنیم. آن فصل تراکتورسازی با ۲۸ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شد و نفت و سپاهان با ۲۷ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در پایان هفته هجدهم این نفت تهران بود که با ۳۴ امتیاز صدرنشین بود و سپاهانی که در پایان فصل قهرمان شد، ۳۳ امتیاز داشت و سوم بود. سپاهان در انتهای فصل با ۵۹ امتیاز به مقام قهرمانی رسید. یعنی پرسپولیسی که در پایان هفته هجدهم فصل جاری ۴۱ امتیازی است، با کسب ۱۸ امتیاز از ۳۶ امتیاز باقی‌مانده، می‌تواند هم‌امتیاز سپاهان دو فصل پیش شود.

 

فولاد، قهرمان لیگ سیزدهم

در لیگ سیزدهم (۹۳-۹۲) این پرسپولیس بود که با ۲۷ امتیاز به قهرمانی نیم‌فصل رسید و استقلال و فولاد هم با امتیاز مشابه دوم و سوم شدند. در پایان هفته هجدهم اما پرسپولیس، تراکتور و نفت تهران ۳۳ امتیازی بودند و فولادی که در انتها قهرمان شد، ۳۲ امتیاز داشت. فولاد در پایان فصل با ۵۷ امتیاز جام را بالای سر برد. یعنی باز هم پرسپولیس با کسب ۱۶ امتیاز از ۳۶ امتیاز می‌تواند هم‌امتیاز فولادِ آن فصل شود.

 

پرسپولیس ۲۰ امتیاز بگیرد قهرمان است؟

اگر بخواهیم قهرمانی لیگ این فصل را با ۲ فصل گذشته قیاس کنیم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که پرسپولیس با کسب ۲۰ امتیاز از ۱۲ بازی باقی‌مانده (۶ برد و ۲ تساوی) و کسب ۶۱ امتیاز در پایان فصل، شانس زیادی برای قهرمان شدن دارد؛ اتفاقی که احتمال رخ دادنش زیاد است و با این وضعیت باید پذیرفت که شانس قهرمانی پرسپولیس از تراکتوری که نزدیک‌ترین رقیب سرخ‌هاست، تا حد زیادی بیشتر است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------