آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

ورود 90 به پرونده استقلال/شاهکار جدید فدراسیون؛ نامه فیفا تحریف شد!



  اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, استقلال

عادل فردوسی پور به بررسی ابعاد مختلف پرونده محرومیت تیم استقلال پرداخت.

 به گزارش خبرآنلاین؛‌ پرونده جنجالی باشگاه استقلال در فیفا و بحث محرومیت این تیم در پنجره زمستانی نقل و انتقالات یکی از سوژه های داغ برنامه نود بود و عادل فردوسی پور به بررسی علل این ماجرا پرداخت. عادل شیحی هافبک فصل قبل تیم استقلال با شکایت از این تیم به فیفا خواستار دریافت طلب خود به مبلغ 47 هزار دلار بوده است. اما باشگاه استقلال هیچ توجهی به تذکرات و اخطار های فیفا نمی کند و در نتیجه کمیته انضباطی فیفا حق را به شیحی می دهد و باشگاه استقلال را از انجام هرگونه فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم می کند.

 

در همین راستا امیر خسروی عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال پشت خط برنامه نود آمد و در مورد این اتفاق توضیحاتی را ارائه کرد. طبق ادعای فردوسی پور فدراسیون فوتبال نامه ارسال شده توسط فیفا را به اشتباه ترجمه کرده و به صورت تحریف شده در اختیار باشگاه استقلال قرار داده و به همین جهت مسئولین این باشگاه هیچ گونه اطلاعی از محرومیت خود نداشته اند در حالی که این محرومیت ماه قبل به آن ها ابلاغ شده بود.

 

به همین جهت هم باشگاه استقلال اقدام به جذب آندرانیک تیموریان و امضای قرارداد با روزبه چشمی کرد در حالی که به هیچ عنوان این اقدام آن ها قانونی نبود زیرا نمی توانستند از این دو بازیکن استفاده کنند و در صورت انجام این کار بازی های خود را با نتیجه 3-0 بازنده می شدند. فردوسی پور همچنین ادامه داد: «وقتی که استقلال سرور جباروف را به خدمت گرفت چون او بازیکنی خارجی بود و کارت بازی اش باید از طریق سیستم TMS صادر می شد استقلالی ها به محرومیت خود از طرف فیفا پی بردند وگرنه آن ها هرگز از این امر اطلاع نمی یافتند و مثلا اگر آندو را مقابل السد بازی می دادند بازی 3-0 به نفع حریف می شد و یک آبروریزی ملی رقم می خورد.»

 

در این راستا و در مورد علل اشتباه فدراسیون فوتبال در ترجمه نامه فیفا و یا علت تحریف مضمون نامه امیر خسروی توضیحاتی را ارائه کرد که برای فردوسی پور و البته افکار عمومی قانع کننده نبود. همچنین مشخص شد بحث ترجمه این نامه بر عهده کسرایی دیگر عضو کمیته بین الملل فدراسیون بوده که الان در ایران نیست. عادل در جمع بندی این بحث گفت: «نمی شود گفت فقط فدراسیون مقصر بوده بلکه باشگاه استقلال مقصر بوده که پول شیحی را نداده است.» 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------