آشتیانی: پرسپولیس تلنگر لازم داشت اما نه در دربی/ اعتماد به نفس بیش از حد باعث باخت بود



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,آشتیانی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس لازم داشت این تلنگر و ضربه را بخورد اما ایکاش این اتفاق در دربی نمی‌افتاد.

ابراهیم آشتیانی در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره باخت تیم پرسپولیس در دربی 84 گفت: من خودم تعداد زیادی دربی بازی کردم و شرایط این بازی را می‌دانم. در این بازی هیچ گاه شرایط فنی قبل از مسابقه مهم نیست و زمان ما هم شرایط همین بوده است. پرسپولیس دیروز از نظر روحی روانی آماده بازی نبود و باید بدانیم که انگیزه زیاد داشتن یا اعتماد به نفس بالا مثل یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. به نظر من بازیکنان پرسپولیس دیروز اعتماد به نفس زیادی داشتند و فکر می‌کردند خیلی راحت دربی را می‌برند.

 

وی ادامه داد:‌ به نظر من یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های پرسپولیس روز گذشته انجام شد و هیچ کدام از بازیکنان شرایط خوبی نداشتند و نتوانستند قدرت فنی خودشان را در زمین پیاده کنند. بابت برد استقلال در بازی دیروز متأسف هستم چرا که هواداران توقع زیادی داشتند که این بازی با برد پرسپولیس همراه باشد. خود من هم پیش‌بینی می‌کردم پرسپولیس برنده باشد اما اشتباهات زیاد در این بازی باعث شد که بازنده باشیم. بدترین حالت زمانی است که یک تیم در شرایط حمله است و بازیکنان توپ را لو می‌دهند. چون در این شرایط تعداد مدافعان در زمین کم است. دیروز هم محسن مسلمان پاس اشتباه می‌داد که همان پاس اشتباه منجر به گل سوم استقلال شد چون در آن صحنه مهاجم استقلال با مدافع پرسپولیس تک به تک بود.

 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه از نظر شما اشتباهات برانکو در این بازی چه بوده است، تصریح کرد: اعتقاد دارم برانکو بهترین مربی حال حاضر شاغل در فوتبال ایران است اما به هر حال او هم در این بازی اشتباهاتی داشت. دربی برای مردم بسیار مهم است و او نباید احمدزاده را در پست دفاع چپ می گذاشت. من خودم دفاع کنار بازی کرده‌ام و یک مدافع کناری 80 درصد باید به فکر دفاع باشد و 20 درصد به حمله فکر کند اما احمدزاده فقط نفوذ می کرد و پشتش خالی بود که همین مسئله باعث شد گل دوم و سوم را بخوریم. او حتی می‌توانست در پست‌های دیگر از بازیکنان دیگر استفاده کند اما با این همه به نظرم پرسپولیس امسال قهرمان لیگ خواهد شد هر چند که برای حضور در آسیا باید این تیم تقویت شود. باید یک بازی‌ساز، یک مهاجم و یک دفاع بی‌نقص به پرسپولیس اضافه شود. 

 

آشتیانی در پایان تصریح کرد: به نظرم برای پرسپولیس لازم بود که ضربه و تلنگری بخورد اما دوست نداشتم این ضربه در دربی باشد چون به هر حال دربی برای همه ما مهم است. ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد اما در جام جهانی 2010 در همان مرحله گروهی حذف شد. من دوست داشتم پرسپولیس اگر قرار است تلنگری بخورد در بازی‌های دیگر باشد نه در دربی.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------