آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

برانکو : بازی با سپاهان هم دربی است/ ربات داشتم به استقلال نمی‌باختم!



  اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی, برانکو

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه گروه این تیم در آسیا گروه مرگ است، بعضی از انتقادات برای شکست مقابل استقلال را مغرضانه دانست و گفت: اگر به جای بازیکن ربات داشتم در دربی نمی‌باختم!

به گزارش مهر، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان در هفته بیست و دوم لیگ برتر که بعدازظهر امروز چهارشنبه در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: ما فردا دربی سوم را پیش رو داریم. خودتان می دانید این بازی به اندازه دربی با استقلال برایمان مهم است.

 

وی افزود: با وجود اینکه هم ما و هم سپاهان هفته قبل باخته ایم، هر دو تیم دنبال ترمیم شکست هستیم. این دومین باخت ما در لیگ بود و طبیعی است که برای همه ما سخت بود چون بازی با استقلال شرایط خاص و اهمیت ویژه ای دارد. 

 

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان ما یک مقدار ناراحت و غمگین هستند اما به همین ترتیب خیلی سریع به وضعیت فعلی برگشته اند و با برد در بازی با سپاهان به شرایط عادی بر می گردند.

 

برانکو با بیان اینکه به جز کمال کامیابی نیا محروم پرسپولیس مشکل دیگری ندارد خاطرنشان کرد: شکست مقابل استقلال مانعی برای حضور پرقدرت برابر سپاهان نیست. سپاهان هم بازیکنان جدیدی مثل حسن زاده و جباروف گرفته است.

 

وی درباره وضعیت محمد انصاری گفت: انصاری امروز تمرین کرد و اعتقاد داریم فردا آماده است.

 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه نام سیدجلال حسینی را به عنوان محروم بازی فردا نبرد، گفت: برای محرومیت سیدجلال اعتراضی به فدراسیون نوشتیم و منتظر می مانیم تا ببینیم چه می شود.

 

برانکو در خصوص انتقاداتی که از پرسپولیس بعد از باخت به استقلال می شود، گفت: انتقادات که عادی ترین مسئله است و چیز عجیبی نیست بخصوص وقتی که بازنده می شوید. طبیعی است انتقادات این مواقع بیشتر به چشم می آید ولی بعد از بازی من داغدار بودم و نمی توانم ایرادی از بازیکنانم بگیرم. فوتبال همین است. یکسری آمار و ارقام به شما می دهم. در دربی ۷۲ درصد مالکیت توپ و ۸۰ درصد دقت پاس داشتیم. آنها پنج شوت به سمت دروازه داشتند که سه تای آنها در چارچوب بود و گل شد ولی ما ۱۶ شوت زدیم و ۵۷۰ پاس دادیم ولی پاس استقلال ۲۵۰ عدد بود. ما ۲۹۰ بار به منطقه یک سوم آنها نفوذ کردیم آنها ۶۰ بار. این برتری ما را نسبت به استقلال نشان می دهد ولی این موارد برای برد کافی نیست. بازی خوبی انجام دادیم مثل بازی با ذوب آهن که یک بر صفر باختیم.

 

وی تاکید کرد: ما هنوز صدر جدول هستیم و تمام این تلاشهایی که شده است، بازیکنان انجام داده اند و آنها استحقاق صدرنشینی را دارند. ما مقابل تراکتورسازی عالی بازی کردیم و بردیم. حالا هم باخته ایم و انتقاد هم می شود. هر روز سر تمرین هستم و بهتر از همه می بینم و وضعیت را می شناسم. طبیعی است همین حضور هر روز من دلیل بر عدم اشتباه من نخواهد بود اما در طول لیگ کارت زرد و قرمز و مصدومیت هم می آید. نیم فصل اول دو مصدوم شدید داشتیم که دست امید عالیشاه و بیرانوند شکست. وقتی این مسائل پیش می آید باید طور دیگر ترکیب را چید. خبرنگاران و پیشکسوتان در این شرایط حق دارند انتقاد کنند.

 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بعد از دو باخت در لیگ این انتقادات مغرضانه به نظر می آید، گفت: بله با نظر شما موافقم بخصوص اینکه الان در صدر جدولیم. ۱۰ امتیاز هم از استقلال و ۶ امتیاز از تراکتورسازی بیشتر داریم.

 

برانکو یادآور شد: در دربی در تمام فاکتورها برتر بودیم ولی فوتبال همین است. برای همین فوتبال جذاب است و این همه تماشاگر دارد. به همین خاطر است که بازیکنان حق ندارند جلوی هیچ تیمی شل بازی کنند. بارسلونا هم دیشب باخت ولی از این باخت درس عبرت می گیرد. پاریسن ژرمن هم تیم خوبی است. قبل از دربی هم گفته بودم استقلال تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد.

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه این تیم در قیاس با استقلال کمبودی ندارد ولی استقلال مشکلات محرومیتی داشت و از بازیکنان جوان استفاده کرده و همین مسئله انتقاداتی را در بازی بعضی از بازیکنان در پی داشته است، گفت: ضعف همیشه خواهد بود بخصوص وقتی که بازی را ببازی. اگر خوب متوجه شده باشم منظور شما این است که باید انصاری را از بازی بیرون می کشیدم؟

 

وی درباره اینکه فرشاد احمدزاده در پست دفاع چپ جواب نداده بود، گفت: احمدزاده مقابل تراکتور در همین پست خوب بازی کرد. هرچند ایران پوریان مصدوم بود ولی بازیکنان خوب دیگری بودند. به خاطر ایران پوریان نبود که آن بازی را بردیم. 

 

برانکو تصریح کرد: می دانستیم استقلال در نیمه دوم عقب می کشد. من دیدگاه خاص خودم را دارم. پرسپولیس سعی می کند در کنار سه امتیاز با بازی زیبا برای هوادارانش شادی بیاورد. نتیجه آن این است که در هر بازی ۷۰ هزار تماشاگر می آید و هفت، هشت ملی پوش داریم. حالا یک بازی را باخته ایم و احتمالا باز هم خواهیم باخت و آخرین بار هم نیست. لیگ ایران متعادل است. ذوب آهن به صبا باخت. سپاهان به ماشین سازی باخت. همه گزینه ها باز است. وقتی در دربی یک بر صفر جلو بودیم اگر طارمی آن ضربه را گل می کرد شرایط فرق می کرد. 

 

وی در خصوص اینکه گفته محمد انصاری با دفع اشتباه توپهایش مقصر باخت دربی بود، با کنایه گفت: اگر به جای بازیکن ربات داشتم آن موقع بازی را نمی باختم! اینها بازیکن و انسان هستند و آن بازی هم دربی و سراسر هیجان بود. انسان در این بازی ها اشتباه می کند و درصد اشتباهات بالا می رود. بهرحال همیشه یک نفر مقصر است. راحتترین کار این است که با انگشت، مقصران را نشان بدهیم. نمی خواهم توجیه کنم. سعی می کنیم اشتباهاتمان را برطرف کنیم تا به حداقل برسد. اگر ربات بودیم آن موقع همه مسابقات صفر - صفر می شد چون هیچکس اشتباه نمی کرد.

 

سرمربی پرسپولیس درباره غیبت محسن ربیع خواه و اینکه از این بازیکن زیاد انتقاد می شد در حالی که در این چند هفته جایش در ترکیب پرسپولیس خالی بود، گفت: ربیع خواه مظلوم واقع شد و خیلی از این بازیکن انتقاد می شد در حالی که اشتباه نداشت. خوشبختانه ربیع خواه سالم است و خودش را در تمرینات خوب نشان می دهد. او در بهبود خودش بسیار تلاش کرد و سختکوش بود و به احتمال زیاد فردا بازی خواهد کرد.

 

برانکو درباره جدایی بازیکنان اوکراینی پرسپولیس هم تصریح کرد: این توافق بین باشگاه و بازیکنان بود. درمورد این ماجرا خیلی صحبت شده است ولی بهرحال داستان دو طرف دارد. یکطرف بازیکن و یکطرف باشگاه. 

 

وی در پاسخ به این سئومال که آیا باشگاه نظر شما را درباره جدایی این بازیکنان پرسید؟ گفت: بله پرسید.

 

«اگر بازیکنان اوکراینی خوب بودند چرا رفتند و اگر بد بودند چرا آمدند؟« برانکو در پاسخ به این سئوال، گفت: این چیز عجیبی نیست. اینجا منافع تیم و بازیکنان مطرح است. آنها بازیکنان استاندارد و فیکس ما نبودند. طبیعی است که این بازیکنان هم به منافع خودشان یعنی بازی کردن فکر می کردند تا عمر ورزشی خود را ادامه بدهند.

 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا این تصمیم به سود تیم بود؟ تصریح کرد: این بازیکنان با توافق دو طرف رفتند. هر دو طرف راضی بودند؛ هم باشگاه و هم بازیکنان.

 

برانکو در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود در طول لیگ به جای اوکراینی ها به بازیکنان جوان بازی می داد تا کسب تجربه می شد و پرسپولیس در این مقطع لیگ با کمبود بازیکن مواجه نمی شد؟ خاطرنشان کرد: بله باید به بازیکنان جوان هم میدان داد. واقعیت این است که اوکراینی ها خیلی برای ما بازی نکردند. از طرف دیگر باشگاه هم باید نتیجه می گرفت. نهایتا بازیکنان جوان زیادی برای بازی فرصت پیدا کردند. همچنان هم با توجه به فرصتهایی که داریم از جوانها استفاده می کنیم. ضمن اینکه همیشه نمی شود به یکباره جوانها را داخل زمین گذاشت. ما بازیکنان جوان دیگری هم داریم که کم کم به قدرت بازیگری می رسند.

 

وی در خصوص احکام کمیته انضباطی برای باشگاه پرسپولیس و محرومیت سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا هم تاکید کرد: جریمه کمال برای من واضح نیست. چون وقتی یک نفر جریمه می شود بلافاصله اعلام می شود. سیدجلال را هم نمی دانم چرا محروم شد.

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص درگیری بین مهدی طارمی و محسن مسلمان بعد از پایان دربی، تذکر کمیته انضباطی به خاطر این درگیری و اینکه آیا نگران نیستید با این مباحث در بحث پاسکاری بازیکنان مشکلی پیش بیاید؟ گفت: نمی دانم درگیری برای چه بوده است ولی زمان بازی این دو نفر مشکلی با هم نداشتند. نمی دانم چرا باید آنها را جریمه کرد؟ مگر کسی در رختکن بوده و دیده که حالا این بازیکنان جریمه شده اند؟

 

در این هنگام خبرنگاران برای برانکو توضیح دادند که ماجرای درگیری این بازیکنان چه بوده است و این اتفاق خارج از رختکن و در زمین رخ داده بود. برانکو گفت: اینها مباحث داخلی ماست. نمی دانم چرا به آن می پردازند. 

 

برانکو در خصوص ارزیابی اش از شرایط پرسپولیس در آستانه لیگ قهرمانان آسیا گفت: قبلا گفته بودم که چهار دربی پیش رو داریم یعنی بازی با تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و الهلال. الهلال بهترین تیم عربستان است و یکی از بهترین تیم های آسیا. گروه سختی در آسیا داریم که در کنار الهلال، تیم الریان را داریم که سال گذشته قاطعانه قهرمان لیگ قطر شد. همچنین الوحده یکی از باشگاه های بزرگ امارات در گروه ماست. می دانیم کار سختی داریم. آنها هم کار ساده ای ندارند.

 

وی درباره اینکه آیا می شود به گروه پرسپولیس لقب گروه مرگ را داد، گفت: بله گروه ما گروه مرگ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------