عجیب آمدند و عجیب‌تر رفتند!



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی,پرسپولیس

خریدهای اوکراینی در روز مبادا هم به کار پرسپولیس نیامدند.

 به گزارش  دنیای اقتصاد؛«همه چیز درمورد آنها عجیب و پر ابهام بود از نحوه خرید و آمدن‌شان به پرسپولیس که بعد از یک اردو در اوکراین اتفاق افتاد تا نحوه جدایی. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بعد از پایان مهلت نقل و انتقالات و در حالی‌ که فشارها در خصوص خرید دو بازیکن اوکراینی فروکش کرده بود و پرسپولیسی‌ها هم سرمست از درخشش ستاره‌های داخل زمین تقریبا بی‌خیال بنجل‌های روی نیمکت تیمشان شده بودند، ناگهان خبر برسد که این بازیکنان فسخ کرده و ایران را ترک می‌کنند. با این حال این اتفاق رخ داد و ۲۴ ساعت بعد از داربی اوکراینی‌ها رفتنی شدند.

 

یک ادعای عجیب

مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد بازیکنان اوکراینی زودتر از این‌ فسخ نشد تا باشگاه بتواند جای آنها بازیکن جدید به خدمت بگیرد، نکته عجیبی را مطرح می‌کند و آن این که این بازیکنان نه به انتخاب باشگاه پرسپولیس بلکه به انتخاب خودشان این تیم را ترک کردند: «بازیکنان اوکراینی وقتی دیدند بازی به آنها نمی‌رسد و پیشنهادی هم از اوکراین دارند، تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفتند. مورد دیگر این که ما در صورت نیاز به جذب بازیکن که به خواسته کادر فنی انجام می‌گیرد، با بودن اوکراینی‌ها هم در لیست‌مان جا داشتیم.»

 

این توضیح ابهام عجیبی دارد و آن این که چگونه ممکن است ناگهان یک باشگاه در اوکراین حاضر شده باشد، دو بازیکنی که نیم‌فصل را اصلا بازی نکرده‌اند، بخرد؟ آن هم هر دو با هم؟ آنها دو پست کاملا متفاوت دارند و حالا به‌ عنوان بازیکن آزاد می‌توانند تیم جدید خود را انتخاب کنند و کمتر پیش می‌آید که ناگهان یک تیم دو بازیکن با این شرایط را با هم بخرد.

 

این وسط خواست باشگاه پرسپولیس که هم‌اکنون با بحران دفاع وسط مواجه است، چه می‌شود؟ به‌ نظر می‌رسد آنها به خواست خودشان آمدند و حالا با خواست خودشان هم در حال رفتن هستند. این دو بازیکن نیم‌فصل روی نیمکت نشستند به این امید که شاید جایی گره از کار پرسپولیس باز کنند. برانکو هم با اصرار چنین القا کرد که آنها بازیکنان به‌درد بخوری هستند و در روز مبادا به کار خواهند آمد. روز مبادا اتفاقا پیش آمد اما درست در همان روزی که ناگهان با آنها فسخ شد. با مصدومیت محمد انصاری و محرومیت سیدجلال حسینی پرسپولیس دیگر در بازی این هفته مقابل سپاهان عملا دفاع وسط تخصصی ندارد. این در شرایطی است که یکی از این اوکراینی‌ها می‌توانست جای خالی آنها را پر کند اما دیگر دست پرسپولیس از بازیکنانی که اندازه یک فصل به آنها پول داد و به‌ خاطر ناکارآمد بودنشان سرکوفت شنید، کوتاه است.

 

پرسپولیس تاوان می‌دهد؟

این که بازیکنان بی‌کیفیت اوکراینی در عرض ۴۸ ساعت و آن هم در بین چند گزینه خارجی و بعد از اردوی سرخپوشان در اوکراین سر از این تیم درمی‌آورند، مسلما عجیب است. در آن مقطع برانکو رالف سئونتینس، آقای گل لیگ یک هلند را که کیفیت بالایی داشت برای تیمش نخواست و وقتی کارنامه این بازیکن با پریمیف و یانسکی مقایسه شد، خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که جذب بازیکنان اوکراینی آن هم با آن ناآمادگی مسائل پشت‌ پرده داشته است. مسائلی که رسانه‌ها در همان مقطع از آن پرده برداشتند اما نه برانکو پذیرفت انتخاب‌های غلطی داشته است و نه مسوولان باشگاه پرسپولیس زیر بار این خرید‌های اشتباه خود رفتند. به هر حال خرید‌های گران‌قیمت و کم‌مصرف پرسپولیس از این تیم جدا شدند تا باز هم این سوال پیش بیاید که آیا قرار است یک پرونده قضایی دیگر از شکایت خارجی‌ها به دیگر پرونده‌های پرسپولیس اضافه شود؟

 

اتفاقی که مدیر روابط‌ عمومی باشگاه فعلا آن را رد می‌کند. پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «بازیکنان اوکراینی قراردادشان را به‌ طور کامل با باشگاه فسخ کردند و حتی برگه تسویه حساب آنها نیز صادر شد تا هیچ نگرانی بابت این بازیکنان برای این که بخواهند به فیفا شکایت کنند، وجود نداشته باشد.» این وعده‌ای است که حتی رویانیان هم در زمان جدایی خوزه، سرمربی اخراجی تیمش داده بود اما کیست که نداند حالا یک پرونده چند میلیاردی روی میز فیفا است که هر لحظه و به شکل مداوم خبرها در خصوص آن و احتمال محرومیت سنگین پرسپولیس بیشتر و بیشتر می‌شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------