علیرضا جهانبخش: بال راست نه، مقابل لیون هافبک نفوذی‌ام



لیون، فکر و ذکر این روزهای علیرضا جهانبخش است. آن هم بعد از برد دلچسب مقابل هیرنفین و البته موفقیت در کری خوانی با رضا قوچان نژاد.

 به گزارش ایلنا، همه اینها انگیزه‌ای برای جهانبخش است. برای او که می‌خواهد در لیگ اروپا خودی نشان بدهد و با آلکمار به موفقیت برسد. حتی مقابل تیمی چون لیون که انواع و اقسام ستاره‌ها نظیر رافائل، دیپای و لاکازته را در اختیار دارد. او آماده است، آماده این نبرد بزرگ. این را در مصاحبه‌اش می‌گوید و بارها درباره‌اش حرف می‌زند.

 

آلکمار دوباره هیرنفین را برد و تو باز هم مقابل رضا قوچان نژاد پیروز شدی. انگار داری تمام کری‌ها با گوچی را می‌بری.

 قبل از بازی رضا را دیدم. گفت این بازی در خانه خودمان است و نمی‌گذاریم قسر در بروید. من هم گفتم آخر بازی می‌بینیم چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. نیمه اول دو موقعیت صد در صد را از دست دادیم. نیمه دوم جبران کردیم و دو گل به ثمر رساندیم. گلی که قوچان نژاد به ثمر رساند هم نتوانست کمکی به هیرنفین کند تا ما در نهایت سه امتیاز ارزشمند این بازی را به دست بیاوریم.

 

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , علیرضا جهانبخش

 با رضا صحبت کردم. خودش هم گفت بازی قبل خوب بودیم اما این بازی نه. من هم گفتم ببخشید که دو بار شما را بردیم.

 

تو دو، سه سال کنار قوچان نژاد در تیم ملی بازی کرده‌ای و خیلی خوب او را می‌شناسی. آیا مقابل هیرنفین، این شناخت را به کادر فنی آلکمار انتقال دادی؟

 به کادر فنی نه اما بازیکنان چرا. بخصوص مدافعان آلکمار که درباره رضا بارها از من سوال کردند و من هم اطلاعاتی را که در مورد او داشتم به هم تیمی هایم دادم.

 

به نظر می‌رسد شکست هیرنفین در خانه کار مشکلی است.

 خیلی. امتیاز گرفتن از هیرنفین، آن هم در خانه واقعا دشوار است. این تیم متعلق به شمالی‌ترین نقطه هلند است و ما برای حضور در ورزشگاه هیرنفین با ماشین سفر کردیم و چند ساعت طول کشید تا به آنجا برسیم. جدا از این، هیرنفین در خانه فوق‌العاده بازی می‌کند و حتی برای تیم‌های پر ستاره هلند نظیر پی اس وی، فاینورد و آژاکس هم یک رقیب جدی به شمار می‌رود. برای همین این برد خیلی به ما چسبید و واقعا به سه امتیاز آن نیاز داشتیم.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , علیرضا جهانبخش

این مسافت، شاید یکی از دلایلی است که کمتر رضا قوچان نژاد را در هلند ببینی؟

 دقیقا. فاصله شهرهایمان حدود دو ساعت است، شاید هم کمی بیشتر. به همین دلیل کمتر فرصت می‌کنیم یکدیگر را ببینیم. فقط از طریق تلفن یا پیامک با هم در ارتباط هستیم و احوال هم را می‌پرسیم.

 

تو در هلند هستی و از شرایط خبر داری. به نظرت قوچان نژاد می‌تواند آقای گل اردی ویژه شود؟

 چرا که نه. رضا مقابل آلکمار هم گل زد و فاصله‌اش را با یورگنسن کم کرد. الان او انگیزه فراوانی دارد تا به این افتخار دست پیدا کند. اگر رضا در این سطح بتواند به عنوان آقای گلی برسد قطعا به سودش خواهد بود. این عنوان می‌تواند سکوی پرتاب او به تیم‌های بزرگتر باشد. هر چند هیرنفین هم فوق‌العاده نتیجه گرفته، بین 5 تیم بالای جدول حضور دارد و ادامه بازی در این تیم هم می‌تواند اتفاق خوبی برای رضا باشد.

 

برای بازی با لیون چه برنامه‌ای دارید؟ حتما می‌دانید که این تیم جزو قدرتمندترین تیم‌های حاضر در مرحله حذفی لیگ اروپا است؟

 ما برای دو هفته متوالی در لیگ هلند شکست خوردیم اما برد در خانه هیرنفین باعث شده تا بازیکنان ما انگیزه بگیرند و با روحیه بالا برای بازی با لیون آماده شوند. به این انگیزه نیاز داشتیم تا بازی رفت مقابل لیون را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

حتما می‌دانی که لیون از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا آمده و تیم شناخته شده و گردن کلفتی است؟

 همه اینها را می‌دانیم اما آلکمار نیز حریف دست و پا بسته‌ای برای لیون نیست. لیون را آنالیز کرده‌ایم. این تیم پرستاره است، بخصوص در فاز تهاجمی. بازیکنانی نظیر لاکازته که در لوشامپیونه 20 گل به ثمر رسانده یا ممفیس دیپای که از منچستر یونایتد به این تیم آمده در ترکیب لیون حضور دارند و همین کار ما را کمی دشوار می‌کند. البته نقاط ضعف و قوت این تیم را می‌دانیم و این شانس را داریم تا در خانه، لیون را شکست بدهیم.

 

دفاع چپ لیون را می‌شناسی و می‌دانی باید مقابل کدام بازیکن بازی کنی؟

 من مقابل لیون بال راست نیستم. مربی آلکمار قصد دارد از من، پشت سر تک مهاجم استفاده کند. این تصمیمی است که ون در بروم گرفته و من هم تلاش می‌کنم تا در پست جدید بهترین بازی‌ام را انجام بدهم.

 

پس باید با هافبک دفاعی لیون روبه‌رو شوی؟

 هافبک دفاعی تیم، کاپیتان لیون هم هست. بازیکنی به نام ماکسیم گونزالونز که چند فصلی است برای این تیم بازی می‌کند.

 

چقدر امید داری که لیون را شکست بدهید و به مرحله بعد صعود کنید؟

 خیلی امید دارم. شرایط آلکمار فوق‌العاده است. بخصوص بعد از برد مقابل هیرنفین. انگیزه داریم اما سد محکمی روبریمان است.

 

حتما این را می‌دانی که لیون در لیگ فرانسه تیم چهارم جدول است. پس خیلی بازی دشواری هم پیش رو ندارید.

 

 این دلیل نمی‌شود که بخواهیم لیون را تیم ساده‌ای فرض کنیم. این تیم در لیگ فرانسه کمی بدشانسی آورده، بخصوص در چند بازی قبل. کلا اما تیم فوق‌العاده‌ای است. تیمی که اگر شکستش بدهیم موفقیت بزرگی به دست می‌آوریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------