آخرین وضعیت محرومیت مهاجم پرسپولیس/ فدراسیون در انتظار پاسخ AFC



  اخبارورزشی  ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس

فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس منتظر پاسخ کنفدراسیون آسیا برای مشخص شدن تکلیف مهاجم سرخپوشان برای دیدار برابر نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

به گزارش مهر، درحالی که تیم فوتبال پرسپولیس خود را برای برگزاری اولین دیدارش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان آماده می کند هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این تیم می تواند از مهدی طارمی استفاده کند یا خیر.

 

مهدی طارمی بهترین گلزن سرخپوشان از فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا محرومیتی داشته که باید در اولین مسابقه باید این محرومیت را پشت سربگذارد. در این میان عنوان شده که به خاطر تغییر قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن مشکلی برای همراهی سرخپوشان ندارد. با این حال هنوز ابهاماتی در این مورد وجود دارد و مشخص نیست این جریمه باید اعمال شود یا طبق قانون جدید نیاز به اعمال آن نیست. 

 

باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا بتوانند با استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا این ابهام را برطرف کنند اما در فاصله دو روز تا برگزاری دیدار سرخپوشان ایران و الهلال عربستان هنوز تکلیف بازی مهدی طارمی به طور دقیق مشخص نشده است.

 

هوشنگ نصیر زاده درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در رابطه با محرومیت طارمی اشتباه از سوی AFC رخ داده است گفت: طبق قانونی که در ماه « می» ۲۰۱۵ وجود داشت، طبق بند ۳۸ بازیکنی که در مسابقات آسیایی اخراج شده، باید محرومیتش را بعد از اینکه تیمش از گردونه مسابقات خارج شد، در اولین مسابقه رسمی تیمش پشت سر بگذارد که طارمی این محرومیت را در بازی با پدیده سپری کرده است.

 

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ مقررات این ماده ۳۸ عوض شد و بازیکن باید در همان مسابقات قاره ای محرومیتش را سپری کند. دبیر کل AFC نیز این موضوع را به ۴۶ کشور رسما اعلام کرد اما این موضوع شامل حال طارمی نمی‌شود چرا که او در آن زمان محرومیتش را پشت سر گذاشته است. بر همین اساس این اشتباه از سوی AFC رخ داده است.

 

نصیرزاده خاطر نشان کرد: ما نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم و مستندات اینکه طارمی محرومیتش را پشت سر گذاشته برای آنها ارسال کردیم. با توجه به اینکه امروز این نهاد تعطیل است، فردا دوشنبه منتظر جواب رسمی آنها هستیم.

 

وی افزود: حتی تلفنی با مسئولان AFC صحبت هایی را در این ارتباط انجام دادیم که آنها نیز این موضوع را قبول کردند. به نظر نمی‌رسد که طبق مستندات، طارمی با مشکلی برای همراهی پرسپولیس مواجه شود چرا که آنها اطلاع نداشتند طارمی محرومیتش را پشت سر گذاشته است.

 

احمدرضا براتی رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: زمانی که طارمی محروم شد، قانون آن زمان این بازیکن را از اولین مسابقه رسمی محروم کرد چرا که آن قانون بازیکن را از اولین مسابقه رسمی محروم می‌کرد اما قانون تغییر کرده و طبق قانون جدید بازیکن در همان مسابقات قاره ای محروم است. این قانون جدید به خاطر اینکه طارمی محرومیتش را سپری کرده شامل حال وی نمی‌شود.

 

به گزارش مهر، با وجود این اظهار نظرها و اتفاقاتی که برای محرومیت فوتبال ایران رخ داده است، مسئولان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون برای استفاده از طارمی مردد هستند و در انتظار پاسخ نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند بود تا در صورت بازی کردن طارمی مشکلی برای پرسپولیس بوجود نیاید.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------