عملکرد قابل قبول پرسپولیس و ذوب آهن در مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,پرسپولیس

ذوب آهن و پرسپولیس فردا در حالی بازی‌های خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را شروع می‌کنند که در ادوار گذشته عملکرد خوبی از نظر صعود به مرحله حذفی این مسابقات را از خود به جا گذاشته‌اند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن ایران فردا در نخستین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود می‌روند. در این روز، پرسپولیس با الهلال عربستان و ذوب آهن با العین امارات رو به رو خواهند شد.

 

لیگ قهرمانان‌ آسیا از ۹ سال پیش به شکل امروز خود در آمد و در طول این چند سال، پرسپولیس ۴ بار و ذوب آهن ۳ بار موفق به حضور در دور گروهی شده‌اند. البته ذوب آهن یک بار هم به مرحله پلی آف رسید که در این دور مغلوب استقلال و حذف شده بود.

 

پرسپولیس در طول ۴ دور گذشته، ۳ بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده‌ اما در هر سه بار در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است. 

 

ذوب آهن نیز با ۱۰۰ درصد صعود به مرحله حذفی این مسابقات موفق‌ترین نماینده ایران محسوب می‌شود و در این سه دور در مراحل فینال، یک چهارم نهایی و یک هشتم نهایی مقابل رقبای خود شکست خورده‌ است.

 

* عملکرد پرسپولیس

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مجموع ادواری که در این مسابقات حاضر شده‌اند، ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و ۷ شکست را تجربه کرده‌اند. 

سال ۲۰۱۵ 

دور گروهی: ۴ برد و ۲ شکست / یک هشتم نهایی: یک تساوی و یک شکست

سال ۲۰۱۲

دور گروهی: ۳ برد، ۲ تساوی، ۱ شکست/ یک هشتم نهایی: یک شکست

سال ۲۰۱۱

دور گروهی: یک برد، ۲ مساوی، ۳ باخت

سال ۲۰۰۹

دور گروهی: ۲ برد، یک مساوی، یک باخت/ یک هشتم نهایی: یک باخت

* عملکرد ذوب آهن

ذوب آهن در طول ۴ دوره‌ای که به این مسابقات راه یافته، یک بار در دور پلی آف و ۳ بار هم در مراحل حذفی مسابقات حضور یافته که حاصل آن ۱۷ برد، ۷ مساوی و ۶ شکست بوده است.

سال ۲۰۱۶

دور گروهی: ۴ برد، ۲ مساوی/ یک هشتم نهایی: یک مساوی، یک باخت

سال ۲۰۱۲

پلی آف: یک شکست

سال ۲۰۱۱

دور گروهی: ۴ برد، یک باخت، یک مساوی/ یک هشتم نهایی: یک پیروزی/ یک چهارم نهایی: یک مساوی، یک باخت

سال ۲۰۱۰

دور گروهی: ۴ برد، یک باخت، یک مساوی/ یک هشتم نهایی: یک برد/ یک چهارم نهایی: یک برد، یک مساوی/ نیمه نهایی: ۲ برد/ فینال: یک باخت

 

دو نماینده ایران که فردا به میدان خواهند رفت،‌ جزو نمایندگان ایران در دور گروهی بوده‌اند و امسال هم دو تیم نسبتا در شرایط خوبی قرار دارند و باید دید در پایان ۶ دیدار مرحله گروهی می‌توانند به مراحل بالاتر صعود کنند یا نه.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------