گزارش کامل برنامه نود (95.12.02)با پنالتی جنجالی!



  اخبار  ورزشی,خبرهای  ورزشی ,برنامه نود

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته نود بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد و اشاره‌ای به پنالتی‌های ریسکی و جذاب در فوتبال ایران داشت.

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(دوم اسفند‌ماه) ساعت 22:45 آغاز شد که در آن به مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر، بازی‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا و فساد در فوتبال پایه استان تهران پرداخته شد؛ گفت‌وگو با علیرضا منصوریان و مرتضی کرمانی‌مقدم از دیگر بخش‌های این برنامه بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

نظرسنجی برنامه نود

مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین «محمد ابراهیمی»، «سروش رفیعی»، «گادوین منشا» و «امید نورافکن» یک نفر را به‌عنوان بهترین بازیکن بهمن ماه انتخاب کرده و پیامک کنند.

 

 آنچه در برنامه نوددیشب مشاهده  کردید:

 

- یک پنالتی جنجالی و تاریخی و یادآوری پنالتی‌های عجیب ایران

- ماجرای بازیکنی که با شاهکار هیأت فوتبال تهران در 13 سالگی بالغ شده است و یک بازیکن دیگر که دو تاریخ تولد دارد.

- درگیری‌های شدید و خونین در لیگ دو که در شیراز اتفاق افتاده است.

 

* فولاد خوزستان 2 گسترش فولاد 2

نکات بازی

گلزنی ساسان انصاری بعد از 740 دقیقه

چهارمین تساوی دو تیم در تقابل‌های اخیر

ایوب والی با زدن چهارمین گل در این فصل، گلزن‌ترین مدافع میانی لیگ شانزدهم

 

- کنفرانس مربیان

امیربهمن خداکرم: دو بار جلو افتادیم اما متاسفانه با اشتباهات فردی در خط دفاعی آنها را از دست دادیم و فقط به یک امتیاز رسیدیم.

نعیم سعداوی: از این مسئله ناراحت هستیم که سه امتیاز را راحت از دست دادیم؛ بالاخره باید نتایجی که گرفتیم را جبران کنیم.

 

* پیکان 4 استقلال خوزستان 3

- نکات بازی

پُر گل‌ترین بازی فصل

پیکان تنها تیمی است که بازی 2 بر صفر باخته را برده است.

 

کنفرانس مربیان

مجید جلالی: نیمه اول شرایط زمین ما را فلج کرد اما در نیمه دوم خودمان را با این وضعیت وفق دادیم و توانستیم تاکتیک خود را در زمین پیاده کنیم.

سید سیروس پورموسوی: به تیم آقای جلالی تبریک می‌گویم چون بالاخره توانستند بازی باخته را ببرند؛ بچه‌های ما باید باهوش‌تر باشند و حرفه‌ای‌تر کار کنند چون باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم؛ روی گل‌های اول و چهارم خیلی راحت تسلیم شدیم.

 

* منصوریان: باخت به الاهلی در بهترین زمان بود

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود گفت: سعی کرده بودیم تمام آنالیزها را از الاهلی داشته باشیم؛ می‌دانستیم آنها تنها تیمی در حوزه خلیج فارس هستند که روی تمام ضربات ایستگاهی برنامه دارند؛ کادر فنی تلاش کرد از بازی قبل تاکنون برای هر بازیکن قسمت‌های خوب و مثبت حریف را بگوید تا دچار اشتباه نشوند.

 

او با بیان اینکه روی بحث ضربات آزاد الاهلی کار کرده بودیم، ابراز کرد: گفتیم باید روی این مسئله(ضربات ایستگاهی) توجه داشته باشیم چون آنها با همین روش نایب قهرمان آسیا شده بودند و ما نیز سال قبل در نفت اینطور شکست خورده بودیم.

 

سرمربی استقلال اضافه کرد: مقابل الاهلی خیلی خوب به بازی برگشتیم ولی در مبحث شرح وظایف خوب عمل نکردیم؛ با اینکه گفته بودیم امکان دارد روی ضربات آزاد گل بخوریم اما اینطور شد؛ در نیمه اول منطقی برخورد نکردیم اما بعد از گل تساوی هم دو موقعیت خوب داشتیم که استفاده نکردیم.

 

منصوریان با تاکید بر اینکه از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و از دست دادیم، اظهار کرد: اگر شرح وظایف را به درستی عمل می‌کردیم می‌توانستیم با نتیجه عادلانه یک بر یک بازی را تمام کنیم و حتی به نتیجه دلخواه و پیروزی برسیم اما در دو دقیقه پایانی گل خوردیم.

 

او درمورد عملکرد خوب مهدی رحمتی برابر الاهلی گفت: رحمتی مخصوصا روی ضربات خلیل احمد فوق‌العاده کار کرد و مهارهای خوبی داشت؛ برای بازیکنان و به ویژه روی گل دوم برنامه‌ریزی انجام داده بودیم و می‌دانستیم مربی آنها روی ضربات آزاد برنامه دارد ولی به همین تاکتیک تنبیه شدیم.

 

سرمربی استقلال عنوان کرد: اگر افق روشن برای استقلال در آسیا ترسیم کنیم، در بهترین زمان ممکن تیم ما باخت؛ این را نمی‌گوییم این باخت خیلی مثبت بود ولی جوانان ما امروز متوجه شدند اگر در حین بازی از خودشان مواظبت نکنند و حواس‌شان نباشد حتی در آخرین دقیقه حریف به آنها امان نمی‌دهد.

 

منصوریان تصریح کرد: این باخت طوری بود که خستگی را بر تن بچه‌های ما گذاشت ولی این شکست در بهترین زمان ممکن رخ داد؛ شاید در هفته‌های آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق می‌افتاد بیشتر به ضرر ما می‌شد.

 

او ادامه داد: به بازیکنان گفتم اگر می‌خواهیم از افتخار استقلال دفاع کنیم باید زحمت و تلاش بیشتری داشته باشیم؛ از عملکرد بچه‌ها در نیمه اول رضایت نداشتیم اما در نیمه دوم فوق‌العاده بودیم.

 

سرمربی استقلال درمورد بازی هفته آینده برابر التعاون عربستان گفت: باتوجه به اینکه امکانات و شرایط زمین در امارات خوب است تا روز هفتم در باشگاه ایرانیان دبی کارمان را انجام می‌دهیم و بعد از آن به عمان می‌رویم تا از التعاون عربستان میزبانی کنیم.

 

منصوریان اظهار کرد: با توجه به اینکه می‌دانستیم الاهلی وقتی عقب می‌افتد احتمالا آساموآ ژیان را می‌آورد، فرشید باقری و مجید حسینی را اضافه کردیم تا نیم‌نگاهی هم به ضد حملات و گلزنی داشته باشیم؛ فرشید باقری پیغام‌های خوبی در مسابقه گذشته که به میدان رفت به ما داشت که به همین دلیل او را به زمین فرستادیم؛ اگر برگردیم به عقب باز هم از سید مجید حسینی را استفاده می‌کنیم.

 

 * آنالیزی از بازی پُر گل پیکان و استقلال خوزستان پخش شد که در آن مهدی مومنی، امیرحسین صادقی، گادوین منشا و ... در عملکرد تیم‌هایشان عملکرد موثری داشتند.

 

* کارشناسی داوری با حضور خداداد افشاریان

- فولاد خوزستان و گسترش فولاد

 

خسوس روی انصاری خطا نکرد چون جایی برای

پنالتی به درستی برای فولاد گرفته نشد.

 

- پیکان و استقلال خوزستان

 

سیامک نعمتی به دلیل ضربه شدید به دانیال ماهینی باید اخراج می‌شد که داور به اشتباه اخطار هم نداد.

توپ به دست علایی برخورد کرد اما داور برای پیکان پنالتی نگرفت.

مهدی مومنی دایوینگ کرد و اخطار به او درست بود.

به درستی برای پیکان پنالتی گرفته شد.

اعلام پنالتی برای استقلال خوزستان درست نبود چون هیچ اتفاقی نیافتاد.

 

* پرسپولیس 2 سپاهان 1

نکات بازی

سپاهان با کسب 8 پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم لیگ برتر

سپاهان هشت پنالتی در این فصل به دست آورده که 6 بازیکن متفاوت آنها را زده‌اند.

پرسپولیس پس از 9 بازی در ورزشگاه خانگی گل خورد.

سپاهان سه بازی و 8 گل خورده که از این نظر بدترین خط دفاعی لیگ در سه هفته اخیر را داشته است.

پیروزی رفت و برگشت پرسپولیس برابر سپاهان پس از 43 سال

بیرانوند برای نخستین بار در این فصل در دو بازی پیاپی گل خورد.

سپاهان پنج بازی بدون برد.

پرسپولیس در هشت بازی اخیر خانگی به پیروزی رسیده است.

 

- کنفرانس مربیان

عبدالله ویسی: می‌توانستیم بازنده این مسابقه نباشیم و حتی به برتری برسیم؛ بدون اینکه پرسپولیس حتی یک موقعیت به غیر از دقیقه یک داشته باشد به برد دست پیدا کرد.

برانکو ایوانکوویچ: کنترل بازی را در دست گرفتیم؛ در یک برهه از زمان که جلو افتادیم ضعیف بودیم؛ مشخص بود چقدر جای سید جلال حسینی و کمال کامیابی‌نیا خالی است اما باز هم می‌گویم مهم‌ترین هدف ما برتری بود که به آن رسیدیم.

 

رضاییان: ریسک بزرگی برای زدن پنالتی کردیم

رامین رضاییان در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود درباره پنالتی جالب توجه برابر سپاهان که با همکاری طارمی زد، اظهار کرد: بعد از آنکه پنالتی مسی- سوارز را دیده بودم، خیلی دوست داشتم این کار را انجام دهم که با مهدی طارمی در میان گذاشتم ولی وقتی او شنید خیلی تعجب کرد اما برای‌اش جالب بود.

 

او ادامه داد: خیلی تمرین کردیم به این شکل پنالتی بزنیم  و منتظر فرصت بودیم؛ گفتیم در دربی این کار را حتی در دقیقه 92 انجام دهیم که اتفاق نیافتاد ولی با مهدی قرار گذاشتیم پس از دربی در هر مسابقه‌ای شد آن را انجام دهیم.

 

رضاییان اضافه کرد: قرار شد برابر سپاهان پنالتی را با کف پا پاس بدهم و مهدی(طارمی) آن را بزند که این ریسک را کردیم و توپ تبدیل به گل شد؛ لحظه‌ای که پشت پنالتی رفتم مهدی گفت پاس بدهم که قسم خوردم این کار را می‌کنم؛ خیلی خوشحال هستم که مهدی آن ضربه را گل کرد؛ امیدوارم این کارمان توهین به هواداران سپاهان و آقای ویسی نباشد.

 

این بازیکن پرسپولیس ابراز کرد: از آقای برانکو به دلیل انجام این کار معذرت‌خواهی کردیم چون اگر آن پنالتی گل نمی‌شد از همه بیشتر من متضرر می‌شدم؛ به تیم و هواداران بزرگ پرسپولیس تبریک می‌گویم که برابر سپاهان به پیروزی رسیدیم

 

* به مناسبت پنالتی عجیب پرسپولیس مقابل سپاهان که با همکاری مهدی طارمی و رامین رضاییان به ثمر رسید، تصاویری از پنالتی‌های جذاب سالیان اخیر از جمله پنالتی چیپ علی کریمی مقابل الهلال عربستان، مهدی طارمی برابر النصر عربستان، آرش برهانی مقابل پیام مشهد در آخرین هفته لیگ هشتم، مازیار زارع در دقایق آخر دربی و ... پخش شد.

 

 * کارشناسی داوری پرسپولیس و سپاهان

لی اولویرا روی مهدی طارمی خطا کرد و پنالتی و دادن اخطار به دروازه‌بان سپاهان درست بود.

پنالتی اول پرسپولیس به دلیل اینکه تعداد زیادی از بازیکنان دو تیم پیش از زده شدن ضربه به محوطه جریمه آمدند باید تکرار می‌شد.

اگر در لحظه زده شدن پنالتی تنها یک بازیکن پرسپولیس وارد محوطه جریمه می‌شد و مدافعان سپاهان به داخل محوطه جریمه نمی‌آمدند باید یک اخطار به آن بازیکن داده می‌شد و لازم بود داور یک ضربه آزاد برای سپاهان می‌گرفت.

حسین ماهینی با دست فرید کریمی را متوقف می‌کند ولی داور به سود سپاهان خطایی اعلام نکرد.

وحید امیری به دلیل تکل خشن روی پای طالب ریکانی باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت ولی داور به اشتباه چنین تصمیمی نداشت.

اعلام پنالتی به سود سپاهان و یک اخطار برای محمد انصاری درست و کافی بود.

پنالتی سپاهان هم مثل پرسپولیس باید تکرار می‌شد اما اینگونه اتفاق در تمام دنیا می‌افتد.

گرفتن دومین پنالتی برای پرسپولیس درست نبود و حاج‌صفی خطایی انجام نداد.

 

* ذوب‌آهن صفر استقلال تهران 2

نکات بازی

فرشید اسماعیلی 2 گل و 2 پاس گل

پنجمین برد پیاپی استقلال در لیگ که در هرکدام حداقل دو گل زده است.

استقلال بهترین خط حمله لیگ برتر

چهارمین کلین‌شیت پیاپی استقلال در بازی‌های بیرون از خانه

ذوب‌آهن برای نخستین بار درا ین فصل سه بازی پیاپی شکست خورد.

استقلال بهترین تیم نیم‌فصل دوم

 

- کنفرانس مربیان

سید مجتبی حسینی: ابتدای بازی باید به گل می‌رسیدیم ولی آنها از تک موقعیت‌هایشان استفاده کردند و صاحب برتری شدند.

علیرضا منصوریان: این قول را داده بودیم اگر شرایط بدنی بچه‌ها خوب شود نتایج خوبی می‌گیریم؛ جلوتر از مسئله تاکتیکی، موج همدلی و دوستی در تیم ما است و علاوه بر آن نشاطی از روی سکوها به تیم ما آمده که توانستیم به خواسته‌مان برسیم.

 

 

* آنالیزی از تیم استقلال در نیم‌فصل دوم پخش شد که در آن به نقش پُر رنگ هافبک‌های دفاعی این تیم به ویژه امید ابراهیمی در قطع کردن توپ، حضور در تمام مناطق زمین و موقعیت‌سازی او اشاره شد.

 

* یک آیتم برنامه نود به فساد در فوتبال پایه استان تهران ازجمله بازیکنی که با دو شناسنامه بازی می‌کند و همچنین تبانی در یک مسابقه پرداخته شد.

 

* کرمانی‌مقدم: گلزن روی دست پیوس نمی‌آید

مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود پیرامون حضورش در فوتبال به‌عنوان بازیکن اظهار کرد: در زمین‌های خاکی خیابان 30 متری جی در تیم بنیاد شهید بازی می‌کردم که مسابقه دوستانه‌ای با پرسپولیس داشتیم و دو گل زدم و علی آقا(پروین) از بازی‌ام خوشش آمد و من را به پرسپولیس بُرد.

 

او تاکید کرد: فرشاد پیوس خیلی مواقع به ما کمک می‌کرد و چارچوب را به خوبی می‌شناخت؛ گلزن روی دست او نیامده و نخواهد آمد.

 

کرمانی‌مقدم درمورد گلزنی‌اش به الهلال عربستان گفت: خیلی سخت می‌شد به آن الهلال گل بزنیم چون دروازه‌بان فوق‌العاده خوبی داشتند؛ روی کار تاکتیکی به آنها گل نزدیم؛ تیمی مثل آنها طی تمام سال‌های اخیر ندیده‌ام و زمان ما بهترین الهلال بود.

 

او درخصوص شرایط پرسپولیس فعلی اظهار کرد: پرسپولیس زیبا بازی می‌کند ولی نگران نیمکت‌اش هستم که خوب نیست؛ پرسپولیس در یارگیری ضعیف عمل کرد؛ در کل 14-13 بازیکن در پرسپولیس است و نیمکت ضعیفی دارد؛ پرسپولیس در سمت چپ خط دفاعی مشکل دارد و برای مثال اگر سید جلال حسینی یا مهدی طارمی نباشد این دو بازیکن جایگزینی ندارند.

 

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: در بین مهاجمان داخلی فوتبال مهدی طارمی را خیلی دوست دارم اما در بازی با سپاهان زدن آن پنالتی ریسک بود؛ اگر پرسپولیس یکی، دو گل جلو بود اشکالی نداشت ولی در آن شرایط کار خطرناکی صورت گرفت.

 

* بخش لژیونرها

السد با بهره‌مندی از مرتضی پورعلی‌گنجی و گلزنی او به برتری 7 بر صفر مقابل العربی رسید و به صدر جدول لیگ ستارگان قطر صعود کرد؛ رحیم زهیوی مهاجم ایرانی الشحانیه برابر الوکره دو گل به ثمر رساند؛ الاهلی در حضور 90 دقیقه‌ای پژمان منتظری به السیلیه باخت؛ مرحیه یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا پیگیری شد که آلکمار با بهره‌مندی از علیرضا جهانبخش و تک گل او از روی نقطه پنالتی، 4 بر یک در خانه به لیون باخت؛ روستوف برابر اسپارتاپراگ به برتری 4 بر صفر رسید که سردار آزمون یک دقیقه پس از تعویض شدن‌اش چهارمین گل تیم روسی را زد؛ کریم انصاری‌فرد در لحظات پایانی برای المپیاکوس مقابل عثمانلی اسپور بازی کرد که تیمش به تساوی بدون گل دست یافت؛ هیرنفین با استفاده از رضا قوچان‌نژاد به توئنته باخت.

 

* صنعت نفت آبادان 0 پدیده 3

نکات بازی

پدیده پس از 10 هفته به برتری رسید.

سومین شکست پیاپی صنعت نفت آبادان.

 

- کنفرانس مربیان

فیروز کریمی: کمبود بازیکن داشتیم، بد آوردیم و شیرازه کار به دلیل عقب بودن از دست ما خارج شد.

محمدرضا مهاجری: خدا خیلی به ما لطف داشت و به تلاش بازیکنان نگاه کرد؛ نفت موقعیت‌هایی داشت که عملکرد خوب خط دفاعی و روشنگر مانع از گل شدن توپ‌هایشان شد.

 

* کارشناسی داوری

- ذوب‌آهن و استقلال تهران

 

مرتضی تبریزی خطایی روی سید حسین حسینی انجام نداد.

پادووانی روی رجب‌زاده خطا کرد و برخلاف تصمیم داور باید اخطار می‌گرفت.

خطای پنالتی روی کاوه رضایی رخ نداد.

 

- صنعت نفت و پدیده

اعلام پنالتی به سود پدیده اشتباه بود.

قبل از گل سوم پدیده، اعلام خطا به سود این تیم درست نبود.

 

* ماشین‌سازی 0 نفت تهران 2

نکات بازی

محمد قاضی با زدن نهمین گل، بهترین فصل فوتبالی خود را در لیگ شانزدهم سپری می‌کند.

 

ماشین‌سازی بدون برد در خانه

- کنفرانس مربیان

علی دایی: می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم؛ به غیر از چهار، پنج دقیقه ابتدایی در تمام لحظات کنترل بازی را در دست داشتیم و استحقاق برد داشتیم.

فرهاد کاظمی: موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشد اما آنها از فرصت‌هایشان بهره بردند؛ در محوطه جریمه ما خیلی کم توپ دست حریف افتاد؛ بچه‌های ما باید تلاش کنند؛ این تیم قطعا نمی‌افتد.

 

* سایپا 0 صبای قم 0

- کنفرانس مربیان

صمد مرفاوی: بازی را کنترل کردیم و توپ در اختیارمان بود که نهایتا مسابقه متعادل شد.

حسین فرکی: عملکرد بچه‌ها رضایت‌بخش بود ولی در گلزنی ناموفق بودیم و به سه امتیاز نرسیدیم.

 

* گزارشی از مسابقات هفته‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم لیگ یک پخش شد.

 

* آیتمی به دیدار پُر حاشیه مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتسال پرداخت.

 

* برنامه نود از ساعت 00:45 بامداد به مدت 10 دقیقه قطع شد که فردوسی‌پور ضمن عذرخواهی از مخاطبان این برنامه اعلام کرد به دلیل قطعی برق این مشکل به وجود آمده است.

 

* گزارشی از حواشی جنجالی و ضرب و شتم‌های شدید در دیدار تیم‌های دسته دومی قشقایی شیراز و زاگرس یاسوج پخش شد.

 

* نتیجه نظرسنجی

بیش از 2 میلیون و 50 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که 62 درصد سروش رفیعی را بهترین بازیکن بهمن‌ماه دانستند.

 

برنامه نود این هفته ساعت 2:15 بامداد روز سه‌شنبه(سوم اسفندماه) خاتمه یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------