وزیر ورزش و جوانان: بودجه ورزش امسال 2 برابر شد



  اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی,وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان از حمایت‌های ویژه رییس‌جمهوری از ورزش ایران قدردانی کرد.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و مدال آوران ورزش ایران در سال ۹۴ اظهار کرد: از طرف همه مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ریو 2016 مراتب قدردانی جامعه ورزش را به خاطر حضور ریاست محترم جمهوری در جمع قهرمانان ابراز می‌کنم و از حمایت‌های ویژه‌ رییس جمهور و دولت "تدبیر و امید"، از ورزشکاران و جامعه ورزشی ایران قدردانی می‌کنم.

 

او ادامه‌ داد: پیام دلگرم کننده ایشان و رهبر معظم انقلاب پس از پیروزی‌های ورزشکاران ایران در میادین مختلف بسیار امید بخش و باعث دلگرمی ورزشکاران ایران بود. به ویژه‌ پس از موفقیت‌هایی که در المپیک و پارالمپیک ریو به دست آمد مهم‌ترین نکته پیام شما ابراز شادی مردم پس از این پیروزی‌ها بود.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ با اشاره به موفقیت‌های خوب ورزشکاران ایران در المپیک و پارالمپیک ریو، خاطرنشان کرد: الحمدالله با تلاش ورزشکاران، مربیان و رییسان فدراسیون‌های ورزشی و مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دستاوردهای تاریخی مهم برای ورزش ایران به دست آمد. از جمله این دستاوردها کسب بیش‌ترین سهمیه ورودی در تاریخ ایران در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو بود به گونه‌ای که 64 سهمیه حضور ورزشکاران ایران در  المپیک و 97 سهمیه نیز در پارالمپیک به دست آمده است.

 

سلطانی‌فر ‌اضافه کرد: افتخارات بی‌نظیری هم‌چون کسب اولین مدال المپیک تاریخ زنان توسط کیمیا علیزاده، صعود والیبال ایران به یک هشتم نهایی، حضور تیم داوری ایران در المپیک، افتخار آفرینی زهرا نعمتی در المپیک و پارالمپیک به صورت توامان، حضور حسن تفتیان دونده پرافتخار ایران در نیمه نهایی المپیک و افتخار آفرینی مجتبی عابدینی در رشته شمشیربازی، در کنار شکستن رکورد دنیا توسط سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو وزنه‌بردار پر افتخار ایران، کسب طلای حسن یزدانی  که پس از شانزده سال در کشتی آزاد به دست آمد و هم‌چنین کسب عنوان قوی‌ترین مردان دنیا توسط سیامند رحمان، وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران از جمله افتخارات مهم ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها بود.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ با بیان این که عرصه‌های بین‌المللی ورزش نمایش بی‌نظیر از اراده و توانمندی ورزشکاران ایران در رشته‌های انفرادی و گروهی، بوده است، ‌اضافه کرد: نقطه اوج این افتخارات حضور موثر و افتخار آفرینی جانبازان و معلولان ورزشکار ایران در رشته‌های مختلف ورزشی و افتخار آفرینی‌های آن‌ها بود. لازم می‌دانم یادی از مرحوم بهمن گلبارنژاد، ورزشکار جانبازمان کنم که در میدان مسابقه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

او اظهار کرد: بازی‌های المپیک و پارالمپیک از جمله فرصت‌هایی هستند که می‌توان از آن برای نشان دادن توانایی، خودباوری و نشاط جوان ایرانی به تمامی جهانیان استفاده کنیم. هم‌چنین نشان دهنده این بوده که هیچ چیز شیرین‌تر از عشق ورزشکاران ایران به سرزمین‌شان وجود ندارد. جوان ایرانی در همه عرصه‌ها برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و شاد کردن دل مردم از هیچ کوشش و تلاشی فرو گذار نبوده و نخواهد بود. معتقدیم همه ورزشکارانی که پیراهن مقدس تیم‌ ‌ملی را بر تن می‌کنند با تمام وجود تلاش کرده و زحمات تمرینات و مسابقات را به جان می‌خرند و شایسته احترام و تجلیل هستند.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ناداوری‌های انجام شده نسبت به ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف، گفت‌: حتی این ناداوری‌ها و نرسیدن برخی از ورزشکاران ما به حق خود به واسطه ناداوری‌ها باعث نشد مردم عزیزمان زحمات آن‌ها را نادیده بگیرند و به حق مردم ما خود بهترین داور هستند.

 

به‌ گزارش ‌ایسنا، سطانی فر با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران ایران در دوره دولت تدبیر و امید" گفت‌: ورزشکاران ما در سه سال و نیم توانستند در مجموع پنج هزار و 888 مدال رنگارنگ به دست بیاورند. هم‌چنین شاهد 112 میزبانی ایران از مسابقات مختلف بودیم. والیبال ما قهرمان مطلق قاره آسیا در همه رده‌ها شد و در لیگ جهانی نیز حضور پیدا کرد و توانست پس از 52 سال به المپیک برسد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. هم‌چنین کشتی آزاد ایران نیز شش سال متوالی است که قهرمان بلامنازع جام جهانی می‌شود. در فوتسال آقایان و بانوان نیز افتخارات بسیار خوبی به دست آمده است.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که حضور ماندگار در عرصه ورزش جهان و کسب موفقیت‌های هر چه‌ بیش‌تر به حمایت‌ها و فعالیت‌های دیگر نیز نیازمند است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تنگناهایی که دولت با آن دست به گریبان است، توانستیم یک میلیون و 700 هزار مترمربع به سرانه ورزش ایران ‌اضافه کنیم. 47 پروژه‌ نیز آماده افتتاح است که ان‌شاء‌الله در طی ماه‌های آینده توسط ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سلطانی‌فر با قدردانی از نگاه ویژه‌ و حمایت‌های رییس جمهور از ورزش کشور، گفت‌: اعتبارات ورزش ایران در سال 95 حدود دو برابر نسبت به سال 92 رشد داشته است که این موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه‌ دولت "تدبیر و امید" در حمایت از ورزشکاران و ورزش ایران دارد.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حمایت‌های ویژه‌ از ورزش در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: با تلاش و هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورزش ایران ایجاد شد و این حمایت‌ها از آینده روشن تر ورزش ایران خبر می‌دهد  که از جمله آن فراهم کردن زمینه لازم برای حل و فصل موضوع حق پخش تلویزیونی، حمایت‌های مالیاتی از سرمایه‌گذاران  در ورزش کشور، اختصاص 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده به ورزش کشور از جمله بخش‌هایی است که در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند در فضای پسا برجام که گشایش‌های چشمگیری برای ورزش ایران در میادین بین‌المللی و تعامل با دنیا به وجود آورده است، به رونق هر چه‌ بیشتر ورزش ایران منجر شود.

 

سلطانی‌فر در پایان خطاب به رییس‌جمهور گفت‌: از حضرت عالی می‌خواهم که جامعه ورزش ایران را کماکان از حمایت‌های ارزشمند خود بهره‌مند سازید تا ان‌شاء‌الله شاهد رشد هر چه‌ بیش‌تر ورزش ایران و ادامه‌  موفقیت‌های قهرمانان‌مان باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------