میثاقیان:‌عاشق پرس کردن هستم،مثل کی‌روش و منصوریان/جا بیفتم دوباره آستین‌کوتاه می‌پوشم/همسرم می‌گوید اکبر سکته نکنی!



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,  میثاقیان

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان گفت:کی‌روش استاد ما است و منصوریان هم همکلاسم در دوره مربیگری ولی چون عاشق پرس کردن حریف در محوطه شش قدم هستم می‌پذیرم که فکر فوتبالی‌ام شبیه این دو نفر است.

به گزارش فارس، اکبر میثاقیان 8 روز است که هدایت سیاه‌جامگان را برعهده گرفته و در دو مسابقه‌ای که مقابل دو تیم بزرگ استقلال و سپاهان تیمش را به زمین فرستاد، موفق شد دو امتیاز کسب کند. میثاقیان که معمولاً خوش صحبت است و در این سال‌های اخیر انواع و اقسام لقب‌ها را از رسانه‌ها دریافت کرده، می‌گوید: یک مربی خاکی است و افتخار می‌کند که در فوتبال کار می‌کند چون به آن عشق دارد.

 

خبرگزاری فارس به بهانه بازگشت اکبر میثاقیان به لیگ برتر و بازی روز گذشته سیاه‌جامگان مقابل سپاهان صحبت‌هایی را با میثاقیان انجام داده که این گفت‌وگو کمی متفاوت‌تر از مصاحبه‌های روزمره همیشگی است.

 

 اول استقلال را متوقف کردید و بعد سپاهان را.

استقلال واقعاً وقتی به مصاف ما آمد روند خوبی داشت و من خیلی استرس داشتم، ولی بعد از 15 دقیقه دیدم بازیکنانم خوب می‌جنگند. بازی خیلی خوب از آب درآمده بود. سپاهان هم که ماشاءالله آنقدر مهره دارد که من قبل از بازی به بازیکنانم گفتم نمی‌دانم چرا این تیم جایگاهش در جدول اینجا است. دیروز هم یک بر صفر جلو بودیم، ولی باید پذیرفت که بازی‌ها سخت است. شما تصور کنید تا به لیگ برتر برگشتم، دو بازی بیرون از خانه داریم و آنها را انجام دادیم و حالا باید با ماشین‌سازی،‌ پرسپولیس و استقلال خوزستانی بازی کنیم که فکر می‌کنم با بردن اسم این تیم‌ها خودتان متوجه شدید چه کار سختی داریم.

 

ظاهراً به بازیکنان‌تان گفته‌اید در لیگ می‌مانید.

این بچه‌ها خیلی سختی کشیدند، تیم شخصی است و از جیب برایش خرج می‌شود. من این تیم را تیم باانگیزه‌ای برای ماندن دیدم و آنها این توانایی را دارند. بقیه‌اش دست خداست.

 

 بعد از سه سال و نیم دوری از لیگ برتر فضای کار را چطور دیدید؟

انصافاً کار در لیگ یک خیلی سخت است. در لیگ دسته اول اگر دوم شوید، مربی ناموفق محسوب می‌شوید و اگر سوم شوید یک مربی به دردنخور هستید، اما در لیگ برتر با یک برد شرایط تیم تغییر می‌کند. تیم‌هایی هستند، الان 5-4 بازی باخته‌اند ولی در وسط جدول حضور دارند. من 4-3 سال نبودم ولی انصافاً جذابیت لیگ برتر یک چیز دیگر است. همه جوره می‌گویم که شرایط در لیگ برتر تفاوت دارد.

 

در این چند سال که نبودید، فکر می‌کنید اگر بودید چه اتفاقی می‌افتاد.

چه سوال سختی کردید (باخنده). من به این موضوع فکر نکردم چون کارم را دوست دارم. به هر استانی هم که می‌روم به عشق مردمش کار می‌کنم، وقتی دیروز طرفداران را دیدم فکر می‌کردم طرفداران ابومسلم هستند و یاد آن تیم افتاده بودم، انصافاً هم وقتی تیم را تحویل گرفتم کار خیلی سخت بود. عباسی هم از دوستان قدیمی من است. من دیدم آنها مانده‌اند و کار را قبول کردم. دیروز لب‌هایم کنار خط کبود شده بود و وقتی به خانه رفتم، همسرم گفت اکبر سکته نکنی که من گفتم هرچه خدا بخواهد همان می‌شود.

 

 بعد از بازی با استقلال که شما تیم‌تان دفاعی بازی می‌کرد، خیلی‌ها عکس شما، منصوریان و کی‌روش را در صفحات اینستاگرام در یک قاب منتشر کردند که سبک فوتبال‌تان شبیه هم است. این موضوع را قبول دارید؟

(کمی فکر می‌کند)، وقتی به لیگ برتر می‌آیید و تیم‌تان در انتهای جدول است و تیم را خودتان نبسته‌اید، نیم امتیاز هم نیم امتیاز است. بله، من حرف شما را قبول دارم. من وقتی تیم می‌بندم عاشق پرس کردن در 6 قدم حریف هستم. شما دیدید با همین حربه 2 امتیاز از دو بازی گرفتیم. حالا هم فکرمان همین است که از هر بازی امتیاز داشته باشیم و بتوانیم برد هم به دست بیاوریم.

 

 پس قبول دارید سبک فوتبال‌تان مثل سبکی است که تیم‌های کی‌روش و منصوریان بازی می‌کنند.

کی‌روش که استاد ما است و یکی از مربیان دنیا محسوب می‌شود. من اصلاً جرأت ندارم در این مورد حرف بزنم. منصوریان هم در کلاس مربیگری با ما بود و او هم مربی خوبی است. قبول دارم که فکر فوتبالی‌ام این شکلی است.

 

واکنش شما نسبت به شعار «اکبر ضدفوتبال» چیست؟استقلالی ها هم بعد از بازی مرتب این شعار را سر می دادند.

من دو روز نبود که مربی سیاه‌جامگان شده بودم. از راه نرسیده می‌خواستم نبازم و از استقلال امتیاز می‌خواستم. استقلال تیم کوچکی نبود و شما مقابل سایپا دیدید وقتی این تیم گل خورد، یک دقیقه بعد گل زد ولی ما مقابل آنها مراقب بودیم. این خاصیت فکری من است.

 

 ظاهراً جدیداً آستین‌کوتاه نمی‌پوشید.

چرا می‌پوشم، اجازه بدهید کمی جا بیفتم. بازی‌ها سخت است و من هم باید کمی حرص و جوش بخورم. سن و سال ما هم بالاتر رفته و هر روز که بیشتر جلو می‌رویم، ترس ما هم بیشتر می‌شود.

 

 پسرتان بهتاش چه می‌کند؟

خدا را شکر، او در بادران است و از زیر سایه اسم من هم درآمده.

 

امسال قرار است به او عیدی بدهید؟

هم به شما عیدی می‌دهیم، اگر ان‌شاءالله به مشهد تشریف بیاورید و هم به بهتاش.

 

 در این آخر سالی دعایتان برای مردم چیست؟

من آرزوی سلامتی می‌کنم و دوست دارم مردم کشورمان همیشه سالم باشند و در آرامش. خدا رحمت کند پدرومادرانی را که دیگر در بین ما نیستند و فکر نمی‌کنم حرفی قشنگ‌تر از حرف سلامتی باشد.

 

 و آرزوی فوتبالی چطور؟

در این چند سال اخیر 6-5 تیم را بالا آوردم و حواسم به هیچ جا نبوده است. امسال هم هدفم این است که تیم را نگه دارم. این تیم، تیم شهر امام رضا(ع) است و بوی ابومسلم می‌دهد. من عاشق این هستم که زحمتم نتیجه بدهد. شما هم ما را دعا کنید ان‌شاءالله سیاه‌جامگان در لیگ می‌ماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------