سطانی‌فر: صحبت‌های افتخاری درباره مشکلات استقلال بررسی می‌شود/ محرومیت‌ها برای باشگاه‌ها در شان ایران نیست



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, سطانی‌فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: محرومیت‌ها برای باشگاه‌ها در شأن ایران نیست؛ باید بنیان‌های ورزشی‌مان را تحکیم کنیم و بتوانیم مقداری اصلاح ساختار انجام دهیم تا انشاءالله به مرور این مشکلات حل شود.

 مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار می‌شوند یا خیر و آیا این اتفاق در سال 96 رخ خواهد داد، اظهار داشت: فعلا این دو باشگاه در وضعیت فعلی دارند اداره می‌شوند اینکه سال آینده چه اتفاقی پیش بیاید معلوم نیست، با کمک دستگاه ذی‌ربط داریم این مسئله را بررسی می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که اخیراً آقای افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال با گلایه از وضعیت فعلی این باشگاه اعلام کرده که قصد استعفا دارد. نظر شما در این رابطه چیست، گفت: اینها مواردی است که مطرح می‌شوند و ما هم بررسی می‌کنیم، وضعیت عملکرد آنها را بررسی می‌کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید مطرح شدن محرومیت‌هایی برای باشگاه‌های کشورمان از سوی فیفا در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و باید تدبیری صورت بگیرد، تصریح کرد: بله، در شأن کشورمان نیست لذا بایستی بنیان‌های ورزشی‌مان را تحکیم کنیم و همچنین بتوانیم مقداری اصلاح ساختار انجام دهیم تا انشاءالله بتوانیم به مرور این مشکلات را حل کنیم. اصلاحات مختلفی باید انجام بگیرد.

 

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که این دو باشگاه بالاخره چطور می‌توانند بدهی‌شان را پرداخت کنند، تأکید کرد: بخش عمده بدهی آنها مالیاتی است که ما جلسات زیادی را در 4 ماه اخیر و همچنین در بهمن ماه نیز جلسه‌ای با رئیس سازمان مالیاتی و معاونین وی داشتیم، بسیاری از این بدهی مالیاتی‌ها به این برمی‌گردد که در این مجموعه‌ها حسابرسی دقیقی در سال‌های گذشته انجام نشده و چون این اتفاق نیفتاده، اظهارنامه مالیاتی هم نمی‌دادند و لذا چون اظهارنامه مالیاتی ندادند، مالیات آنها علی‌الرأس شده است.

 

همه مردم و مسئولین می‌دانند که استقلال و پرسپولیس درآمدشان اضافه بر هزینه‌شان نبوده، بنابراین مالیات بر عملکرد نباید داشته باشند ولی چون در سال‌های گذشته مدیران مختلف نتوانستند گزارش مالی و اظهارنامه مالیاتی را بدهند، هرکدام از اینها بدهی مالی کلانی را دارند که به هر حال توافق کردیم با سازمان مالیاتی که آنها بروند اسنادشان را بدهند و سازمان مالیاتی هم بتواند بررسی‌های لازم را انجام بدهد تا بتوانیم بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی از سمت خود استفاده داده‌اند گفت: خیر، وی استعفا نداده است.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آقای خادم قرار است از وزارت ورزش و جوانان بروند، تأکید کرد: خیر، اینطور نیست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------