فوتسال به رئیس تخصصی نیاز دارد/ بخاطر پول و سکه بازی نکردیم/ رفاقت باعث موفقیت ناظم الشریعه شد



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتسال

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتسال مس سونگون گفت: فوتسال ایران نیاز به رئیس تخصصی و تمام وقت دارد.

 به گزارش میزان، سال 95 بی‌شک یکی از سال‌های خوب برای ورزش قهرمانی کشور بود، عنوان سومی بازیکنان بی‌ادعای فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی کلمبیا باعث شد تا این عنوان در تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته باشد.

 

علیرضا صمیمی دروازه‌بان ملی‌پوش تیم مس سونگون که همراه تیم ملی در مسابقات جام جهانی حضور داشت، بدون شک یکی از مثمرثمرترین بازیکن ایران در کلمبیا بود.

 

با اتمام لیگ برتر و عنوان سومی تیم صمیمی در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، عنوان سومی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی کلمبیا، باعث شد تا گفت‌وگوی کمی متفاوت‌تر با دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران داشته باشیم که در زیر می‌خوانید:

 

* لیگ برتر فوتسال ایران در سال 1395 چطور بود؟

لیگ برتر فوتسال سال 95 در مجموع لیگ بسیار خوب و جذابی بود، علیرغم حضور بازیکنان ملی‌پوش متعدد در تیم گیتی‌پسند اصفهان، شاهد بودیم 4 تیم تا پایان مسابقات شانس قهرمانی در لیگ را داشتند. داشتن چنین لیگ پویا مطمئنا برای تیم ملی فوتسال ایران هم بسیار مثمرثمر خواهد بود، استفاده از بازیکنان جوان و با استعداد می‌تواند بنیه خوبی برای تیم ملی فراهم کند.

 

* با تیم باشگاهی‌ات عنوان سومی لیگ را کسب کردی.

بله، مس سونگون اوایل فصل دچار مشکلات مدیریتی در مجموعه باشگاه بود، بعد از حمایت مسئولان مس به هرحال باشگاه توانست جان دیگری بگیرد خوشبختانه از هفته چهارم به بعد شرایط خوبی بر تیم حاکم شد. تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم، اما شکست یا تساوی‌ها بسیار بدموقع همانند شکست خانگی مقابل یاسین پیشرو قم باعث شد تا شرایط ما برای قهرمان سخت‌تر شود. در مجموع خوب بودیم و امیدوارم سال جدید شرایط از قبل بهتر شود.

 

* لیگ ایران چه تفاوت‌هایی با لیگ‌های مطرح دنیا دارد؟

شاید کمی برای فوتسال دوستان سخت باشد، اما لیگ ایران از لحاظ فنی به مراتب حتی بالاتر از لیگ‌های ایتالیا، اسپانیا  است. فوتسال ایران پتانسیل خیلی بالایی دارد، اگر مسئولان در بخش خصوصی و رسانه‌ای از فوتسال حمایت بیشتر داشته باشند، قطع به یقین نتیجه جام جهانی 2020 خیلی بهتر از قبل خواهد بود.

 

* بهترین و بدترین خاطره‌ای که در سال 95 داشتی؟

قطعا همه بازیکنان فوتسال عنوان سومی جام جهانی کلمبیا را بهترین خاطره در سال 1395 معرفی می‌کنند که مطمئنا این موضوع شامل حال من هم می‌شود. بدترین خاطره هم می‌تواند نگرفتن دستکش طلای جام جهانی 2016 باشد. بسیاری از کارشناسان و مسئولان فنی که از کشورهای مختلف بودند من را کاندید اصلی کسب این عنوان معرفی می‌کردند، در دیدار با برزیل هم سیوهای خوبی داشتم.

 

* بعد از کسب عنوان سومی جام جهانی، از سوی مسئولان تقدیرهایی از فوتسالی‌های تیم ملی شد؟

ظاهرا قرار بود در مراسم تقدیر از مدال آوران المپیک و پارالمپیک کشور که شخص رئیس جمهور هم حضور داشت، از بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم فوتسال تقدیر شود. اما بدلیل فشردگی مسابقات لیگ برتر و شرایط بازیکنان، این امر میسر نشد. طبق گفته‌های مسئولان، قرار است پاداشی به بازیکنان تیم ملی فوتسال پرداخت شود که البته پاداش کم‌ترین حق فوتسالی‌ها است. چون تیم ملی فوتسال در مسابقات جام جهانی 2016 دست به کار بزرگی زد اما ما به خاطر پول و سکه بازی نکردیم.

 

* شرایط مدیریتی فوتسال فدارسیون فوتبال ایران چطور است؟

به نظر من عدم وجود رئیس کمیته فوتسال یک مسئله‌ای برای این رشته است، سرپرستی که مشغله کاری زیادی داشته باشد، چندان نمی‌تواند به درد بازیکنان فوتسال برسد. بهتر است رئیس کمیته فوتسال از جنس فوتسال است.

 

* عامل موفقیت ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال ایران چیست؟

محمد ناظم الشریعه سابقه خوبی در فوتسال ایران دارد، شاید دلیل اصلی موفقیت تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های آسیایی و جهانی، رفاقتی بود که بین اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی وجود داشت. ناظم الشریعه شخصیت خیلی بالایی به فوتسال ایران داد. البته بهتر است بهتر این موضوع را توضیح دهم، آن هم این است که حضور محمد کشاورز در کنار کادرفنی و بازیکنان تیم ملی، باعث شد تا بقیه بازیکنان از حرف‌های کاپیتان کشاورز قوت قلب بگیرند.

 

* ظاهرا سپهر محمدی در مهار ضربات پنالتی سر و گردنی از تو جلوتر است.

من با سپهر محمدی دوستی دیرینه دارم و در تمامی مسابقات، هم‌اتاقی هستیم. برای من فرقی نمی‌کرد که من یا سپهر در دروازه تیم ملی بایستد. مهار ضربات پنالتی تیم ملی پرتغال در دیدار رده‌بندی، باعث شد تا پازل زیبای تیم ملی فوتسال کامل شود که البته محمدی تخصص خوبی در مهار ضربات پنالتی دارد.

 

* دلیل اصلی پوشیدن شماره 20 که باعث تمایز شما با سایر دروازه‌بانان می‌شود، چیست؟

شماره مورد علاقه من در رده باشگاهی 20 است، در تیم ملی هم بدلیل قوانین حاکم بر مسابقات، نمی‌توانم 20 را بپوشم و 2 را بر تن می‌کنم. من از باشگاه صدرا فعالیت حرفه‌ای را آغاز کردم که شماره 20 بر تن من بود، این شماره برای شخص من بسیار خوش یمن بود به همین دلیل همیشه این شماره را بر تن می‌کنم.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------