روسیه پشت دیوار چین؛ یک ۳ امتیاز دیگر تا خیال راحت/لیپی با جاسوس هم حریف ایران نمی‌شود



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,تیم ملی

تیم ملی پس از پیروزی مقابل قطر فرار بزرگی را برای صعود به جام جهانی روسیه آغاز کرده و حالا برای اینکه خیال هواداران راحت شود چشم به ۳ امتیاز دیدار خانگی برابر چین دوخته است.

 به گزارش فارس، تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین فردا از هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و از ساعت 16و30 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

 

تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست کره جنوبی و ازبکستان در هفته گذشته رقابت‌ها و پیروزی مقابل قطر فرار بزرگی را برای صعود به جام جهانی روسیه آغاز کرده و حالا برای اینکه خیال هواداران راحت شود چشم به 3 امتیاز  دیدار خانگی برابر چین دوخته است.

 

از سوی دیگر چینی‌ها که به لطف حضور مارچلو لیپی، سرمربی تیم قهرمان جهان (ایتالیا 2006) این روزها وضعیت متفاوتی پیدا کرده‌اند بعد از برتری مقابل کره‌جنوبی به جدول مسابقات بازگشته و با امیدواری بیشتری مقدماتی جام جام‌جهانی را دنبال می‌کنند‌؛ همین موضوع به علاوه حضور یک مربی کارکشته و کاربلد روی نیمکت چشم بادامی‌ها باعث شده تا این بار کار برای تیم ملی حساس‌تر و دشوارتر از همیشه باشد تا جایی که با صلاحدید کی‌روش این روزها تمرینات و اردوها پشت درهای بسته و بدون شناخت از اوضاع فعلی تیم ملی ایران برگزار می‌شود.

 

نکته جالب اینکه چینی‌ها حتی برای این بازی زودتر از موعد مقرر چند جاسوس را هم به تهران اعزام کردند تا در خدمت کادرفنی این تیم باشند که البته با اطلاع رسانی به موقع و هوشیاری کادرفنی این حربه آنها خنثی شده و در این مدت هیچ خبر و اثر فنی از اردوی تیم ملی به بیرون درز پیدا نکرد!

 

با این حال حساسیت‌های این دیدار بیشتر از هر زمان دیگری هست چرا که ایران با 3 امتیاز بازی صعودش را تقریبا مسجل کرده و چین نیز با پیروزی می‌تواند طی 3 هفته آینده رویای صعود را بیش از هر زمانی پررنگ تر کند.

 

نکته دیگر اینکه تیم ملی ایران در دور رفت رقابت‌ها به جز دیدار مقابل سوریه که آن هم در شرایط آب و هوایی نامساعدی برگزار شد، فقط در مقابل چین از کسب هر 3 امتیاز ناکام ماند و مقابل حریفانی مانند قطر، ازبکستان و کره جنوبی به برتری رسید. همین موضوع از سویی می‌تواند انگیزه‌ها را برای پیروزی مقابل تیم شکست ناپذیر دور رفت بیشتر کرده و از سوی دیگر چینی‌ها نیز با این تفکر که در مقابل ایران شکست نخورده‌اند می‌توانند در آزادی دردسرساز شوند که قطعا کادرفنی ایران فکر اینجا را هم کرده و می‌تواند با راهکارهای فنی لازم این تفکر و ذهنیت چینی‌ها را هم خنثی کند.

 

نکته پایانی اما تقابل کی‌روش و لیپی مربیان مطرح دنیاست و باید تا فردا پایان این دیدار منتظر ماند تا مشخص شود تقابل مربیان طراز اول جهان به سود کدام یک به پایان خواهد رسید. 

 

البته حضور پرشور هواداران نیز می‌تواند انگیزه‌های یوزهای ایرانی را برای این دیدار افزایش داده و در صورتی که مانند گذشته ورزشگاه آزادی برای دیدارهای تیم ملی باز هم مملو از جمعیت شود با خیال راحت تری می توان هر 3 امتیاز را از حالا به نام ایران ثبت کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------