کی روش: بازی دشواری مقابل چین خواهیم داشت



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,کی روش

اگر تیم ملی فوتبال چین و مارچلو لیپی هرگونه شانسی برای صعود به جام جهانی 2018 داشته باشند، باید از پس سخت ترین آزمون خود در فوتبال آسیا در دیدار مقابل ایران و در مقابل100 هوادار تیم میزبان در تهران برآیند.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ایران بعد از شش بازی در گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 با برتری چهار امتیازی صدرنشین گروه است و در 540 دقیقه بازی خود هنوز هیچ گلی دریافت نکرده است. تیم ایران روز پنجشنبه گذشته با نتیجه یک بر صفر برابر قطر به پیروزی رسید و دروازه خود را همچنان بسته نگه داشت.

 

تیم ملی ایران فردا (سه شنبه) در هفته هفتم آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی میزبان چین است. این رقابت ها در دو گروه در قاره آسیا در جریان است.

 

چین با 9 امتیاز کمتر در جایگاه پنجم گروه قرار دارد. دو تیم صدر گروه به طور مستقیم به جام جهانی روسیه راه می یابند. ایران به دو برد در چهار بازی آخر خود نیاز دارد تا دومین صعود متوالی خود را به این تورنمنت قطعی کند.

 

کارلوس کی روش در گفت و گو با این خبرگزاری آمریکایی ،گفت: ما خوشحالیم که در صدر گروه خود قرار داریم ولی هنوز کارهایی مانده که باید انجام شود.

 

سرمربی اسبق رئال مادرید افزود: لیپی مربی خوبی است و می بینیم که چین سازماندهی بهتری یافته است. بازی دشواری مقابل چین خواهیم داشت، ولی آماده ایم برای کسب امتیاز برای صعود دوباره به جام جهانی به تلاش خود ادامه دهیم.

 

لیپی که با ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شده است، اکتبر گذشته سرمربیگری چین را به عهده گرفت. ماموریت او احیای شانس صعود تیم ملی چین است که تاکنون فقط یک بار آن هم در سال 2002 به جام جهانی راه یافته است.

 

چین پس از کسب بهترین نتایج خود در سال های گذشته وارد تهران شد. این تیم با نتیجه یک بر صفر کره جنوبی را شکست داد که دومین برد چین در 32 روز رویارویی گذشته دو تیم بوده است.

 

لیپی گفت: امیدوارم تیم من از این نتیجه خیلی خشنود نباشد. امیدوارم بتوانند دستاوردهای بهتری کسب کنند. می دانیم دیدار مقابل ایران بسیار سخت خواهد بود و فرصت زیادی برای آماده سازی نداریم، اما مثل همیشه نهایت تلاش خود را به کار می گیریم.

 

در حالی که لیپی و کی روش نتایج خوبی در آسیا داشته اند، سایر مربیان تیم های فوتبال این قاره تحت فشار قرار دارند.

 

اولی اشتلیکه به علت اینکه دومین مربی در تاریخ کره جنوبی است که به چین می بازد، مورد انتقاد قرار گرفته است. شکست مقابل چین بعد از باخت برابر ایران، دومین ناکامی این تیم در سه بازی برای موفق ترین تیم آسیا در جام جهانی محسوب می شود.

 

این مربی آلمانی بعد از شکست مقابل چین از هواداران کره ای عذرخواهی کرد. او مورد حمایت چونگ مونگ گیو رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی قرار گرفت.

 

چونگ در بدو بازگشت به کره جنوبی گفت: ما بازی بدی نداشتیم. بازیکنان نهایت تلاش خود را تحت آن شرایط انجام دادند. ما امید صعود به جام جهانی را از دست نداده ایم و بحث تغییر سرمربی زود است.

 

در صورتی که کره جنوبی نتواند سوریه را در سئول شکست دهد فشارها بر این تیم افزایش می یابد و شانس نهمین صعود متوالی جنگجویان تائه گوک به جام جهانی به طور جدی کاهش خواهد یافت.

 

سون هیونگ مین مهاجم تاتنهام که در بازی مقابل چین محروم بود، برای این بازی به میدان بازمی گردد.

 

سوریه که در رده چهارم گروه است، با اعتماد به نفس کامل به سئول می رود. این تیم ازبکستان تیم سوم گروه را یک بر صفر مغلوب کرد. ازبکستان باید در هفتمین مسابقه خود در خانه مقابل تیم قطر این باخت را جبران کند.

 

در گروه دوم نیز بازی مهمی بین استرالیا در رده سوم گروه و امارات متحده عربی تیم چهارم در سیدنی برگزار می شود.

 

استرالیا در چهار بازی گذشته خود مساوی کرده است و در حال حاضر از عربستان سعودی و ژاپن تیم های صدر گروه سه امتیاز عقب است.

 

آنژه پوستکوگلو سرمربی استرالیا فاتح جام ملتهای آسیا 2015، به علت ارائه سیستم جدیدی در بازی مقابل عراق که به تساوی یک بر یک انجامید، مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

تیم میزبان باید به دوران پیروزی بازگردد. با توجه به اینکه سه بازی از چهار دیدار باقیمانده در استرالیا برگزار می شود، سرمربی تیم مطمئن است که از عهده آن برمی آید .

 

پوستکوگلو گفت: ما در گروه سختی حضور داریم و هر بازی چالش های خاص خود را دارد. ما چهار بازی سخت خارج از خانه داشته ایم. کسب چند امتیاز عالی است.

 

وی گفت: سرنوشت تیم هنوز در دستان ماست.

 

مهدی علی سرمربی امارات نیز بعد از باخت در خانه مقابل ژاپن تحت فشار قرار دارد.

 

عربستان سعودی و ژاپن هر دو می توانند با دیدارهای آسانی که در خانه مقابل عراق و تایلند در پیش دارند، 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------