پورعلی‌گنجی:گل نخوردن و صعود اتفاقی تاریخی است



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , پورعلی‌گنجی

مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی تیم فوتبال السد قطر این روزها به یک مدافع مستحکم و قابل اتکا برای تیم ملی و حتی باشگاهش تبدیل شده و جایگاه ثابتی را نیز در هر دو تیم پیدا کرده است. 

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران به لطف حضور پورعلی گنجی دو پیروزی ارزشمند در راه جام جهانی 2018 روسیه به دست آورد و صعودش را تقریبا مسجل کرد و از سوی دیگر السد قطر نیز با حضور بازیکنان ارزشمندی که دارد از جمله ژاوی، پورعلی‌گنجی و ... به دنبال قهرمانی در لیگ ستارگان است.

 

پورعلی گنجی درباره دو برد سرنوشت ساز مقابل قطر و چین می‌گوید: این بازی‌ها برای هر دو تیم قطر و چین سرنوشت‌ساز بود زیرا در صورت شکست، شانس صعود مستقیم خود به جام جهانی را از دست می‌دادند. به همین دلیل هدف هر دو تیم، پیروزی برابر ایران بود و با چنین برنامه‌ای به میدان آمدند که خوشبختانه ناکام ماندند. فوتبال، مسابقه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است، خصوصا اینکه همیشه دیدارهای دور برگشت بسیار سخت بوده و همه تیم‌ها برای افزایش شانس صعود یا جبران ناکامی‌ها به میدان می‌آیند. در این بین بازی با قطر برای تیم ملی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز بود و تیم ملی توانست با تمرکز، مسوولیت پذیری و تلاش ویژه بازیکنان و آنالیز بسیار خوب، با هوش و تدابیر مناسب کادرفنی، این بازی که دیدار مرگ و زندگی بود را ببرد.

 

نقش کی‌روش در این موفقیت‌ها چطور بود؟ پورعلی گنجی می‌گوید: کارلوس کی‌روش یک مربی بزرگ است که توانایی اش را در زمین فوتبال و به همراه تیم ملی ثابت کرده است. او بسیار خوب حریفان را آنالیز کرد و با در نظر گرفتن ترکیب‌ها و تاکتیک‌های مناسب و متفاوت، برنامه‌های مربیان مطرحی از جمله مارچو لیپی را بی اثر کرد. همچنین صحبت‌های مناسب و اعتماد به نفسی که او و سایر نفرات کادرفنی به ملی‌پوشان دادند، باعث شد با قدرت بیشتر به میدان رفته و در این دیدارهای مهم و سرنوشت ساز به پیروزی‌های درخشانی دست پیدا کنیم.

 

پورعلی گنجی در مورد رکورد 900 دقیقه گل نخوردن تیم ملی هم صحبت می‌کند: این موفقیت بزرگ ماحصل برنامه‌های تاکتیکی کارلوس کی‌روش، کادرفنی و تلاش همه بازیکنان بود و باعث شد من هم مثل همه نفرات تیم به ایرانی بودنم افتخار کنم. امیدوارم روند گل نخوردن را تا بازی پایانی گروه ادامه دهیم زیرا رسیدن به جام جهانی بدون گل خورده، رکوردی تاریخی را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------