خیز منچستریونایتد برای قهرمانی در لیگ اروپا



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, منچستریونایتد

منچستریونایتد در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور رفت یک چهارم نهایی لیگ اروپا باید در بلژیک به مصاف اندرلخت برود. 

به‌ گزارش ‌ایسنا،  دور رفت یک چهارم نهایی لیگ اروپا پنج شنبه شب با انجام چهار دیدار برگزار می‌شود. در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، منچستریونایتد در بلژیک به مصاف اندرلخت خواهد رفت.

 

خیز مورینیو برای کسب جام در لیگ اروپا

 

وقتی ژوزه مورینیو هدایت منچستریونایتد را بر عهده گرفت، از او درباره قهرمانی در لیگ اروپا سوال شد. سرمربی پرتغالی و بلند پرواز شیاطین سرخ در آن زمان که لیگ جزیره آغاز نشده بود تاکید کرد که قهرمانی در لیگ اروپا برای او اهمیت ندارد و اهداف بزرگتری را در سر دارد.

 

در آن زمان مورینیو فکر نمی‌کرد تیمش در لیگ برتر انگلیس شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نداشته باشد و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بجنگد. منچستریونایتد در فصل جاری نتوانسه انتظارات را برآورده کند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رقابت سختی با تیم های آرسنال، لیورپول و منچسترسیتی دارد و این باعث شد تا قهرمانی در لیگ اروپا برای این سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ بسیار مهم شود.

 

تیم مورینیو با قهرمانی در لیگ اروپا دو هدف را با یک تیر می‌زند؛ نخست این که جام معتبری را کسب می کند و روحیه می‌گیرد  و دوم این که مستقیما به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می کند و به همین خاطر الان لیگ اروپا برای ژوزه مورینیو و شاگردانش بسیار حساس و حیاتی شده است. شاگردان مورینیو در دیدار رفت یک چهارم نهایی باید در بلژیک به مصاف اندرلخت روند که یکی از آماده ترین تیم های صعود کننده به این مرحله است.

 

اندرلخت حریف آسانی برای منچستریونایتد نیست به ویژه‌ این که این تیم در خانه و برابر هواداران خودی بازی می‌کند . این تیم بلژیکی در دور قبل توانست آپوئل نیکوزیا را در هر دو دیدار رفت و برگشت شکست دهد تا با اقتدار به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

 

منچستریونایتد اما در دیدار رفت برابر روستوف متوقف شد  ولی در دیدار برگشت با تک گلی که خوان ماتا به ثمر رساند به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد و الان امید زیادی به پیروزی برابر اندرلخت دارد و با توجه به این که دیدار رفت در بلژیک برگزار می‌شود  شانس بالایی برای صعود به دور بعد دارد.

 

این دیدار در حالی برگزار می‌شود  که شیاطین سرخ پیش از این در فصل های ۱۹۵۶-۱۹۵۷ و ۲۰۰۰-۲۰۰۱ به ترتیب توانسته اند با نتایج ۱۰ بر صفر و پنج بر یک اندرلخت را در هم کوبند تا الان با روحیه خوبی به میدان روند.

 

لیون به دنبال خودنمایی در فرانسه

 

در یکی دیگر از دیدارهای حساس لیون در ورزشگاه خانگی خود از بشیکتاش ترکیه پذیرایی می‌کند. لیون یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ اروپا به شمار می‌آید.

 

این تیم فرانسوی از شانس بیشتری برای صعود به دور بعد برخوردار است. آنها با جذب بازیکن بزرگ و گران قیمت چون ممفیس دپای به دنبل قهرمانی در لیگ اروپا هستند و در دور قبل دست به کار بزرگی زدند.

 

لیون با شکست دادن رم آماده و پر ستاره به یک چهارم نهایی راه پیدا کرده‌اند. آنها با وجود این که در دیدار برگشت با نتیجه‌ دو بر یک برابر جالوروسی تن به شکست دادند اما  پیروزی چهار بر دو در دیدار رفت باعث شد تا جواز صعود به یک چهارم را به دست آوردند.

 

 آژاکس - شالکه

 

در یکی دیگر از دیدارهای حساس این مرحله آژاکس در ورزشگاه خانگی خود از شالکه پذیرایی می‌کند. هر دو تیم صعود سختی به مرحله یک چهارم داشتند. آژاکس در دیدار رفت برابر کپنهاگن با نتیجه‌ دو بر یک تن به شکست داده بود اما  در دیدار برگشت توانست با دو گل به پیروزی برسد تا جواز صعود به یک چهارم را پیدا کند.

 

ولی شالکه تنها به لطف گل زده بیشتر در خانه مونشن گلادباخ جواز صعود به یک چهارم را به دست آورد و سرانجام در دیدار دیدار یک چهارم نهایی لیگ اروپا هم سلتاویگو تنها نماینده اسپانیایی ها در  این مرحله در ورزشگاه خانگی خود از تیم شگفتی ساز خنک پذیرایی خواهد کرد که صعودی مقتدرانه به این مرحله داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------