تصمیم درست منصوریان در استقلال/ ثبات بعد از جوانگرایی و نسل‌سازی



  اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, منصوریان

به نظر می‌رسد باشگاه استقلال فصل بر خلاف فصل گذشته روزهای شلوغ و پر رفت و آمدی را در فصل نقل و انتقالات پیش رو ندارد تا علیرضا منصوریان دومین فاز ماموریتش را در استقلال دنبال کند.

 به گزارش مهر، ابتدای فصل گذشته و با تحولات عمده‌ای که در کادر فنی استقلال ایجاد شد و علیرضا منصوریان جای پرویز مظلومی را روی نیمکت این تیم گرفت، دامنه تغییرات این تیم از نیمکت به داخل مستطیل سبز رسید و استقلالی که فصل را با رده سوم تمام کرده بود، دست به یک خانه تکانی اساسی زد. روزهای شلوغ و پر رفت و آمد در باشگاه آغاز شد. نقل و انتقالات پر سر و صدا، پر هیجان و البته همراه با آزمون و خطای این تیم واکنش های زیادی در پی داشت.

 

پر رفت و آمدترین نقل و انتقالات

جدایی یکسری بازیکن عمدتا باتجربه (بخوانید پا به سن گذاشته) اعم از اختیاری و اجباری از استقلال شکل گرفت. طالب لو، برهانی، عمران زاده، فخرالدینی، رمضانی، خرسندنیا، شعبانلو، پرو پیچ، شیحی و مهدی مومنی ۱۰ بازیکنی بودند که در ابتدای فصل از استقلال کنار گذاشته شدند تا جای آنها با نفراتی مثل: افشین، رحمانی، رابسون، قربانی، رضایی، پادوانی، کنعانی زادگان، یزدانی، زکی پور، غفوری و باقری پر شود. و اینگونه بود که پر رفت و آمدترین نقل و انتقالات استقلال در ابتدای یک فصل شکل گرفت.

 

روند تیم منصوریان به گونه‌ای بود که در هفته‌های ابتدایی فصل ایام نسبتا طولانی گذشت و همه بازیکنان جدید و قدیم در این تیم فرصت پیدا کردند تا خودی نشان دهند. جابجایی فراوان در داخل زمین و چرخش سیستم در این تیم باعث شد تا هیچ بازیکنی نباشد که برای ارائه توانمندی هایش فرصت نداشته باشد.

 

اصلی ترین تحول

رنسانس اصلی اما در تیم استقلال در تعطیلات نیم فصل صورت گرفت. جایی که منصوریان بار دیگر دست به خانه تکانی زد و اینبار افشین، رحمانی، مجیدی و حاج محمدی از جمع آبی پوشان جدا شدند تا این تیم با تعداد ۱۴ بازیکن خروجی در ابتدای فصل و نیم فصل، در این راه رکوردی از خود به جای گذاشته باشد. هنر منصوریان اما در این بود که اینبار برای پر کردن جای خالی این نفرات به جای استفاده از بازار موجود، به داشته های خود روی آورد. جوانانی که جای بزرگان را در این تیم گرفتند تا خیلی زود در جاده بزرگی گام بردارند. 

 

جوانانی که زود بزرگ شدند

جوانان استقلال خیلی زود بزرگ شدند تا این تیم بعد از یک نیم فصل کامل آزمون و خطا، از ابتدای نیم فصل دوم سر و شکل تازه ای به خود بگیرد. حالا استقلال بود و جوانانش که به آنها می‌بالید و با آنها بزرگی می‌کرد. استقلالی که نه تنها در لیگ دل هوادارانش را برد، بلکه در آسیا هم با همین جوانان آبروداری کرد.

 

آغاز نقل و انتقالات مجازی

در روزهایی که بسیاری از تیم ها رفته رفته نقل و انتقالاتشان را به صورت چراغ خاموش آغاز کردند و در این میان رسانه‌ها نیز رویکرد اخبارشان به انعکاس این اخبار از موثق تا شایعه تغییر پیدا کرده و آشفته بازار نقل و انتقالات به شکل نیمه رسمی شروع شده، آبی پوشان هم از این گونه اخبار بی نصیب نماندند و هر از گاهی درست و غلط، راست و دروغ، اخباری در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه درج می‌شود.

 

اشاره درست منصوریان

علیرضا منصوریان در آخرین نشست خبری اش به نقل و انتقالات ورود می کند و از روزبه چشمی و سرور جباروف بعنوان (به احتمال زیاد) تنها خریدهای نقل و انتقالاتی‌اش یاد می‌کند و اظهار می‌دارد تیمش به جز این دو بازیکن، نیاز دیگری ندارد.

 

صحبت های منصوریان مورد نقد منتقدانش قرار می گیرد و باشگاه استقلال را متهم به کم کاری در نقل و انتقالات می‌کنند. این انتقادها در حالی به استقلال وارد می‌شود که همین تیم فصل گذشته به پر رفت و آمد بودن در نقل و انتقالات متهم شد و توصیه می‌شد که ثبات را جانشین تغییرات کنند.

 

بسیاری از آگاهان به امور استقلال و پیشکسوتان این تیم معتقدند جوانگرایی این تیم و نسل سازی که در آن صورت گرفته ارزشمندتر از کسب عنوان قهرمانی بوده و مدتهاست عنوان می‌شود استقلال با این نسل از بازیکنانش می‌تواند سال های زیادی در فوتبال بزرگی کند.

 

ایجاد ثبات، فاز دوم از ماموریت منصوریان در استقلال

در واقع منصوریان فاز دوم ماموریت‌اش در استقلال را در این فصل اجرایی می‌کند. او فصل گذشته عاملی شد تا این تیم پوسته خود را عوض کند و با نسل جدیدی وارد چرخه فوتبال شود. حالا که این تیم به یک جریان قابل اتکا رسیده، نیاز به ثبات دارد و در این راه تنها باید نقاط ضعف این تیم ترمیم شود.

 

در واقع منصوریان درست ترین تصمیم را در این راستا اتخاذ کرده است. او حالا وارد فاز ثبات در تیمش و ترمیم نقاط ضعف شده است. هیچکس بهتر از منصوریان فضای استقلال را نمی‌شناسد و به امور تیم واقف نیست. او با آسیب شناسی که در تیمش داشته به درستی به این نتیجه رسید که باید این تیم حفظ شود و تنها در نقاط معدودی از زمین دست به ترمیم بزند. 

 

ماموریت اصلی در باشگاه استقلال حفظ استخوانبندی تیم برای فصل بعد است و این باشگاه تنها در صورتی مجاز است وارد فاز نقل و انتقالات و جذب ستاره‌ها شود که بازیکنی را در آن پست ناخواسته از دست بدهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------