باشگاه فولاد: با کی روش برای جذب سرجیو مشورت نکردیم/دنبال ایجاد مکتب جدید هستیم



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,پائولو سرجیو

عضو هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه این باشگاه با «پائولو سرجیو» به دنبال ایجاد مکتب جدیدی است، گفت: سرجیو نسبت به کاری که می‌کند کمترین دستمزد را می‌گیرد! 

محمدرضا شریف در گفتگو با مهر، به توافق باشگاه فولاد خوزستان با پائولو سرجیو سرمربی پرتغالی پرداخت و تاکید کرد که این مربی پرتغالی نه تنها روی نیمکت تیم بزرگسالان می نشنید بلکه نظارت مستقیمی روی تمام تیم های باشگاه خواهد داشت. شریف با بیان اینکه هزینه استخدام سرجیو از بسیاری از مربیان داخلی کمتر بوده است، اعلام کرد که این باشگاه به دنبال ایجاد یک مکتب جدید دیگر در فوتبال ایران با سرجیو است.

 

مشروح گفتگوی  مهر با عضو هیات مدیره باشگاه فولاد در ذیل می آید:

 

*  آقای شریف! چه شد که با پائولو سرجیو به توافق رسیدید؟ آیا حضور این مربی روی نیمکت فولاد قطعی است؟

- محمدرضا شریف: مذاکرات مقدماتی با سرجیو صورت گرفته و به توافقات ابتدایی هم رسیده ایم. ما چندین مربی از کشورهای مختلف از جمله پرتغال، فرانسه، کرواسی، صربستان، بوسنی و برزیل مدنظر داشتیم که در هیات مدیره بررسی شد. در نهایت اعضای هیات مدیره روی آقای سرجیو به توافق نظر رسیدند.

 

* ملاک اصلی انتخاب سرجیو چه بود؟

- نکته مهم این بود که هیات مدیره فقط تیم بزرگسالان فولاد را مدنظر نداشت. سرجیو عالی ترین مدرک مربیگری دنیا را در اختیار دارد. او همچنین سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان سرمربی در کارنامه دارد. حضور روی نیمکت تیم های لیگ یک پرتغال و قهرمانی در اسکاتلند و ولز هم از دیگر کارنامه های کاری سرجیو  است. او حتی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد منچستریونایتد بزرگ را با «الکس فرگوسن» شکست بدهد.

 

* آیا قرار است سرجیو روی تیم های پایه فولاد هم نظارت داشته باشد؟

- ما سرمربی ای می خواستیم که دانش فنی را در کل تیم های فولاد و نه فقط تیم لیگ برتری به کار بگیرد. برای همین باید کسی را استخدام می کردیم که دانش فنی فراتری از ایران داشته باشد تا انتقال دانش فنی به خوبی صورت بگیرد. تیم فولاد در تمام رده های سنی در کشور مدعی است به جز تیم بزرگسالان. دلیل این موضوع هم این است که فولاد در سالهای اخیر استعدادهایش را حفظ نکرده است و نتوانسته استعدادهای واقعی را پیدا کند و پرورش بدهد.

 

برای همین سرمربی ای می خواستیم که همزمان با کار در لیگ برتر، نگاه ویژه ای به تیم های پایه داشته باشد و به احیای سبک خوزستانی و حتی ایجاد یک مکتب جدید در فولاد کمک کند. باتوجه به اینکه فوتبال پرتغال، برزیل و کشورهای آمریکای لاتین قرابت و شباهتی با فوتبال خوزستان دارد، ما این مربی را انتخاب کردیم. همانطور که گفتم اگر حضور سرجیو در فولاد قطعی شود، این مربی فقط روی نیمکت بزرگسالان نمی نشیند و در خدمت باشگاه خواهد بود.

 

* انتخاب چنین سرمربی‌ای قطعا هزینه زیادی برای فولاد در پی خواهد داشت؟

- باید بگویم باوجود اینکه سرجیو عالی ترین مدرک مربیگری را دارد ولی پایین ترین قرارداد را از نظر دریافت دستمزد نسبت به سایر مربیان خواهد داشت. دلیل آن هم کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها و مذاکره مستقیم با خود ایشان بود.

 

* مبلغ قرارداد سرجیو چقدر است؟

- قطعا بعد از امضای قرارداد آنرا اعلام می کنیم. باید فرایند امضای قرارداد کامل شود. البته این کار باید با رضایت خود سرجیو صورت بگیرد. در مجموع باید بگویم حجم کاری سرجیو نسبت به سایر مربیان چندین برابر خواهد بود و تیم های پایه را به صورت کامل پوشش خواهد داد ولی در مقایسه با کارش، پایین ترین دستمزد را می گیرد. این باعث مباهات مدیریت باشگاه است که به این نکته توجه داشته ایم که حاصر دسترنج کارگران شرکت فولاد بی جهت هزینه نشود. در واقع ما به دسترنج کارگران فولاد احترام می گذاریم و از آن صیانت می کنیم.

 

* آیا سرجیو دستیار ایرانی هم خواهد داشت؟

- قطعا دستیاران ایرانی فوتبال خوزستان در کنار سرجیو حضور خواهند داشت تا روی جانشین پروری هم نگاه ویژه ای داشته باشیم.

 

* باتوجه به شرایط آب و هوایی خوزستان، آیا سرجیو شرایط خاصی برای کار تعیین کرده است؟

- خیر، شروطی که مطرح شد، بیشتر روی تسهیلات کاری بود که بسیار کمتر از شروط مربیان داخلی است.

 

* آیا باشگاه فولاد با یحیی گل محمدی و عبدالله ویسی هم مذاکره کرده بود؟

- ما مذاکراتی با گل محمدی داشتیم ولی هرگز ویسی گزینه ما نبود و نمی دانم چرا در رسانه ها از وی به عنوان گزینه فولاد یاد می شد. صحبتهای ما با گل محمدی جدی بود.

 

* چرا با گل محمدی به توافق نرسیدید؟

- گل محمدی جزو مربیان خوب فوتبال ایران بوده و به شرایط فوتبال ایران کاملا آشنا است ولی هزینه های ایشان نسبت به سرجیو به مراتب بیشتر بود و ما هم برای صیانت از دسترنج کارگران فولاد، در نهایت سرجیو را انتخاب کردیم. این مربی پرتغالی، در یک دوره از لیگ قهرمانان آسیا موفق شد 10 امتیاز بگیرد در صورتی که ما فصل گذشته در یک نیم فصل نتوانستیم بیشتر از 13 امتیاز بگیریم.

 

* سرجیو چه زمانی به اهواز می آید؟

- ایشان امروز در اهواز خواهند بود و طی امروز یا فردا از امکانات فولاد بازدید می کند و توافق نهایی صورت خواهد گرفت.

 

* به عنوان سئوال پایانی. از سرجیو به عنوان یکی از حامیان کارلوس کی روش در پرتغال یاد می شود. آیا با کی روش برای استخدام این مربی مشورت کرده بودید؟

- خیر، ابدا مشورتی با کی روش نداشته ایم و کاملا مستقل تصمیم گیری شده است. شاید حتی کی روش هم از حضور سرجیو در فولاد بی خبر باشد. ما اصلا وارد این حیطه نشدیم که بخواهیم برای تایید یک مربی، با یک نفر دیگر مشورت کنیم و روند مذاکرات تابع این موارد باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------