افتخاری : راضی کردن هوادار استقلال سخت است/ کفاشیان برای فوتسال وقت بگذارد



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,افتخاری

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه هیات مدیره این باشگاه ترمیم می شود، به مشکلات فوتسال اشاره کرد و گفت: علی کفاشیان یا خودش برای فوتسال وقت بگذارد یا یک نفر را مامور رسیدگی به امور کند.

 به گزارش مهر، سیدرضا افتخاری پیش از حضور در باشگاه استقلال و فعالیت به عنوان مدیرعامل، رئیس کمیته فوتسال بود و با اعتماد به سیدمحمد ناظم الشریعه، زمینه موفقیت این تیم در مسابقات جام جهانی را فراهم کرد. افتخاری که بعد از حکم مدیریتش در استقلال به عنوان مشاور کمیته فوتسال فعالیت می کند، این روزها به واسطه فشار کاری در استقلال فرصت کار در فوتسال ندارد.

 

پیروزی تیم استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر العین همزمان با پیروزی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران مقابل لبنان و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات آسیایی بود و خبرنگار مهر به همین بهانه صحبتهایی با افتخاری انجام داد که مشروح این گفتگو در ذیل می آید:

 

* آقای افتخاری! در روزی که استقلال موفق به شکست العین شد، تیم فوتسال زیر ۲۰ سال هم در آسیا به برتری رسید. به عنوان مشاور کمیته فوتسال آیا عملکرد آن تیم را هم زیرنظر دارید؟

- سیدرضا افتخاری: بله می دانم که ایران لبنان را شکست داد و به نیمه نهایی رفت ولی در این مرحله بازی سختی با تایلند دارد. خوشبختانه کارهای زیربنایی در فوتسال صورت گرفت، لیگ منظم و به جوانها میدان داده شد. این کارها از زمان خسوس کاندلاس استارت خورد و ادامه یافت. علی صانعی سرمربی زیر ۲۰ سال ایران هم زحمت کشیده و تیم را درست کرده است.

 

یادم هست سیدمحمد ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی فوتسال) به صورت منطقه ای در کل ایران استعدادیابی فوتسال می کرد. این بازیکنان از دل استعدادیابی بیرون آمده اند و برای آنها زحمت کشیده شده است.

 

* با این حال به نظر می رسد از این تیم جوان حمایت نمی شود. به عنوان مثال سفر آنها قبل از مسابقات آسیایی به ازبکستان لغو شد.

- فدراسیون نباید این تیم را تنها بگذارد. من هم متاسفانه شرایط قبل را ندارم و وقت نمی کنم به فوتسال برسم. حجم کاری استقلال سنگین است. اوایل به فوتسال کمک می کردم ولی الان دیگر نمی توانم.

 

* ارتباط شما با فوتسال به طور کامل قطع شده است؟

- الان گهگاهی یک مشورتی با من می شود ولی خیلی وقت است نتوانستم به فوتسال بروم.

 

* ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی از شرایط فعلی تیم و امکانات آن راضی نیست. آیا صحبتی با علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال در این خصوص داشته اید؟

- کفاشیان چند مسئولیت دارد. او  یک مقدار درگیر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و یک مقدار هم در فدراسیون فوتبال کار می کند. زمانی که من رئیس کمیته فوتسال بودم فقط یک مسئولیت در وزارت ورزش داشتم و خیلی وقت گیر نبود. آن زمان تمام وقتم را برای فوتسال گذاشتم و از صفر تا صد کار دست خودم بود تا امکانات تیم ملی را مهیا کنیم، کمپ درست کنیم  و یا پاداش بازیکنان را بدهیم. همه این کارها را من پیگیری می کردم.

 

الان این خلاء وجود دارد و این را قبول دارم. یا کفاشیان خودش برای فوتسال وقت بگذارد یا یک نفر را مامور کند تا به فوتسال برسد. فدراسیون هم باید کمیته هایش را در اختیار فوتسال بگذارد. کمیته بین الملل و تیم های ملی کمک کنند که ناظم الشریعه دغدغه‌ای نداشت باشد.

 

* آیا ناظم الشریعه با شما هم صحبت کرده است؟

- بله ایشان با من هم صحبت کرده و گلایه داشته است. من هم گفتم در کار این سختی ها هست و باید تحمل کنید تا درست شود.

 

* شرایط کار در استقلال چقدر با کار در فوتسال تفاوت دارد؟

- فرق فوتسال و استقلال هوادارانش است. راضی نگه داشتن تماشاگران استقلال سخت است ولی خدا به ما کمک کرده است. خدا را شکر که در بازی رفت با العین پیروز بودیم. اگر بتوانیم بازی برگشت هم نتیجه بگیریم و صعود کنیم، کار بزرگی کرده ایم.

 

* مهمترین دغدغه شما در حال حاضر در استقلال چیست؟

- دغدغه ما بدهی های قدیم است که مانده و کمر باشگاه را شکسته. این بدهی های از گذشته مانده و روی هم جمع شده است. فقط زمان ما قطع و کمتر شد. باید مجمع باشگاه تصمیم بگیرد و این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

 

* آیا هیات مدیره باشگاه بعد از بازی برگشت با العین تغییر می کند؟

- ترمیم داریم ولی تغییر نه.

 

* به عنوان سئوال پایانی، آیا شما در استقلال می مانید؟

- ما که دیگر ... (پاسخش نیمه تمام می ماند)

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------