آصفی: غیر از عربستان با کشور دیگری مشکل فوتبالی نداریم/ اکثر پول ایران از فیفا پس گرفته شد



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی , آصفی

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال می‌گوید به لحاظ سیاسی ایران هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که در زمان ورود آقای تاج به فدراسیون، شما به عنوان مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال انتخاب شدید ولی امروز در عرصه رسانه خبر کمی از شما به گوش می‌رسد، آیا به طور کلی در حوزه بین‌الملل فعالیت نمی‌کنید یا این‌که تمایل ندارید آن‌ها را رسانه‌ای کنید، گفت: آن‌جا که لازم است مشورت‌های بین‌المللی می‌دهم و در موضوعات کلان و حتی مسائل جاری در دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فعالیت می‌کنم ولی علاقه‌ای ندارم که زیاد در رسانه‌ها حاضر شوم.

 

وی ادامه داد: مسوولیت رسانه‌ای فدراسیون به عهده روابط عمومی است و از آن‌جا که چهره رسانه‌ای هستم اگر یک بار به عنوان مشاور بین‌الملل صحبت کنم از آن پس باید مرتب مصاحبه کنم. در حال حاضر هم هر روز رسانه‌ها به من مراجعه می‌کنند ولی من از آن‌ها می‌خواهم با روابط عمومی فدراسیون گفت‌وگو کنند. در موضوعات عمده فدراسیون که نیاز به همکاری دارد هماهنگ هستیم و فدراسیون فوتبال هم انصافا از فدراسیون‌های موفق بوده و در دوران جمهوری اسلامی ایران نتایج موفقیت‌آمیزی کسب کرده است.

 

در بحث انتقال پول و جابجایی برخی از بازی‌های بین‌المللی با فدراسیون فوتبال همکاری داشتم

 

آصفی در پاسخ به این‌که زمان حضور شما در فدراسیون فوتبال با برجام هم‌زمان شده بود و این امر امیدواری ایجاد می‌کرد که فدراسیون بتواند مسابقات بین‌المللی و بازی‌های دوستانه بیش‌تری برگزار کند؛ ولی متاسفانه حتی در بازی با مراکش هم به خاطر اختلافی که با عربستان داشتیم به مشکل برخوردیم، گفت:‌ من قرار بود با دوستان در چند مورد همکاری کنم که یکی از آن‌ها بحث انتقال پول بود که انجام شد به خصوص این‌که بخشی از این پول‌ها مربوط به داوران زحمت‌کش ما بود و امروز به پول خود رسیده‌اند.

 

وی ادامه داد: بحث دیگر جابجایی برخی از بازی‌های بین‌المللی بود که موفقیت‌آمیز انجام شد، اما بیش‌تر موضوع تکنیکی و فنی است و ما مشکل سیاسی نداریم. درخواست‌های زیادی از فدراسیون فوتبال برای برقراری بازی‌های خارجی با تیم‌های ایرانی وجود دارد که محل و زمان آن‌ها بررسی می‌شود. فدراسیون به برنامه تیم ملی نگاه می‌کند و بر طبق آن شاید ببینند چیز دیگری به صلاح است؛ ولی به طور کلی ما درحوزه فوتبال و برگزاری بازی‌های خارجی مشکل سیاسی نداریم.

 

در عرصه فوتبال فقط با سعودی‌ها مشکل داریم

 

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که به واسطه مشکلی که داریم برخی از بازی‌های بین‌المللی را نمی‌توانیم در کشور انجام دهیم و عکس این موضوع هم صادق است، گفت‌: در عرصه فوتبال ما فقط یک مشکل داریم آن هم با سعودی‌ها است که آن‌ها به ایران نمی‌آیند و این فضا به وجود آمده است.

 

آصفی تاکید کرد: ما در رابطه با سایر بازی‌ها مشکلی نداریم ولی در رابطه با مراکش من فکر می‌کنم کمی برنامه‌ریزی ما با مشکل مواجه شد و می‌شد آن بازی را هم به نوعی درست کرد. در رابطه با اصل اردو دیر تصمیم‌گیری شد و برخی اعتقاد داشتند که بروند و برخی دیگر نمی‌خواستند بروند. نتیجه این شد که در آخرین لحظات رفتند و یک بازی تدارکاتی انجام نشد. به نظر من این موضوع خیلی بزرگ نیست و به جز این مورد که بحث برنامه‌ریزی بود مساله دیگری نداریم و الان درخواست‌های زیادی داریم که سرمربی با توجه به اینکه تیم شرایط خوبی دارد نمی خواهد ریسک عجیبی انجام دهد. وضعیت ما خوب است و بازی های دوستانه قبل از بازی های آینده در دستورالعمل است.

 

اکثر پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا پس گرفته شد

 

وی در پاسخ به این سوال که از زمان حضور شما در فدراسیون بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد. به طور دقیق چه مقدار از پول ایران هنوز در حساب فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مسدود است و تا چه اندازه می‌توان امیدوار بود این پول آزاد شود، گفت: اکثر پول ما از فیفا پس گرفته شده و به داوران، باشگاه‌ها و فدراسیون تحویل داده شده است. مبلغ ناچیزی از آن باقی مانده است که مربوط به پولی است که باید برای صعود به جام جهانی دریافت کنیم و در آینده خواهیم گرفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------