کلاه گیسی که باعث از دست رفتن قهرمانی آغاسی شد!



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,رولن گروس

آندره آغاسی جام قهرمانی در رولن گروس را به خاطر کلاه گیس از دست داد.

 به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از موندو دپورتیوو، آندرس گومس تنها تنیسور اکوادوری است که توانسته است فاتح گرند اسلم شود. این اتفاق در مسابقات تنیس اپن ۱۹۹۰ رخ داد. این قهرمانی بدون شک تاریخی بود اما یک دلیل عجیب باعث رقم خوردن چنین نتیجه‌ای شد. آندره آغاسی رقیب گومس در فینال بود. او سال‌ها بعد در بیوگرافی‌اش به این دیدار اشاره و اعتراف کرد.

 

تنیسور جوان (۲۰ ساله) آمریکایی در آن روز به دنبال فتح نخستین گرند اسلم خود بود و برابر حریف با تجربه‌ای (۳۰ ساله) قرار گرفت. او چند هفته‌ پیش از این دیدار، در یک هشتم نهایی اپن میامی حریفش را شکست داده بود. با این حال فینال پاریس برای آغاسی خوب شروع نشد و ست نخست را ۶ بر دو واگذار کرد. او به این موضوع واکنش نشان داد و توانست با پیروزی سه بر ۶ بازی را مساوی کند. پس از این ست نوعی بی اطمینانی و نبود اعتماد به نفس باعث شد ست سوم و چهارم را با نتیجه‌ مشابه ۶ بر چهار واگذار و جام را تقدیم تنیسور اکوادوری کند.

 

آغاسی چند سال بعد اعتراف کرد که کلاه گیس‌اش عامل اصلی از دست دادن این جام بود. تنیسور آمریکایی در این‌باره گفت‌: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شدم دسته‌ای از موهایم را روی بالش می‌دیدم. از خود پرسیدم می‌توانم در زمین تنیس از کلاه گیس استفاده کنم؟ به خودم گفتم چاره دیگری دارم؟ به همین خاطر تصمیم گرفتم در مسابقات رولن گروس با کلاه گیس حاضر شوم. استفاده از کلاه گیس در طول مسابقات مرا اذیت نکرد. با این حال این رقابت‌ها طولانی بود و یک شب پیش از فینال کلاه گیس از فرم خود خارج شد. با کمک برادرم سعی کردیم آن را به حالت اولیه باز گردانیم تا من در فینال به عنوان یک جوان جذاب حاضر شوم اما این اتفاق نیفتاد. هنگام گرم کردن متوجه شدم شرایط بازی سخت خواهد بود نه به خاطر پیروزی،‌ بلکه احتمال افتادن کلاه گیس وجود داشت. با هر پرش احساس می‌کردم رخ دادن این اتفاق نزدیک است. میلیون‌ها تماشاگر را تصور می‌کردم  که از افتادن کلاه گیسم متعجب هستند.

 

این موضوع باعث شد که آغاسی دو سال بعد نخستین گرند اسلم را در ویمبلدون فتح کند. او در سال ۱۹۹۹ در اپن پاریس با سری بی‌مو حاضر شد و توانست در یک بازی به یاد ماندنی آندری مدمدف را در فینال شکست دهد. تنیسور آمریکایی توانست شکست دو بر صفر را جبران کند و بازی را سه بر دو به نفع خود به پایان برساند. او در آن روز توانست تنها گرند اسلمی که نتوانسته بود فتح  کند را به دست آورد و نامش را به عنوان یکی از بزرگترین تنیسورهای تاریخ ثبت کند. آغاسی اکنون سرمربی نواک کوکوویچ (مرد شماره دو جهان) است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------