واریز 30.7 میلیاردی به حساب باشگاه پرسپولیس (سند)



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, باشگاه پرسپولیس

چالش باشگاه پرسپولیس وشخص طاهری با اسپانسر باشگاه کم کم و با ورود بالادستی ها در وزارت ورزش به سمت همگرایی پیش می رود.

 به گزارش ایلنا، باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای از هوادارانش خواست که درسامانه هواداری 3090باقی بمانند که خود این درخواست بعد از آنکه نامه علاقه آنها به تغییرسامانه واسپانسر منتشر شد به نوعی عقب نشینی مقابل طرف مقابل تلقی می شود. خصوصا که وزات ورزش از طاهری خواسته بود منابع جایگزین درآمدی بعد از بهم زدن با اسپانسر را هم اعلام کند.

 

بی شک خود مدیرعامل باشگاه هم بخوبی می دانست که تغییر سامانه هواداری با توجه به بیش از دوسال تبلیغات برای پیوستن هواداران به آن وتغییر فاز ویا اپراتور به معنی ریزش شدید در این سامانه خواهد بود و دست پرسپولیس را درمقطع نقل و انتقالات به شدت می بست. متوجه باشید که امسال از حسین هدایتی هم خبری نیست تا با حاتم بخشی خود درنقل و انتقالات نقش عابربانک را برای این باشگاه ایفا کند. بنابراین احتمالا طاهری هم مصلحت را به ادامه کار با همین اسپانسرموجود دیده است تا تبعات مالی سنگین این قطع همکاری متوجه شخص خود او نباشد.

 

30 میلیارد درآمد از سامانه

یکی از مهمترین چالشهای موجود میان باشگاه و اسپانسر برسرعدد پرداختی اسپانسر باشگاه است و اینکه 20 میلیارد تومان از تعهدات اسپانسر باشگاه برآورده نشده است.شایعاتی که هواداران پرسپولیس را به شدت درعضویت در سامانه مردد کرد.اینکه چرا باید ماهیانه به این سامانه پول بریزند در حالیکه پول به حساب باشگاه محبوب‌شان نمی رود. همین موضوع باعث شد عده ای از هواداران باشگاه هم از این سامانه خارج شوند. اتفاقی که قطعا در دراز مدت به ضرر آن هم تمام می شد.

 

این وسط اما یک نکته ظریف وجود دارد که در قرارداد 20 صفحه ای میان باشگاه و اسپانسر قرارگرفته است و آن اینکه اسپانسر با در اختیار گرفتن تمام امتیاز برند باشگاه پرسپولیس در تمام حوزه‌های درآمدزایی عددی را بعنوان تعهد خود قرارداده است. این تمام حوزه‌های درآمدزایی برند یعنی حق پخش مسابقات، بلیت فروشی، تبلیغ روی پیراهن و.... . سامانه هواداری تمام تکالیف خود را با پرداخت 30 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال انجام داده و اگر کسری‌ای هم وجود دارد درحوزه‌های دیگر این قرارداد اتفاق افتاده و متوجه سامانه هواداری نیست. این عدد سندی دارد که تصویر آن در همین مطلب هم به چاپ رسیده و مشخص می کند باشگاه پرسپولیس با امضاء طاهری دریافت این عدد راتایید کرده است. بنابراین شایعات اخیر تنها به دلسردی هواداران در باقی ماندن در سامانه دامن می زند و آنها را نسبت به آن بی جهت بی اعتماد می کند. اتفاقی که در دراز مدت دودش به چشم خود طاهری هم می رود. اما پرسش این است که آیا خود طاهری حاضر است با یک مصاحبه و تایید این خبر بر نگرانی هواداران پایان دهد و اطمینان دهد که پول‌شان به جیب غیر نمی رود و به خزانه باشگاه می رود؟ در غیر اینصورت قطعا به شایعات در مورد توافق مخفیانه اش با یک اپراتور دیگر دامن خواهد زد.

 

  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, باشگاه پرسپولیس

 

از فصل آینده 6میلیارد گرفته شده است

اما یکی دیگر از دلایل مهم برای عقب نشینی طاهری والبته دست بالا بودن اسپانسر در دعوای اخیرمربوط به دو فقره دریافتی با اعداد درشت از فصل آینده است. باشگاه پرسپولیس که با چالش‌ها وکمبودهای شدید مالی در پایان فصل برای مجاب کردن بازیکنانش برای تمدید مواجه بود و کار تا اعتصاب بازیکنان هم پیش رفت در سه فقره چک مبلغ 6 میلیارد تومان از محل درآمدهای این باشگاه از فصل آینده را از اسپانسرگرفته و به اصطلاح پیش دریافت کرده است. جالب اینکه حتی روی چکهای دریافتی هم این موضوع که عدد فوق متعلق به فصل آینده است هم ذکر شده است بنابراین بهم زدن با اسپانسر فعلی تبعات مالی هم خواهد داشت به این معنی که باید این 6 میلیارد تومان به آنها عودت داده شود یا پای تعهدات قبلی گذاشته شود اتفاقی که باتوجه به کمبود منابع جایگزین کار را برای سرپرست باشگاه سخت تر می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------