زادمهر: پرسپولیس باید به حضور در جام باشگاه‌های جهان فکر کند



  اخبارورزشی,,خبرهای ورزشی, پرسپولیس

عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس با بیان اینکه جلسات هیات مدیره باید آنلاین پخش شود، گفت: باید جاه طلب باشیم و قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان را بخواهیم.

محمد زادمهر در گفتگو با  مهر، درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین صعود این تیم به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صحبت هایی را مطرح  و تاکید کرد که پرسپولیس باید به جام باشگاه های جهان راه یابد.

 

وی همچنین ضمن اعلام دلایل جدایی اش از پرسپولیس، بزرگترین تفاوت فوتبال ایران با فوتبال دنیا را بحث فرهنگی دانست و از لزوم ترانسفر سه بازیکن در سال به کشورهای دیگر صحبت کرد. مشروح گفتگوی زادمهر با خبرنگار مهر در ذیل می آید:

 

کار گروهی موفقیت پرسپولیس را رقم زد

مهمترین مسئله برای موفقیت، امید داشتن و تلاش برای به دست آوردن آن هدف است. در کنار اینها باید آرامش داشت و با یک کار گروهی موفقیت ها را رقم زد. در باشگاه پرسپولیس هم تک تک افراد از جمله بازیکنان، مربیان، کادر پزشکی، کادر تدارکات، مدیریت و هواداران این موفقیت را رقم زدند.

 

باید قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه های جهان را بخواهیم

ما نباید به قهرمانی لیگ برتر راضی باشیم، باید بالاتر برویم و بگوییم که قهرمانی آسیا را می خواهیم. باید نمره ۱۰۰ را بخواهیم که حداقل به ۹۰ برسیم. به نظرم باید این تیم و هواداران را جهانی کنیم و به مسابقات جام باشگاه های جهان راه یابیم. باید جاه طلب و زیاده خواه باشیم و به آن چیزی که داریم قانع نشویم.

 

پرسپولیس با قرعه خوبی روبرو شد

قرعه خوبی داریم ولی اگر به العین یا الهلال هم می خوردیم مشکلی نبود. پرسپولیس مصمم است با موفقیت در بازی رفت و برگشت از گروهش بالا بیاید. وقتی نگاهمان این باشد فرقی نمی کند با چه تیمی بازی کنیم. فوتبال را باید در فضای ورزشی نگه داشت و آنرا سیاسی نکنیم. خیلی ها دوست دارند این فضا سیاسی باشد.

 

چمن کشورهای آسیای میانه خوب نیست

دوست داریم در بازی رفت با الاهلی عربستان، هواداران به ما نزدیک باشند ولی از آن مهمتر، کیفیت زمین چمن است. اگر توانستیم باید کشورهای آسیایی میانه مثل تاجیکستان و ترکمنستان را برای بازی رفت انتخاب کنیم با  ولی چمن این کشورها خوب نیست. اگر هم این کشورها نشد، باید امارات انتخاب شود که در این کشور تماشاگر داریم. با این حال معتقدم حتی اگر در خاک عربستان بازی کنیم نگاهمان باید این باشد که قوانین حرفه ای فوتبال وارد شویم. در فوتبال چیزی به اسم جنگ نداریم.

 

موضوع خاصی در جدایی من از پرسپولیس مطرح نبود

موضوع خاصی در جدایی من مطرح نبود. شغل اصلی من طبابت است و این موضوع زمان زیادی از من می گرفت. احساسم این بود که در شرایط فعلی به فکر و نیروی جدیدی نیاز است.

 

جلسات هیات مدیره آنلاین پخش شود

از نظر من هیات مدیره باشگاه پنج نفر نبود، بلکه کل خانواده بزرگ پرسپولیس بود. چه اشکال دارد که جلسات هیات مدیره آنلاین باشد و مردم هم بدانند چه کار می کنیم و چه تصمیماتی گرفته می شود.

 

گاهی اوقات روزی ۳ پرونده بین المللی داشتیم

علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید که همه ثمره آن را دیدیم. ثمره آن تفکر و نظم و انضباط، قهرمانی در لیگ و نتایج خوب در آسیا بود. ولی یکسری از مشکلات هست بخصوص بحث بدهی های گذشته که امیدواریم حل بشود و به صفر برسد. در مقاطعی از سال روزی نبود که دو یا سه پرونده بین المللی نداشته باشیم، ما با این مشکلات در پرسپولیس مواجه بودیم. تا این مشکلات باشد نمی توان برنامه ریزی طولانی مدت برای آینده داشت.

 

یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس شخصیت برانکو بود

بیشترین تاثیر را روی بازیکنان، مربیان دارند. بدون شک یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس شخصیت قوی روانشناسی و جامعه شناسی برانکو ایوانکویچ بود. ما با برانکو بعد از هر بازی نشست های دوستانه داشتیم و حتی راجع به نوع تعویض ها هم صحبت می کردیم، نه برای بازرسی بلکه در جهت یادگیری. مربی باید احساس امنیت کند و در این فضای امن حرف دلش را بزند.

 

باید بازیکن ترانسفر کنیم

در باشگاه باید نگاه درآمدزایی از طریق ترانسفر بازیکن وجود داشته باشد، سال گذشته یک باشگاه چینی خواهان محمد انصاری شد و حتی حاضر بود پول بسیار خوبی به باشگاه ما بدهد که البته بخاطر شرایط تیم پرسپولیس امکان جدایی این بازیکن نبود. انشاالله در ادامه کار این هدف هم برآورده می شود. پرسپولیس باید برای فوتبال ایران یک سکوی پرتاب باشد.

 

تیم «ب» پرسپولیس تشکیل شود

همه دیدند که ما امسال بدون بازیکن خارجی به موفقیت رسیدیم. این نشان می دهد که با پشتوانه سازی و میدان دادن به جوانان می توانیم موفق باشیم. از نظر من تیم «ب» پرسپولیس باید تشکیل شود تا بتوانیم بازیکنان خوبی را تربیت کرده و حتی سالی دو یا سه بازیکن ترانسفر کنیم.

 

«آماده خوری» به تیم کمک نمی کند

من با تفکر آماده خوری موافق نیستم. باید خودمان بازیکن بسازیم، شاید خرید بازیکن به صورت مقطعی به تیم کمک کند ولی ثابت شده است که بدون بازیکن خارجی هم می توان به موفقیت رسید.

 

مسلمان قدر فرصتی که داده شد را دانست

محسن مسلمان دو سال پیش، شش هفته نیمکت نشین بود ولی از زمانی که بازی کرد، فیکس شد و قدر فرصتی که به وی داده شد را دانست. اعتقاد دارم تمام بازیکنان همین شرایط را دارند و دنبال فرصت هستند.

 

تفاوت فوتبال ایران و دنیا بحث فرهنگی است

بزرگترین اختلاف ما با فوتبال روز دنیا امکانات نیست، بلکه بحث فرهنگی است. در بعضی از موارد حتی امکانات ما از فوتبال دنیا بیشتر است. توپ همان توپ است و زمین همان زمین. درست مثل این است که بگوییم اتومبیل بنز در آلمان و امریکا همان اتومبیلی است که در ایران هست ولی فرهنگ استفاده از آن فرق می کند. همانطور که گفتم از نظر بنده بزرگترین تفاوت فوتبال ایران با فوتبال دنیا بحث فرهنگی است.

 

باشگاه نمی تواند مسائل خصوصی بازیکن را کنترل کند

بعضی از بازیکنان حرفه ای نیستند، یک بازیکن فوتبال نهایتا باید ساعت ۱۰ شب در رختخواب باشد ولی باشگاه نمی تواند این مسائل خصوصی را کنترل کند چراکه چنین مواردی به شخصیت فرد و نوع تربیت وی برمی گردد. شاید بازیکنی باشد که ۱۰ خط موبایل داشته باشد ولی باید اصول و طرز تفکرش را درست کنیم.

 

ثروت پرسپولیس هوادارانش هستند

باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم. با تمام ایرادات و مشکلاتی که هست پرسپولیس در حال حاضر یک استادیوم اختصاصی و دو زمین تمرین دارد. این ایده آل نیست ولی برای پرسپولیس خوب است باید این توقع در بازیکنان ایجاد شود که پرسپولیس به جام باشگاه های جهان راه یابد. به خصوص اینکه ثروتی بنام هوادار داریم.

 

وقفه در لیگ قهرمانان آسیا به نفع ما نیست

یکی از ایرادات لیگ قهرمانان آسیا این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما هماهنگ نیست. مسابقات لیگ قهرمانان در شرایطی به اتمام می رسد که تیم های ما در اوج هستند ولی با یک وقفه مواجه می شویم و تیم ها دگرگون می شوند. شاید این وقفه ها برای تیمی مثل نفت تهران خوب باشد ولی برای پرسپولیس ضرر است.

 

پرسپولیس شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت

امیدوارم طاهری با تدبیر و تعامل در پرسپولیس حفظ شود. او زحمات زیادی برای تیم کشید و شرایط بحرانی را با آرامش و تدبیر پشت سر گذاشت. او باز هم مشکلات را با همین شیوه و بدون حاشیه حل می کند.

 

حل یک مشکل مثل زدن سه گل به حریف بود

خاطرات خوب از پرسپولیس زیاد است ولی وقتی یک مشکل حل می شد، درست مثل این بود که سه گل به حریف زده ایم. این دیگر بین خودمان می ماند که چطور بحران ها با تدبیر و خرد  حل می شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------